Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk alle sammen :klemmer:

Vi fikk en veldig koselig jordmor på sykehuset og de sjekket først 45 min med CTG. Alt var fint og jordmor mente jeg hadde noen gode tak (som hun kalte rier), men de var ikke vonde eller ubehagelige i det hele tatt. Så da er det rier det jeg har opplevd her hjemme hvor jeg våkner og må puste meg litt gjennom ;)

Alt var fint med babyen og både urin og blodtrykk var fint hos meg.

Hun sjekket også nedentil og jeg har kun 1-1.5 cm åpning. Det var visst veldig mykt (?), men halvt avflatet. Ikke kjempe modning mente hun og det ble jeg litt skuffet over mtp alle kynnerne/riene jeg har hatt. Hun skjønte godt at jeg sliter med såpass kraftige kynnere at jeg fikk noe å sove på og så prøvde hun å røske litt. Det var absolutt ikke vondt, bare litt ubehagelig noen ganger, og jeg har ikke blødd i ettertid. Hun mener jeg kan gå i fødsel i løpet av de to nærmeste dagene, men jeg kan jo ikke forvente noe. Jeg er positiv, men ikke kjempe overbevist om at det skjer noe, for jeg har som sagt ikke blødd etterpå (noe jeg tror de fleste som går i fødsel faktisk gjør? :klo:) og ikke har jeg fått særlig kraftige kynnere/rier etterpå heller.

Hun gjorde det ca.16:45 og jeg skal straks ta de sovepillene jeg fikk for å kunne sove litt. Dersom det ikke har skjedd mer i løpet av morgendagen (at riene tiltar i styrke eller hyppighet), så skal jeg ringe inn og få overtidstime.

Da hun sjekket og "røsket" litt, så kunne hun kjenne at livmortappen var som vanlig, men at hun kunne dra den nedover.. Hvis jeg klarer å forklare dette riktig.. Huff, det ble så mye informasjon at jeg ikke helt klarer å gjenfortelle bra nok :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du møtte em dyktig jordmor :jepp: også håper jeg hun har rett i at du er i gang i løpet av et par dager!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett Pusla! Hun sa også at jeg skal på epidural tidlig denne gangen siden jeg ønsker det og hun kunne bekrefte at jeg fikk den 1t 40 min før jeg fødte sist og da hadde nådd smertetoppen som hun mente. Så hun sa at du har hatt en så naturlig fødsel som mulig, med bittelitt epidural som ikke fungerte :fnise: Så det roet meg litt ned også, for da slipper jeg å være så engstelig, siden smerten skremmer meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at både mor og baby har det bra :) Det blir spennende å se om jordmor har rett i at det snart blir fødsel da. Snart skjer det uansett! :)

Jeg heier på deg og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at alt er bra :klem: Håper du får en god natts søvn, og at fødselen setter igang snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov greit, men våknet hver halvtime på minuttet pga riene/kynnerne med skikkelig tak i ryggen. Sånn var det mange ganger i natt og jeg har ikke våknet såpass mange ganger pga det tidligere. Kjente det nå litt over kl8, så er spentbpå hvordan det blir i løpet av dagen. Håper ikke det dabber av :)

Svigermor planlegger å komme etter jobb og sove over, så håper det skjer noe så ikke det er "bortkastet". Morfaren min har bursdag i morgen, men det er vel bare hyggelig å kunne gi et oldebarn i bursdagsgave ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Du ble strippet på jordmorkontroll? Jeg tror ikke jeg blir det før overtidskontrollen, om jeg er så heldig. Her blir det uansett fødsel før helga er omme, det er sikkert og visst!!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tøyde litt, men er litt skeptisk til om det setter i gang fødsel.. Egentlig bare fordi det ikke var kjempe vondt og jeg har ikke blødd i etterkant.

Håper det skjer noe i løpet av dagen, hvis ikke blir jeg skikkelig skuffet mtp at hun tror jeg går i fødsel i løpet av i dag/i morgen. Men sånn som svangerskapet har vært så har jeg ikke flaks på det tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stille og trolig ikke før stormen engang. Har hatt et par kynnere siden forrige innlegg, men ingen med tak og ikke ubehagelige engang. Ingenting som skjer her merker jeg, så tror jeg må ringe jordmor for å avtale overtidskontroll.

Utrolig irriterende at jeg hadde "kraftige" kynnere hvert 6.-7.min under CTG registreringen i går og 2-3 mellom det også og nå er det rolig. Ikke at de var så kraftige heller akkurat, men nok til at hun kalte de rier. Da er det hvertfall rier jeg har hatt på nettene som har vært ubehagelige.

Og utrolig unødvendig at de skulle være så regelmessige og vekte meg i natt hvis jeg bare skal sitte her trøtt uten rier i dag. Nei, nå føler jeg meg litt snurt kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj da, så kjedelig at det dabbet av! Håper det tar seg opp igjen da. Dufår få med mannen på litt sengekos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skikkelig kjedelig at det skal begynne, men gi seg igjen.. Sånn har det vært i flere uker og nå kjennerjeg at jeg begynner å bli skikkelig irritert og har kort lunte fordi det aldri skjer noe.

Ringte nettopp jordmor for å avtale overtidskontroll, men hun hadde gått for dagen. Typisk! Og jeg som ventet for å se om det kaaaanskje skjedde noe.. Så nå får jeg ikke vite noe før tidligst i morgen. Synes sååå synd på meg selv nå kjenner jeg! :(

*skjerpdegdetfinnesverreting!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått for dagen før kl 13?? Det hørtes ut som en behagelig kort arbeidsdag må jeg si! :)

Jeg var på UL i går, og legen som undersøkte meg kommenterte i en bisetning at han ikke "anbefalte" folk å føde i juni og juli (den grad man kan styre det...), på grunn av ferieavvikling i helsevesenet og lavere bemanning. Jeg merker det litt selv allerede; jeg skulle bestille neste svangerskapskontroll nå, helst første uka i juli, men da hadde fastlegen ferie. Så da blir det uka etter. Regner ikke med det gjør noe, så lenge alt holder seg så fint som nå, er det jo ikke noe problem.

Håper du får hvilt deg godt! Nå MÅ det jo skje noe snart!!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg reagerte på også.. Gått før kl.13?? :vetikke: Og sykehuset ba meg jo vente til litt utpå dagen i tilfelle noe skulle skje, så slapp jeg å ringe liksom. Jaja.

Du har termin 19.aug? Skjønner jo godt at folk avvikler ferie på sommeren, men det er litt ugunstig for oss andre som trenger hjelp da :rolleyes: Godt at alt er bra med lillesøster hos dere også, da går jo ting litt bedre. Hvordan tar A det for tiden forresten? Blir hun mer interessert eller hvordan er det hos dere?

Nå har jeg nettopp vasket vinterhjulene til Bugabooen (endelig!) og satt på en klesvask + ordnet litt på vaskerommet. Kjenner meg faktisk litt forbanna over at det ikke har skjedd noe, i og med at jordmor på sykehuset regnet med det skulle skje. :bond: Selvfølgelig er det jo ikke hennes feil, hun prøvde sikkert bare å oppmuntre meg, men jeg er jo så utrolig utålmodig om dagen og da mannen i går ringte kollegaen sin på vei til sykehuset og lagde det dramaet fordi nå var ting liksom i gang, og så skjer det ingenting.. :rasende: Sa til han etterpå at han ikke må si sånn til folk fordi jeg ikke kjente at noe var på gang engang og dessuten synes jeg ikke at alle trenger å vite at ting er i gang. Greit nok å publisere det her på KG, men ikke på FB liksom :rolleyes::hoho: Snakk om dobbeltmoral.. Jaja

Her er jeg hvertfall nogenlunde anonym da. Har jo ikke lyst at alle FB vennene skal få vite det før jeg annonserer fødselen selv. Har hatt noen venner som har publisert det der før jeg fikk vite noe (snakk om nære venner også), så ble ganske skuffet av det må jeg innrømme.. Så mao, dere som har meg på FB, ikke skriv noe der før jeg har gjort det selv :tommelsmil::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 august er termin. Heldigvis rett etter fellesferien da, så kanskje det er flere folk på jobb igjen. :)

A begynner å bli litt mer interessert ja! Etter UL i går gikk jeg innom biblioteket som ligger rett ved siden av, og lånte noen bøker rettet mot småbarn som venter lillesøsken. Vi leste en av dem i går, og det virket som hun syns det var interessant! Hun ba faktisk om å lese den en gang til med én gang vi var ferdige, og satt lenge og så på bildene og tenkte. (Men hvem vet hva hun tenkte, for det neste hun gjorde etterpå var å peke på et av bildene i boken som viste familiens hund, og sa begeistret "en liten hund!", så det er mulig fokuset var der hele tiden.. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...