Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Da tipper jeg hun kommer før uka er omme :) Tror i hvert fall du føder før meg altså. Jeg har enda mindre tegn på fødsel enn deg, så mindre det starter med et bang så går jeg nok godt over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev nettopp i boken din Pyntestøv ;) Jeg tror ikke du går så altfor lenge over. Det er mange som starter med et bang og forrige gang fødte jeg jo dagen etter termin (dvs i dag) og ingenting er på gang her enda.

Startet ikke moren din bare sånn plutselig? Da kan du nok tenke at du også gjør det skal du se..

Sist hadde jeg også maaaange uker med modning før det skjedde noe, og selv om jeg har trodd hun kom før termin pga alt som har skjedd, så overrasker det ikke meg om hun ikke kommer før jeg blir satt i gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min gikk 7 dager over med alle sine tre, så slekter jeg på henne der også så skjer det ikke noe før til helga. Hun startet uten forvarsel ja, så det er jo håp. Men, jeg klarer ikke helt å tro på at jeg faktisk skal føde merker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så kan ting plutselig skje og vips er babyen der, så det er jo ren bingo dette her :ler:

men jeg håper virkelig det skjer noe snart, Dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo egentlig litt bingo og lotto alt i ett dette.. Og som du sa så godt tidligere Pusla, så er fødsel et dårlig konsept for oss som liker å ha kontroll og planlegge.. :laugh:

Jordmor ringte og ville ha meg inn tidligere, så jeg får straks gjøre meg klar og gå. Dårlig i magen i dag kjenner jeg, men det kan være iskaffen jeg nettopp drakk :fnise: Vært løs i magen i en ukes tid nå, men men.

*Nåmådusnartkommeutlillesøster,vierutålmodigeallesammen!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg husker jeg leste sist at løs mage var tegn på nært forestående fødsel, fordi kroppen naturlig prøver å tømme seg litt først. Aner ikke om det er noe i det men... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på jordmortime! Jeg er også løs i magen idag, så er jo lov å håpe at det betyr fødsel snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det jeg også Marmot, men har jo hatt det en uke, så spørs om jeg tror særlig mer på det :fnise:

Nå har jeg vært på kontroll og straks bærer det avgårde til sykehuset. Jordmor ville jeg skal ta en CTG fordi jeg har kjent mindre liv de siste to dagene + at jeg har høyt blodtrykk nå (133/88). I tillegg hadde jeg 1+ eller noe på hvite leukocytter (??) og har gått opp 2 kg på kun seks dager. Hun lyttet også på babyen og fikk lyd på 160/min, men kjente ikke særlig med reaktiv lyd eller hva hun kalte det. Ble litt satt ut av at hun ønsket jeg skulle dra med èn gang helt ærlig. Så nå kommer svigermor etterpå og henter Tassen i bhagen mens vi er på sykehuset. Regner med å bli sendt hjem rett etterpå, men om ikke annet kanskje de sjekker nedentil i tillegg til CTG. Liker ikke at jeg ikke har kjent lillesøster like godt de siste par dagene altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør kanskje nevnes at jeg pleier å ha blodtrykk på maks 100/65 til vanlig, så hun synes det var veldig høyt. Kan godt si meg enig. Har hatt ned til 90/55 også, så dette er høyt blodtrykk til å være meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Marmot :) Regner ikke med at det skjer så mye annet enn at de sjekker og sender meg hjem igjen, men det er greit å få sjekket det ut hvertfall. Jordmor på helsestasjonen her håpet de skulle sette meg i gang, men det får vi se på. Uansett hadde det vært spennende å se hvordan ting er down under ;)

Og typisk - i dag er den eneste dagen i løpet av de siste ukene jeg har hatt dårlig batteri. Så nå lader tlf, men i og med at jeg skal gå om fem min og mannen ringer for å avtale, så spørs det om jeg får ladet særlig. Så lenge svigermor rekker bhagen og mannen har batt. på sin tlf så går det vel greit. Og jeg regner med å få oppdatert her i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til! Håper alt er bra med både deg og jenta. Men det kan jo være at du blir satt igang uansett for å ikke ta noen sjanser. Er spent på å høre oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...