Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Virker som det nesten går sport i å svare frekkest mulig for enkelte her. :sjokkert:

Ja, det kan du si.. Tror jeg legger vekk den tråden og heller holder meg her inne :lillesky:

----------------------

Nå har jeg nettopp vært på jordmorkontroll og hos akupunktur. Nå har jeg 2 HELE dager hvor jeg ikke skal gjøre annet enn å holde meg hjemme, slappe av, se på TV, kanskje bake horn hvis jeg orker og kun fokusere på alenetid :nigo: Helt fantastisk!

Alt er bra med både meg og baby, men har lagt på meg 3 kg på 2 uker, så jordmor vil ha meg inn på ny kontroll om en uke fordi jeg har fått så mye vann. Blodtrykk var fint, men høyt til å være meg 118/75. Er det rart om det har steget fra 95/60 siden sist? :klo: Glemte å spørre da jeg var der fordi jeg var litt stresset :sjenert: Spurte om det med modning og hun sa hun kan sjekke neste uke dersom jeg fortsatt vil, men at hun ikke var sikker på om de hadde hansker der engang, så forholdene var ikke direkte gode for underlivsundersøkelser. Tror jeg kanskje holder meg unna da, når helsestasjonen ikke har oversikt over hygiene engang.. :rolleyes:

I dag kjenner jeg at jeg ikke er like utålmodig og at hun fint kan komme til termin. Jordmor anbefalte sex som beste hjelpemiddel, så vi får ta det når lysten kommer over oss. Ellers kommer hun jo faktisk snart uansett og selv om energien min er mye bedre enn forrige uke, så kjenner jeg at alenetid og småpusling frem til termin er helt perfekt. Ut skal hun jo snart uansett :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kommer når hun er klar :jepp: lurt å bare nyte tiden før hun kommer om du klarer det, men jeg vet at det er vanskelig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75 på undertrykket er jo helt normalt, men alt over 90 bekymrer de seg for. Det at hun vil ta en ekstra kontroll er bra, ting kan utvikles fort om det er noe grunn å bekymre seg....men ta det helt med ro, hold unna mye salt og mat som binder væske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden, men skjønte vel egentlig ikke problemstillinga. Er ikke de fleste lei mot slutten og ønsker babyen ut? Man får jo ikke gjort noe særlig fra eller til uansett, men er jo lov til å håpe litt. Tenk, nå er du to dager fra da jeg fødte :)

Så fint at vennebesøket gikk bra. Ofte går det mye bedre når man frykter det verste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla, Dine. Nå nærmer det seg altså! :) Det er nå under en uke til jeg har bursdag og jeg har jo tippet at hun kommer da :fnise: Det er en kjempefin dag å ha bursdag på altså!

Hvor ble tiden av..?? :daane: Synes du nettopp ble gravid jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg skrev det innlegget har jeg lagt det på is og tenker at hun kommer år hun kommer. Ikke har vi utført noen kjerringråd etter det heller og jeg nyter virkelig disse dagene uten planer og hvor jeg kan fokusere helt på meg selv mens guttene er i bhagen og på jobb.

Det kommer seg virkelig ja og om knapt en uke er det termin..!

Cypress får tippe ny dato, ettersom hennes utgikk i går :fnise: Nå passer det ikke at hun kommer før neste uke uansett, for nå har vi fullt opp i helgen med bursdag og dåp. ;) Og ikke mandag, for da skal jeg ta det med ro også :fnise: Mannen og jeg tipper 4.juni, men det er nok fordi Tassen kom dagen etter termin. Men jeg har i det siste begynt å tenke at de kanskje strippet meg på sykehuset, fordi jeg var inne til kontroll på selve termindagen fordi vi trodde ting var i gang og det ble utført underlivsundersøkelse. Jeg var vel 1cm åpnet tror jeg og det var fryktelig ubehagelig da hun sjekket. Uken før hadde jordmor på helsestasjonen sjekket og det var ikke ubehagelig i det hele tatt. Ikke vet jeg, men det kan jo være greit å kanskje være nnstilt på at jordmoren på sykehuset hjalp meg litt, så ikke jeg blir skuffet hvis jeg går over termin denne gangen (mer enn 1 dag).

Får vite ang overtidskontroll på neste jordmorkontroll neste onsdag og jeg håper virkelig jeg slipper å gå så lenge over. Har to bekjente som har mistet etter termin, så merker det sitter litt i meg. Kanskje jeg bør ta det opp med jordmor på neste kontroll? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaaa :tommelopp:

Tror forresten bittelitt av slimproppen kom i stad... :sjenert: Men det trenger ikke bety noe, for sist kom den (hvertfall deler av den) ca 3 uker før jeg fødte.

Ikke noe blod eller noe, så trenger jo ikke være den heller forsåvidt..

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende! :) Sannsynligvis kommer hun jo litt før som andremann :) Sånn ca 29 mai... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror du det..? Spennende!! Nå vet jeg jo ikke om jeg ble "satt i gang" av jordmoren som undersøkte meg med Tassen og om den undersøkelsen satt fyr på hele prosessen, så jeg tør nesten ikke tenke at lillesøster kommer tett opptil termin... Men jeg håper jo det da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjenstår å se.. :) Hun kommer snart i alle fall! :) om det er 29 mai eller 3 juni.. ;) Det er IKKE lenge til!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er så vanvittig spennende! tenk at du i løpet av noen dager har to barn :rodmer: Gleder meg til å se det lille nurket jeg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble nesten JEG litt spent på å se hva du hadde skrevet Pupsilure - snakk om teflonhjerne :fnise:

I går var vi i bursdag og dåp i dag, så etter det er det fritt frem en ukes tid før vi må hoppe over litt dager hvor det er bursdager i nærmeste familie ;)

Jeg har på følelsen at de skjer snart, men snart er jo relativt når det uansett er under 3 uker til jeg blir satt i gang.. Gleder meg til å vise henne frem :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp, jeg ble nesten helt flau på egne vegne da jeg tok meg selv i det :rolleyes::fnise:

Men jeg satser på jeg vet når ting setter i gang ja, selv om jeg er litt småstresset over at det er jeg som avgjør når vi kontakter barnevakt (svigermor) osv.. Hadde vært fint om noen kunne bare fortalt meg når det skjer liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg altså, og som annengangsfødende er det jo en god sjanse for at hun kommer før. Har lest at slimproppen kan gå noen timer før fødsel til flere uker og hvert svangerskap er forskjellig. Det kan med andre ord være et tegn :tommelopp: Hos meg skjer det nada. Ikke noe slimpropp, kynnere eller veldig nedpress. Sukk. Jeg går nok over termin og vel så det :sur: Vilikkevilikkevilikke. Utålmodig, jeg? :sjenert:

Men, som jeg sa til kjæresten. Det er bare 2.5 til han er her og det er jo syyyykt kort tid til. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...