Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Det er litt det jeg tenker også Pusla.. At de burde forstå det, men hver gang vi treffes gir de veldig uttrykk for at de er skuffet og nærmest litt irriterte over at vi ikke treffes mer..

Ja, mannen er veldig flink til å forstå hvordan jeg føler det, eller prøver hvertfall, så det er jeg som må skjerpe meg og heller si fra i klar tekst. Er ikke alltid like lett å vite hvordan andre føler det selvfølgelig.

Vi har blitt enige om at lørdag blir litt "pappa og Tassen" dag, så er jeg med på 17.mai (selv om vi ikke har planer foreløpig) og søndag med venneparet. I "verste" fall kan vi jo være der et par timer og så dra igjen. Da har vi hvertfall vært sammen :)

Vi må generelt være litt snillere og "flink pike" med oss selv tror jeg, ikke bare alle rundt oss :) Men det er klart lettere sagt enn gjort.. Godt å kunne lufte det her inne :klem:

Edit: skrivefeil på padden..

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne venner som gir en dårlig samvittighet er ikke særlig ålreit. Dere har jo tross alt hatt noen måneder med unntakstilstand nå og sånt forstår man jo som venner tenker jeg. Det går jo gjerne opp og ned med hvor ofte man får møtt hverandre når man har familie og sånt.

Blir sikkert stas for mannen og Tassen å ha litt kvalitetstid da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Har disse folka barn selv eller? Jeg hadde ikke hatt en eneste venn igjen om ikke folk tålte at jeg var fraværende under svangerskapet, og forsåvidt andre perioder av livet mitt også. Jeg er blitt veldig lite sosial etter jeg fikk barn, spesielt etter jeg ble alene, heldigvis har jeg forståelsesfulle venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjente jeg ble litt irritert på vennene deres.. ;) Veldig lite forståelsesfulle!! Synes ikke du skal ta til deg surmulinga deres..!

Håper du får slappet av litt.. Det er vondt å være så sliten. Og det hjelper jo ikke akkurat med hormonene som herjer.

Beina høyt og ikke noe mere "snill pike" så fremt det ikke gavner deg selv :opplyser:

:klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere forsåvidt.. Og det er jo grunnen til at vi holder litt tilbake også og ikke alltid tar like mye kontakt kanskje.. Kjipt å si, for vi er faddere på begge barna deres (ja, de har barn..). Vanskelig det der synes jeg, for måten de får oss til å føle er en stor faktor til at vi ikke har like lyst å ta kontakt når vi egentlig har mulighet.

Nå har jeg hatt ca 6 kynnere på ca 30-40 min. Ikke vonde, men ubehagelige og med tak i ryggen. Ikke sånn at jeg må puste meg gjennom, men på den siste nå forsøkte jeg å reise meg opp og gå, for å se om det stoppet, men den gjorde ikke det med det første. Hørte av en annen som er gravid at hennes jordmor sier det er rier hvis man har flere enn 3 i halvtimen, har dere hørt det? I såfall har jeg hatt det flere ganger :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere forsåvidt.. Og det er jo grunnen til at vi holder litt tilbake også og ikke alltid tar like mye kontakt kanskje.. Kjipt å si, for vi er faddere på begge barna deres (ja, de har barn..). Vanskelig det der synes jeg, for måten de får oss til å føle er en stor faktor til at vi ikke har like lyst å ta kontakt når vi egentlig har mulighet.

Nå har jeg hatt ca 6 kynnere på ca 30-40 min. Ikke vonde, men ubehagelige og med tak i ryggen. Ikke sånn at jeg må puste meg gjennom, men på den siste nå forsøkte jeg å reise meg opp og gå, for å se om det stoppet, men den gjorde ikke det med det første. Hørte av en annen som er gravid at hennes jordmor sier det er rier hvis man har flere enn 3 i halvtimen, har dere hørt det? I såfall har jeg hatt det flere ganger :klo:

Hmmm, det hørtes rart ut om det skulle være rier bare fordi man har det hyppig. Jeg har også hatt mange kynnere på en halvtime tidligere, men det kan ikke ha vært rier. Jeg tror heller det er hvis det ikke gir seg og øker på i intensitet at det kan være rier. Men det høres jo nesten ut som at noe skjer hos deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også dt hørtes rart ut nemlig..

Hadde nettopp en kynner til sm var ubehagelig og var som et belte rundt mage og rygg. Varte ikke så lenge og på slutten var den ikke så vond. Har hatt på følelsen i kveld at noe skjer snart, men mest sannsynlig ikke ;) Kommer nok til å gå på overtid og sikkert bli satt i gang og greier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så sliten av disse kynnerne.. Tenker kanskje at det er maserier eller modningsrier, men husker søren ikke hva definisjonen av disse er.. :klo: Sove får jeg hvertfall ikke til og jordmoren jeg vanligvis går til er sykmeldt og den andre jordmoren er der kun 1 gang i uken, så jeg må evt ringe Føden for å høre dersom jeg lurer på hva dette kan være. Og jeg synes det er helt fint om hun ikke kommer før termin, for det er jo kun 2.5 uke til, men det verste er "torturen" dette er, hvor man kjenner på hver minste ting og lurer på om noe er i gang. Det er det som er slitsomt!

Så her sitter jeg da, og håper at enten ting er i gang så vi får det overstått eller at jeg endelig sovner (helst det siste) :sjenert:

Zzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver kort siden jeg er på mobilen. Jeg brukte mest flip flops på sykehuset...de kan jeg bruke på sommerentil stranda og sånn :)

De vennene, for å væreærlig ville jeg forklart at jeg var for dårlig nå på slutten å treffes, og dritet i reaksjonen dems. Da er de ikke venner å spare på om de ikke forstår det!!!!

Håper du får søappet av best mulig nå på slutten og ikke ha noe dårlig samvittighet over noen, familien og hlsa de går først :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Neytiri :klemmer: Dere har helt rett, men vi er forskjellige av personlighet og de gir fort uttrykk for hva de føler. De krangler ofte foran oss også, men vi har det hyggelig sammen også altså :Nikke: Men innimellom er det hyggeligere å være sammen med andre som ikke er like sure fort og som vi kan kose oss mer med og ikke være engstelig for "stemningen".

I natt har jeg sovet ca 3 timer. Tok utrolig lang tid før jeg sovnet pga kynnerne og i dag er jeg kvalm og uggen i magen. Det kommer nok av at jeg er sliten for tiden og fikk lite søvn i natt.

Men nå sitter jeg og venter på at Tassen skal komme med barnehagen her i borettslaget og gå 16.mai tog, så etter det skal jeg lage en god frokost og smoothie. Hadde tenkt å filme med kameraet vi skal ha med til sykehuset, men det er ikke noe batteri og ikke finner jeg lader.. Godt vi fant ut av det før fødselen setter i gang hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest det der med at om det er flere enn 3 i timen blir det (i undersøkelser) deinert som rier. Leste det i går faktisk.. Jeg overdrev noe veldig i går med sinnsykt hektisk jobb, yoga og så noen timer på kjøpesenter. Så i går kvled og natt hadde jeg det jeg til slutt måtte anta var maserier..? :klo: Blir ikke helt klok på disse definisjonene jeg heller! Hos meg føltes det som sterke menssmerter/tak på den ene siden i størst grad, litt i ryggen og ned i lysken, harde kynnere liksom som kom med et par minutters mellomrom og varte i ett minutt ++ i ganske lang tid. De ga seg ikke ved bevegelse og kom selv om jeg lå rett ut. Vet ikke hvor lenge de varte i natt for til slutt sovnet jeg i alle fall.. er det noe av det samme..? :klo:

Tok det som et ganske tydelig tegn på å ta det mer med ro i alle fall.. Håper dine er en forsmak på fødsel! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at du har nok grunn til å avlyse søndagen nå da? Det er rart med det, det må liksom være noe "ordentlig" for at samvittigheten skal være ren og man faktisk klarer å slappe av i det. Om du ikke prioriterer egen helse foran dette venneparet, så regner jeg med at du ikke hadde hatt noe problem med å prioritere barnet ditt foran de. Og det er vel akkurat det du gjør om du avlyser. Du prioriterer barnet i magen. Hun har ikke godt av at du er sliten og stressa (ikke det at du skal få dårlig samvittighet for det og :fnise: ). Det virker virkelig som du må jobbe med det å sette grenser. Du virker jo helt desperat etter å få fri, men likevel gir du deg ikke fri i tilfelle noen som skal være deres beste venner kanskje blir sure for det. Sett utenifra virker dette helt fjernt (ikke at du er fjern, men at hvis de er deres beste venner så skal de selvsagt forstå. En måned liksom, hva er det? Det er laaang tid mellom hver gang vi har vennemiddager). Husk at det er du som har ansvar for å sette dine grenser, ikke de. Og du vil sikkert merke at de blir lettere å ha med å gjøre når du er klarere.

Håper du finner ut av det. Du virker på mange måter å være alt for snill. Husk å være det mot deg selv og da :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener Becky :klemmer: Og jeg er helt enig-det høres helt fjernt ut og jeg ville tenkt og sagt akkurat det samme til andre selv. Vet at jeg må skjerpe meg og sette meg selv først mange ganger. Har bitt bedre altså :fnise: Jeg fikk sove og hvile litt i går og i morgen skal jeg få noen timer for meg selv, så forhåpentligvis er jeg klar for søndagen. Og mest sannsynlig orker jeg ikke mer enn noen få timer uansett.

Gratulerer med dagen til dere alle forresten! :) Håper dere alle har hatt en fin dag og kost dere?

Det er ikke lett å bli klok på disse definisjonene nei.. Har ikke hatt maserier/modningsrier som er såpass kraftige som forrige natten. Deilig å få sove litt og ikke lure opp og ned i mente på om dette er starten på en fødsel.. En bekjent av meg med termin på samme dag som meg fødte i går tror jeg det var, så jeg håper på fødsel rundt termin. Ikke lenge over altså, det kan hun bare glemme!

Oi! Så nettopp et innslag på TV2 nyhetene om faren som måtte ta i mot sitt eget barn hjemme fordi Ahus ikke ville ta de i mot.. Hurra.. Det ser ikke lyst ut for Ahus må jeg si. Det er helt sikkert ikke alt som er dårlig, men mde trenger ikke mer negativ feedback synes jeg. Glad jeg skal føde et annet sted :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 38 uker :gravid::skya:

Nå er hun innenfor termin og jeg kjenner at hun kan komme når som helst.

Kanskje vi rekker å prøve litt kjerringråd denne gangen.. Forrige gang hadde jeg termin 1.januar og romjulen ble tilbragt med skikkelig forkjølelse, så da orket jeg ikke tanken på fødsel engang..

Noen gode kjerringråd/råd som dere har hatt erfaring med har funket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: Hurra for 38 uker og starten på uke 39 :strix:

Jeg tror det eneste virkelige kjerringrådet som fungerer er å ha sex (og ikke tørke seg rett etterpå), samt å slappe av. Fødsler starter visstnok oftest når man slapper av nemlig (typisk på natta), så dette med å "gå i gang en fødsel" er det visst ikke mye hold i.

Ser du har slitt mye med kynnere en stund nå. Det er visst også vanlig for flergangsfødende, selv om de høres veldig rieaktige ut på meg (smeller det fra ei som ikke har født før, :fnise: ). Hun kommer nok før termin skal du se :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo veldig dårlig erfaring med kjerringråd. Men jeg tror det Pyntestøv sier stemmer! Hvil og kos deg! La oxytosynet flomme! Spis god mat, se gode filmer, sol deg, ha sex når du orker :fnise: og sov :)

Jeg har en teori om at jeg låste meg helt av ventinga.. En heeelt bombesikker teori altså! :ler:

Hun kommer nok til termin skal du se! Statistikken er på din side! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det virkelig ikke lenge igjen :nigo: så utrolig spennende! Tror dere har en herlig tid i vente, om enn litt slitsom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også Pupsilure! Jeg sender deg sms når ting setter i gang ;)

Sex og hviling it is :fnise: Og brystvortestimulering har jeg lest :sjenert:

I dag har jeg skikkelig syltelabber av noen føtter.. Skikkelig mye vann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å nevne at besøket hos venneparet var veldig vellykket i dag :nigo: Jeg fikk hvilt masse fordi barna lekte ute og det var rett og slett skikkelig koselig. Og da vi dro sa de at neste gang vi sees er vi fire, ikke tre.. Wææ, det var litt skummelt å tenke på faktisk.. Tror tiden blir fantastisk ja, men fryktelig slitsom!

Kjenner jeg gleder meg veldig nå, samtidig som jeg godt kan få den fødselen overstått... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...