Jesse Skrevet 6. april 2013 #4321 Del Skrevet 6. april 2013 for 32 uker! Himmel så fort det har gått!! Vi har også den trilla, og er fornøyde Vi har heller ikke regntrekk eller bøyle til den, og det har ikke vært noe savn. Skjønner veldig godt det med dårlig samvittighet, har det på akkurat samme måte selv. Men det er jo overhodet ikke noe å ha dårlig samvittighet for, så man må bare prøve så godt man kan å skyve den vekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. april 2013 #4322 Del Skrevet 7. april 2013 Vi harogså dentrillen. Ikke regntrekk og savner det ikkemen bøylen liker jeg...vi haren regelat uten bøyle må hun være spent fast, så hun vil helstha bøylen Håper du koset deg i går med alenetid:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 9. april 2013 #4323 Del Skrevet 9. april 2013 Hei hei Alenetid.... Nyt det, og hvis du får dårlig samvittighet, så ta f.eks å brett en vask..en liten småting, for da føler du at du kan kompansere litt ..? Eller? Du får tenke sånn at det er superviktig at de knytter enda mer bånd nå som jenta deres snart kommer. Her har det gått veldig bra, men så ammet jeg kun i tre uker, så da har jeg kunnet være like mye med T, som med M Håper du koste deg masse, og at du var ufornuftig, spiste masse snop, og la deg sent;) Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. april 2013 Forfatter #4324 Del Skrevet 10. april 2013 Koselig at dere er innom og leser jenter Og Luremegpå : jeg var faktisk veldig ufornuftig og koste meg med sjokolade, druer og brukte tiiiimesvis på nettet og sovnet ikke før nærmere kl.02... Utrolig godt med en sånn kveld for seg selv! Helt siden "kynner-dramaet" forrige uke har jeg drømt om fødsel når jeg sover. Jeg tenker mye på det og lørdagen jeg var alene hjemme satt jeg timesvis på nettet og leste om fødsler. Forrige fødsel var uten dramatikk, men jeg synes det var så grusomt vondt og i dag på jordmorkontroll har jeg fått vite litt mer hvorfor. Jeg fødte på Riksen sist og da fikk jeg ark med utskrift fra fødselen. Kjempe alright å ha! Hun kunne se når jeg fikk epidural osv osv. Hun mente jeg hadde fått epiduralen ca 1 time før han kom ut og ift min høyde og vekt hadde jeg fått altfor lite. Så med andre ord mente hun at jeg nærmest fødte uten smertelindring og at det ikke var rart at jeg hadde vondt. Hun førte opp i helsekortet at jeg ønsker epidural i god tid denne gangen, ettersom den ikke fungerte sist. Jeg merker at jeg gruer meg ekstremt mye og jeg har ikke lyst at det skal utvikle seg, så jeg fikk tips om å skrive et fødebrev (hun nevnte at Ullevåls ABC avd. har et fint fødebrev jeg kan skrive ut på nett). Jeg håper at jeg får epidural raskere denne gangen og ikke minst riktig dose. Jeg fikk nesten halve dosen av det som er normalt og da er det jo ikke så rart at det ikke funket.. Det var godt å få snakket om det og bli tatt på alvor. Jeg håper bare jeg får en like flott og forståelsesfull jordmor når jeg ankommer Føden denne gangen. Selve Lillesøster ligger med hodet godt plantet ned og jordmor mente det var nesten på grensen til at hodet er festet. Tassen festet jeg i uke 34 og i dag er jeg 32+4, men hun skrev at hodet fortsatt var bevegelig. Det er nok derfor jeg kjenner stikkinger så godt, fordi hun har kommet seg såpass langt ned. Ellers var alt fint med oss begge og hun ligger med ryggen på venstre side og sparker godt på høyre side. Jordmor mente det trolig er knær som dytter opp i høyre ribben. SF mål er fortsatt midt på streken, men jeg har nå 1-2 på ødem (vann i kroppen). Må snart ta av giftering ettersom vannet bare fortsetter å komme Vektoppgang er nå på 15 kg Blodtrykk 98/63. Så det som opptar meg for tiden er som sagt selve fødselen.. Jeg gruet meg ingenting forrige gang, fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til, men denne gangen er det annerledes. Håper det hjelper å skrive fødebrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. april 2013 #4325 Del Skrevet 12. april 2013 Her er fødebrevmalen: "1) Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på best måte? 2) Hvordan reagerer jegnår jeg blir usikker, engstelig eller redd? 3) Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren? 4) Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være? 5) Hva tenker jeg om amming og det å bli mor/far?" Jordmoren min sa i dag på kontroll at jeg gjerne kunne inkludere noen setninger fra far og hvordan han så for seg hele fødesituasjonen/behov/etc. Håper malen er nyttig for deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. april 2013 #4326 Del Skrevet 12. april 2013 Den malen er forøvrig fra ABC-klinikken og sikkert den som din jordmor snakket om Godt du har en jordmor som lytter til deg og tar dine behov på alvor. Skal se det blir en bedre fødsel denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. april 2013 Forfatter #4327 Del Skrevet 12. april 2013 Tusen takk Pyntestøv Det er helt sikkert den samme som jordmoren min tenkte på ja. Hun (jordmoren min) er kjempe flott og jeg er veldig glad jeg har henne. Hun har en sønn som er like gammel som Tassen og har en til før det også, så hun kjenner til situasjonen jeg/vi er i osv. Fødsel er jo egentlig ingenting å grue seg til, for man må jo gjennom det uansett, men jeg merker allikevel at jeg gjør nettopp det.. Det hjalp som sagt å snakke med jordmor, så forhåpentligvis hjelper det å skrive fødebrev også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. april 2013 #4328 Del Skrevet 12. april 2013 Prøver å ikke grue meg, men jeg er jo også lykkelig uviten enda. Jeg kan bare ane. Forresten, her er en fin video som kanskje kan være til hjelp, selv om du er annengangsfødende: http://www.babycentre.co.uk/v1052209/what-happens-to-your-cervix-during-birth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. april 2013 Forfatter #4329 Del Skrevet 16. april 2013 Takk Pyntestøv, skal ta en titt Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli fryktelig utålmodig.. I natt sovnet jeg ikke før nærmere 02-03, men heldigvis leverte mannen i bhagen i dag, så da kunne jeg sove litt ekstra. Jeg har begynt å kjenne at korsryggen blir øm/verker under kynnerne og ofte får jeg en slags stråling/ømhet/stølhetsfølelse i lysken og nedover øverste del av lårene mens kynnerne står på. Skrev inne i gravidforumet i går kveld fordi jeg lurer på om det kan være modning på gang? Men hvor lenge går man med det? Blir sliten av det, men det er ikke smerter, mer en ubehagelig og nærmest irriterende følelse. Det er også endel stikkinger nedentil, både med og uten kynnere. I går følte jeg at "oi, der festet hun seg!", men det kan jo ha vært at hun bare tullet med hodet nedi der. Jordmorkontrollen forrige uke viste at hodet er godt plantet nedi bekkenet, men ikke helt festet. JM tror imidlertid at hodet kommer til å feste seg hos meg (vet det ikke alltid gjør det). Er så LEI, LEI, LEI av å være syk og gleder meg så utrolig til å få tilbake kroppen min. Gleder meg til å få ut jenta vår, men også å kunne leke med Tassen og ikke ha begrensninger. Nå klarer jeg snart ikke å skifte bleie på han lenger pga magen (skifter enten i sofaen eller på baderomsgulvet ettersom hva slags bleie han har og nå stopper det seg pga magen). Så nå går jeg rundt med fødetanker i uke 37 og får litt dårlig samvittighet for at jeg ønsker å ha henne ut tre uker før termin... Samtidig virker det veeeldig lenge med 3-4 uker før uke 37, så jeg ringte jordmor i stad for å høre med henne hva hun tror dette kan være. Hun var opptatt, så ringer meg tilbake. Nei fysj, nå har jeg noen kjipe dager kjenner jeg.. Vi var på lekeland i helgen med et vennepar og jeg fikk ikke gjort noen ting, annet enn å se på.. Jeg orker ikke klatre, klarer ikke klatre og jeg følte at jeg ikke fikk dele den tiden med Tassen i det hele tatt. Vi vurderer årskort faktisk, og jeg vet jo at dette er en kort periode, men det er sikkert det som utløste deg (kombinert med disse nye "vondtende" og at jeg har hatt veldig få dager/uker i dette svangerskapet hvor jeg faktisk føler meg ok). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. april 2013 #4330 Del Skrevet 16. april 2013 Er jo ikke galt om hun kommer i uke 37. De er jo helt ferdigbakt da, så akkurat det trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å ønske syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. april 2013 Forfatter #4331 Del Skrevet 16. april 2013 Takk Pyntestøv Jordmoren min ringte tilbake og hun synes jeg skulle ringe Føden. Så ringte jeg Føden og de ba meg ringe Poliklinikken for å ha meg inn på sjekk av livmorhals. Så nå har jeg time i morgen kl.10 for å sjekke livmorhalsen, så nå får jeg lese litt om det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. april 2013 Forfatter #4332 Del Skrevet 16. april 2013 Leste nettopp igjennom endel sider fra boken min for de ukene før Tassen kom. Jeg hadde samme "symptomer" i form av murringer i korsryggen, stikkinger og masse kynnere og maserier (vet jo ikke om det er det jeg har nå). De begynte omtrent 3-4 uker før fødsel, men jeg kan ikke huske strålingene/ilinger i lysken og lårene. Ikke hadde jeg skrevet noe om det som jeg kunne se heller. Så jeg vet ikke.. Hodet festet seg i uke 34 sist, men det trenger jo ikke ha noe å si. Livmormunnen var myk og flatet ut et par uker før fødsel.. Men alle svangerskap er forskjellige, så lillesøster kan like gjerne komme to uker over.. Moro å lese for å sammenligne, men huff, dette er jo psykisk terror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 16. april 2013 #4333 Del Skrevet 16. april 2013 Åh, det høres helt ut som sånn jeg har det om dagen faktisk. Jeg kjenner også mye i korsryggen og lysken og i hoftene når jeg får kynner. men tenkte det var normalt jeg. Spennende å høre hva det er med deg da! Jeg skjønner deg utrolig godt mtp å ønske å føde litt før og det syns jeg ikke er noe galt i det hele tatt jeg. Må innrømme jeg håper det noen ganger selv.. God bedring, håper du får bedre dager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. april 2013 Forfatter #4334 Del Skrevet 16. april 2013 Kanskje det er veldig normalt, men da burde jo ikke jordmødrene ønske å få meg inn på undersøkelse? Det virket som min jordmor og jordmoren på Føden var veldig på at jeg skulle inn på kontroll, men hun på Poliklinikken var ikke like "overbevist" om at jeg trengte kontrollen. Hun satt meg opp likevel, selv om hun ikke tror det er rier. Men saken er jo at jeg ikke tror det er rier selv, men jeg lurer på om det kan ha noe å så ift tidlig fødsel, modning osv. Håper jeg får svar på det i morgen. Oppdaterer her selvfølgelig så fort jeg har mulighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 16. april 2013 #4335 Del Skrevet 16. april 2013 Huff, nå trenger du noen Det høres veldig kjipt ut å gå sånn som du gjør nå! Greit å få en sjekk i morra da, så får du kanskje noen flere svar. Si fra om det er noe jeg/vi kan gjøre da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. april 2013 #4336 Del Skrevet 16. april 2013 Syns det høres fint ut at du får en kontroll! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 17. april 2013 #4337 Del Skrevet 17. april 2013 Lykke til på kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. april 2013 #4338 Del Skrevet 17. april 2013 Bra med en kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 17. april 2013 #4339 Del Skrevet 17. april 2013 Lykke til på kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 17. april 2013 #4340 Del Skrevet 17. april 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå