Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper set går over :) Nå har de vært hvert kvarter, men da jeg reiste meg opp for å gå på do istad så fikk jeg to stk på fem minutter.

Skal avlyse en fysiotime jeg har imorgen tidlig og mannen tar bilen så han kan komme raskt hjem dersom vi må på sykehuset for å undersøke. Bedre å sjekke det ut enn å bagatellisere det i tilfelle det viser seg å være starten på noe. Er jo altfor tidlig for henne å komme ut, hun må vente en må eds tid hvertfall synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også :klemmer: Har fått streng beskjed om å ikke gjøre annet enn å ligge rett ut, så da får jeg følge det :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at dere følger med jenter :klem:

Jeg la meg etter jeg skrev forrige innlegg og så film i sengen. Kynnerne roet seg, men de kom fortsatt hvert 15.-20.minutt. Jeg fikk sove mesteparten av natten, men drømte selvfølgelig at vi fødte og at vi nesten mistet han (det viste seg å være en gutt).

Nå har jeg hatt Tassen alene 3 timer selv om Føden sa at mannen måtte ta seg av både levering og henting (men det går ikke ift jobben hans dessverre..), så det er først nå jeg har kunnet legge meg nedpå og følge med på tiden. Heldigvis virker det som kynnerne er litt roligere og ikke så regelmessige, men jeg følger med den neste timen, halvannen og ringer Føden etter det. I går tiltok det utover dagen og det er jo absolutt ikke bra hvis det fortsetter sånn. Føler liksom ikke på meg at det er fødsel på gang, men jeg får fort stikkinger i underlivet (på innsiden kjennes det ut som) når jeg får kynnerne og tror ikke de liker det. Men jeg tenker egentlig det bare er hodet som presser litt, men det er sikkert ikke helt gunstig mtp at det ofte er samtidig som kynnere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det der med jobben til mannen, men jeg kjenner at jeg ikke liker at du må gå i mot de rådene du har fått fra føden heller. Håper det roer seg, at du får holdt deg mest mulig i ro og at vesla koser seg i magen en god stund til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, håper det roer seg og ikke blir for tidlig fødsel på deg! Du får ta det helt med ro så det ikke skjer noe mer :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vettu hva, nå får du høre på strenge stemmen min! Jeg fikk nesten en fødsel i gang i uke 22 fordi jeg gikk imot råd av legen. Jobben til mannen din må bare innse. Det at du ikke klarer det....det det høres ut som kan ligne på modning...husker ikke hvor langt du er på vei men det er vel enda ganske tidlig?!

Hør på legene, de sier det ikke uten grunn mener nå jeg. Regelmessige kynnere kan i verste fall sette i gang fødsel og det vil vi jo ikke, trust me! Håper det går på sjekk hos føden...og håper det er ikke like bekymringsfult som jeg leste ihvertfall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp snakket med Føden igjen og siden kynnerne ikke er like ofte i dag og ikke har blitt kraftigere, så skal jeg fortsette å se det an før jeg evt ringer igjen. Jeg må fortsette å ta det med ro og følge med på kynnerne, men ellers trengte jeg ikke komme inn. Dersom noe skjer skal jeg komme inn til undersøkelse av livmortappen. Det er hvertfall positivt at kynnerne ikke har blitt sterkere eller oftere :)

Og så mente hun at det kan være sånn svangerskapene mine er -kraftige kynnere. Hadde det sist også, men jeg kan ikke huske hvordan de var og om de var like tett og såpass kraftige. Men jeg får bare følge med og se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det bedre :) Får fortsatt kynnere, men ikke like tett og ofte heldigvis. Mannen skal levere i bhagen imorgen og snakket med sjefen ang det å jobbe litt senere, så vi får forhåpentligvis ordnet det på et vis.

Mannen lagde middag også, så nå skal vi straks legge Tassen og da blir det en tidlig kveld kjenner jeg.

Deilig at det roer seg litt, for det økte bittelitt istad, men det var bare to,tre kynnere. Krysser fingrene for at det hjelper å holde seg i ro :) Og tusen takk for at dere følger med og kommer med koselige ord :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færre kynnere idag :danser:

Har litt vondt i ryggen der jeg hadde nyresten i forrige svangerskap, så håper det er forbigående..

Har ligget på sofaen i hele dag og jeg sov til kl.09 fordi jeg slapp å levere i dag. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Huff, føler sååå med deg!!

Jeg går også rundt med regelmessige kynnere/rier som blir tette og så dabber dem av etterhvert.

Igår natt lå dem på 3-4 min mellom og var intense og vonde slik som da jeg ble innlagt med rier i uke 28.

Men så dabbet det av igjen heldigvis. Men utrolig frustrerende å gå slik!!

Kjenner veldig til den stikkingen og murringen du snakker om. Har det selv, tegn på modning det.

Kan trøste deg med at jeg har gått med dem siden uke 25-26 og at det enda ikke har skjedd noe(bortsett fra i uke 28 som de stoppet).

Er sykehuset redd for at du skal føde prematur ville jeg bedt om lungemodningssprøyte.

Da har hun hvertfall fått den om det plutselig skulle bli fødsel og de ikke får tid til å gi den.

Et annet tips: magnesium! :)

Det hjalp ikke på meg, men har hjelp mange andre.

Nå må du bare ta det med ro! Ikke noe husarbeid og ikke noe bæring!!! *strengstemme* :fnise:

:opplyser:

Grunnen til at jeg havnet inn med rier i uke 28 er pga jeg har dynamisk livmorhals, gikk rundt på Ikea, shopping og sengekos på kvelden gjorde det ikke særlig bedre. Så jeg har lært :fnise:

Tenker på deg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...