Jesse Skrevet 22. februar 2013 #4221 Del Skrevet 22. februar 2013 Kjedelig med UL da, håper hun er mer villig til å vise seg frem neste gang Syns det er så koselig at du skal ha ei jente (ikke det at det hadde vært noe mindre koselig med gutt da Men er jo veldig gøy med en av hver!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #4222 Del Skrevet 25. februar 2013 Håper hun viser seg litt mer på onsdag ja.... Men spørs m hun har snudd seg særlig i løpet av uken.. Æsj. Nå er jeg lei av å hoste sånn... Jeg vekker meg selv utallige ganger om natten og jeg vekker til og med Tassen og mannen som ikke sover på rommet mitt engang.. Skikkelig tørrhoste, så er liksom ingenting som hjelper heller. Drikker mye te med honning + c vitaminer 1000mg og selvfølgelig halspastiller. Rngte legen for å høre om jeg kan ta Cosylan, for var i tvil etter å ha lest på Felleskatalogen, men hun ville absolutt ikke at jeg skulle ta det. Bygger opp sengen med puter så jeg halvveis ligger/sitter, men det orker jeg ikke hele natten pga magen og ryggen. Jeg får kynnere av å hoste så mye og noen ganger lekker jeg fordi det blir så stort press på blæra. Selv etter å ha flydd på do hundevis av ganger og jeg egentlig ikke må.. Nei, forkjølelse er noe dr*** generelt sett og nå har jeg vært forkjøla 4 ganger i svangerskapet allerede (som forrige sv.skap også). Nå synes jeg våren skal komme!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. februar 2013 #4223 Del Skrevet 25. februar 2013 Melk og melkeprodukter bygger jo opp slim, drikke ekstra H-melk med honning oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. februar 2013 #4224 Del Skrevet 25. februar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. februar 2013 Forfatter #4225 Del Skrevet 26. februar 2013 Har drukket litt varm melk med honning, så får håpe det hjelper. Takk for tipset Neytiri Pusla I natt har jeg fått sove noen timer hvertfall. Og fordelen med å ikke ha et "feilfritt" svangerskap er at jeg ikke gruer meg så mye til fødsel som jeg gjorde i starten. Forrige gang grudde jeg meg ingenting, fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til, men denne gangen har jeg hatt litt skumle tanker rundt det hele. Jeg har grudd meg til smertene, for ellers hadde vi en udramatisk fødsel sist. Fy så vondt!! Men så tenker jeg litt (foreløpig hvertfall..) at de smertene ved fødsel er de siste smertene i svangerskapet og ut av det får man verdens flotteste gave. Og siden det er siste ang har jeg lyst å prøve å nyte svangerskapet så langt det lar seg gjøre. Ryggen og bekkenet er heldigvis på lag med meg i dag, så det hjelper mye. Og kvalmen har ikke vært særlig tilstede de siste ukene, så det hjelper mye det også. Når bare hosten og det faktum at jeg pusser nesen hvert minutt, går over, så kanskje jeg kan kose meg litt med snuppa inni magen før det blir et lite kaos til sommeren Nå kjenner jeg at hun hikker og vi har jo egentlig 3D imorgen igjen, fordi hun ikke ville vise seg sist, men tror jeg må få utsatt timen fordi jeg ikke er i form. Skulle tatt striper hos frisøren i dag og på jenteparty hos en venninne i kveld, men alt måtte jeg avlyse pga formen. Er det noe jeg har lært i dette svangerskapet er det at jeg har lov til å si nei, det var jeg ikke særlig flnk til før. Ha en flott tirsdag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 26. februar 2013 #4226 Del Skrevet 26. februar 2013 Tørrhoste er noe dritt! Jeg har funnet ut at det somkan hjelpe når det er helt akutt, er å drikke veldig varmt vann.. Vet ikke om det er fordi det roer halsen eller noe.. Og så tror jeg at hoste avler hoste om du skjønner. At halsen blir irritert og får litt hoste-hang up. Hvis det viser seg at det er fordi du egentlig har litt produktiv hoste er Bisolvin et veldig bra produkt! God bedring! Godt du setter grenser for deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #4227 Del Skrevet 28. februar 2013 Helt enig med deg Siebaeo. Merker ofte at når jeg først setter i gang med å hoste, så hoster jeg mer enn om jeg ikke hoster.. Om du forstår Så tror absolutt det stemmer med hoste-hangup Nå er jeg heldigvis bedre, men tirsdagen hostet jeg absolutt hele tiden og i går var jeg ekstremt lysømfindtlig og øynene rant, jeg klarte såvidt å holde de åpne. Har sv.skapskontroll hos fastlegen i morgen, så da kan jeg evt få henne til å ta noen prøver om det bare var forkjølelse eller en form for influensa. Jeg avlyste alle avtaler denne uken pga den dårlige formen og fremover er jeg rett og slett nødt til å ha minmum to dager i uken uten noen avtaler og heller ha avtale med meg selv om å slappe av. Kjedelig at vi måtte utsette 3D ULen, men sånn er det. Håper hun ligger annerledes neste gang så vi får sett henne litt. Hun romsterte veldig på mandagen eller når det var og etter det har jeg kjent litt annerledes bevegelser. Da har det blitt litt roligere liksom. På lørdag er det bare 13 uker til termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. februar 2013 #4228 Del Skrevet 28. februar 2013 Håper hun viser seg mer fram på neste UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2013 Forfatter #4229 Del Skrevet 28. februar 2013 Tusen takk Tusle Håper du har rett! Nå har jeg vært på SIFO sine sider og sett på budsjett de har satt opp for oss. De har regnet på at vi bruker nesten 4000 kr mer totalt sett per måned før babyen kommer og når hun er 1 år, så bruker vi mindre penger på mat enn om jeg går gravid.. Regner de med at gravide spiser såpass mye da?? Uansett så regner de at vårt forbruk totalt sett er rundt 23 550 kr / mnd nå i svangerskapet og rundt 21 000 når lillesøster er 1 år. Da har jeg også regnet med at hun er i barnehagen, så synes det ser litt rart ut.. Mannen og jeg har bestemt oss for å sette oss litt ned med øknomien og virkelig se på det, for nå som jeg går i 80 % lønn i mai og vi får en til i familien, så er det litt viktig å ha ting på plass. I tillegg ser vi etter rekkehus etterhvert (om et par års tid tenker jeg) og da er det greit å ha spart litt frem til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. februar 2013 #4230 Del Skrevet 28. februar 2013 Smart å se litt på økonomi med jevne mellomrom vi gjør jo der vi også nå, og det er utrolig hva man kan sløse bort om man ikke er bevisst. Så rart at dere skal bruke mer penger nå enn når frøkner er ett år?! Det kan ikke stemme! To dager i uka med ro og uten avtaler høres smart ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #4231 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Ja, vi skal ha det som prioritering fremover. Nå har det vært så mye annet og selv om vi er superflinke økonomisk sett til vanlig, så har det gått litt over stokk og stein det siste halve året, så nå er det på tide å få ryddet opp litt I morgen er jeg forresten 27 uker på vei og jeg legger like gjerne ut denne flotte listen Du er nå 26 uker og 6 dager på vei: Unnfangelsen finner sted omkring: 8. september 2012 Hjertet begynner å slå: 3. oktober 2012 Embryoet beveger seg: 27. oktober 2012 Alle indre organer er ferdig formet: 3. november 2012 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. november 2012 Risiko for spontanabort avtar: 17. november 2012 Kvalmen avtar for de fleste: 24. november 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 1. desember 2012 Fosteret svelger og tisser: 15. desember 2012 Tid for ultralyd: 22. desember 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 29. desember 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12. januar 2013 Fosteret begynner å høre: 2. februar 2013 Du er nå 26 uker og 6 dager på vei: 1. mars 2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 2. mars 2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 6. april 2013 Svangerskapspermisjonen begynner: 13. mai 2013 Antatt termindato: 3. juni 2013 Etterpå skal jeg til legen på kontroll og så er det kaffedate med mannen min før vi henter Tassen i barnehagen. Gleder meg til å komme meg litt ut av leiligheten igjen, så jeg får vel dolle meg opp ettersom jeg allerede har lagt på meg 10 kilo....! Endret 1. mars 2013 av Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. mars 2013 #4232 Del Skrevet 1. mars 2013 27 uker allerede Det har gått fort! det var i den uken venninnen min sin baby ble født, for ganske nøyaktig et år siden. Det har gått fint med han, men han er liten av vekst, bare 7 kg. Men han krabber og er veldig aktiv. Kos deg med kaffe og mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #4233 Del Skrevet 1. mars 2013 Ja, det har gått veldig fort.. På mange måter.. Men samtidig så har jeg ikke vært 100% frisk siden august...! Da virker det plutselig veldig lenge siden jeg ble gravid. Har forresten helt glemt å spørre om du vil sladre for meg denne gangen også? Tusen takk - vi skal nok kose oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 1. mars 2013 #4234 Del Skrevet 1. mars 2013 Å, ja, får jeg lov til det Det vil jeg veldig gjerne Ser ut som det er sjanser for en baby til på meg etterhvert også, så da kan du få sladre for meg også om.... en lang stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #4235 Del Skrevet 1. mars 2013 Gleder meg allerede Selvfølgelig får du lov - du gjorde en særdeles god jobb sist, så veldig gjerne Hadde svangerskapskontroll hos legen i dag og alt er bra. Har endel vann i kroppen, men blodtrykk var fint og urin fin. Hjerteslagene hennes lå på ca.160 Magen og SF målene har vært helt gjennomsnittelig på streken hele veien, men litt over i uke 24+4 og nå er den helt på det ytterste i det grønne (gjennomsnitts) feltet.. Ikke rart at vekten går opp ettersom magen har vokst såpass mye de siste ukene.. Legen var ikke bekymret for vekten i det hele tatt, men jeg ser at jeg må bli flinkere i ukedagene og ikke unne meg noe godt hveeer eneste gang på cafè.. Var flink i stad og tok latte med lettmelk og kun et rundstykke med gulost, ingen kake selv om det fristet... I morgen reiser vi en natt på hytta til svigers, skal bli deilig å komme seg bittelitt bort i dette nydelige vårværet (Som jeg håper holder....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 1. mars 2013 #4236 Del Skrevet 1. mars 2013 Godt at alt var bra på kontroll:) Vekta er ikke noe å være redd for,jeg tror kroppen legger på seg det den trenger uansett:) Jeg spiser ganske mye godt og har gått opp 6 kilo. Jeg er fornøyd med å gå opp jeg da, hehe. Godt å ha litt å gå på Noen magebilder fra deg da? Nysgjerrig jeg vettu, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 2. mars 2013 #4237 Del Skrevet 2. mars 2013 Tusen takk Tusle Håper du har rett! Nå har jeg vært på SIFO sine sider og sett på budsjett de har satt opp for oss. De har regnet på at vi bruker nesten 4000 kr mer totalt sett per måned før babyen kommer og når hun er 1 år, så bruker vi mindre penger på mat enn om jeg går gravid.. Regner de med at gravide spiser såpass mye da?? Uansett så regner de at vårt forbruk totalt sett er rundt 23 550 kr / mnd nå i svangerskapet og rundt 21 000 når lillesøster er 1 år. Da har jeg også regnet med at hun er i barnehagen, så synes det ser litt rart ut.. Mannen og jeg har bestemt oss for å sette oss litt ned med øknomien og virkelig se på det, for nå som jeg går i 80 % lønn i mai og vi får en til i familien, så er det litt viktig å ha ting på plass. I tillegg ser vi etter rekkehus etterhvert (om et par års tid tenker jeg) og da er det greit å ha spart litt frem til det.. Jeg har selv sett litt på SIFO sitt budsjett og de 4000 ekstra er satt opp til spedbarnsutstyr. Også spiser visst gravide for 300 kr mer i måneden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 2. mars 2013 #4238 Del Skrevet 2. mars 2013 Det her jeg ingen problemer med å se for meg at stemmer! Jeg gikk bananas i byen i dag. Inn på ostebutikk og fikk to deilig oster som er sikre (veldig faste), deilig pilaf med masse digg, en pai, gode oliven og honning. Så måtte vi kjøpe sjokoladekake til dessert. Dette skal vi jo spise i kveld så vi måtte jo innom en kafe og spise lunsj, og så måtte jeg ha en latte og en sjokolademuffin i solveggen. Alt er skikkelig JA-mat spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #4239 Del Skrevet 4. mars 2013 Det her jeg ingen problemer med å se for meg at stemmer! Jeg gikk bananas i byen i dag. Inn på ostebutikk og fikk to deilig oster som er sikre (veldig faste), deilig pilaf med masse digg, en pai, gode oliven og honning. Så måtte vi kjøpe sjokoladekake til dessert. Dette skal vi jo spise i kveld så vi måtte jo innom en kafe og spise lunsj, og så måtte jeg ha en latte og en sjokolademuffin i solveggen. Alt er skikkelig JA-mat spør du meg! Det høres ut som en skikkelig kosedag! Du har nok rett Dyregod.. Jeg spiser nok mer nå enn tidligere og merker apetitten er sterkere.. Er visst i 3. trimester neste uke stemmer ikke det? Føler meg skikkelig stor for tiden. Magen er litt i veien når jeg skal ta på sokker og flere netter har jeg ikke funnet en sovestilling som er grei. I natt har jeg heldigvis sovet godt! Ikke bare-bare å være gravidos Vi har kost oss en natt på hytta med svigermor og det har vært fantastisk vær! Vi bor jo i 3.etasje uten heis og det er definitivt ikke det samme som å gå rett utenfor døren og sitte i solveggen.. Vi har fått lov å låne hytta i påsken også og det gleder jeg meg skikkelig til! Da er det bare oss tre og det skal bli godt. Har allerede kjøpt de gode påskeeggene i den lille kartongen som skal pakkes i baggen Svigerinnen min fødte forresten lørdag Så nå gleder vi oss til å etterhvert hilsep å den lille babyen. Jeg har fortsatt ikke fått hilst på babyen til venninnen min som er tre uker gammel.. Jeg har vært så dårlig og så har deres førstefødte vært dårlig og da har ikke jeg ville dratt dit fordi jeg ikke orker å bli smittet. Så sånn går no dagan.. I dag er det fysio igjen.. Har ikke gjort øvelsene hun ville jeg skulle gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. mars 2013 Forfatter #4240 Del Skrevet 4. mars 2013 Magebilde fra i dag. Ser mammabuksen har hengt seg litt opp bak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå