Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Jeg må bare skryte av den gode gutten min... :nigo: Han sov heeeele natten i egen seng og våknet ikke opp en eneste gang. Så han sov fra kl.19-07, helt fantastisk! Jeg var så utrolig stolt av han i dag tidlig at jeg gjorde en skikkelig big deal ut av at han var stor gutt og sov i egen seng hele natten, og han ble tydelig stolt. Han fikk velge klistremerke til å sette i ballongen (brukte systemet jeg lagde for noen uker siden, men som vi ikke har tatt i bruk før nå) og han syns det var stor stas. Vi skal gjøre litt mer stas på han når mannen kommer hjem fra jobb etterpå og vise han klistremerket. Han valgte en som lignet på Rorri Racerbil, så forslaget ditt Neytiri tror jeg at jeg skal prøve meg på.. Er bare så håpløs på sånne ting, men jeg har stor motivasjon! :fnise:

Han pleier stort sett å prøve å sovne når han våkner på natten, men tar det for lang tid før han faktisk sovner, så begynner han å tulle. Han kan sette seg opp, base rundt i sengen og spørre etter barne tv. Merket på hele meg at det var noe heeeeelt annet å våkne etter noen timers søvn (selv som jeg kanskje fra 23.30-07, men våknet noen ganger i natt, men det blir ikke det samme allikevel).

Vi forsøker å si at han må ligge stille, hvile seg, det er natt osv, men det er ikke alltid han gidder å høre.

Nå er vi hvertfall ferdige med at han sover i vår seng og da kan det forhåpentligvis bli lettere, i og med at han ikke blir båret fra sitt til vårt rom.

Superflink var han i natt! Så nå tviholder vi på rutiner de neste to ukene og så får vi følge de til punkt og prikke. Blir vi invitert bort må vi være hjemme til 18 pga kveldsmat og vi har bestemt oss for at vi selvfølgelig kan bryte rutiner når vi har de godt innarbeidet.

Håper ikke den gode natten var flaks fordi han ikke sov på natten eller i bhagen i går, men at det fortsetter fordi han syns det er kult å få klistremerker og annerkjennelse. Fantastisk deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Dyregod og Lollipop :klem:

Ja, han var superflink :nigo: Men så var han utrolig trøtt også, så forhåpentligvis holder det seg sånn fremover. Det er jo mye bedre for oss alle.

I dag leverte jeg i bhagen, dro i butikken og så til kontroll hos jordmor. Alt står bra til med både meg og babyen og hun tror kanskje at babyen ligger på tvers. Var vanskelig å kjenne forskjell på hode og rumpe foreløpig, men neste gang jeg skal dit skal hun kunne kjenne. Hun mente jeg hadde typisk "jente-livmor" :fnise: Hjertelyd på ca.145 slag i minuttet og SF målet er nå bittelitt over gjennomsnittsstreken hvor jeg har ligget hele veien.

Har forresten bestilt 3D ultralyd :danser: Det blir den 19.februar. Ultralydteknikeren/jordmoren mente jeg burde ha såpass tidlig fordi morkaken ligger på forsiden, så da får vi høre på henne da ;) Blir spennende, men jeg husker at jeg gledet meg enda mer med Lilletassen. Nå vet jeg liksom litt mer hva jeg går til. Men moro blir det uansett og kanskje vi kan se om hun ligner på storebror? Og om det fortsatt er jente :sjenert:

Ps. En av mine nærmeste venninner fødte på selveste morsdagen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, flinke gutten din!

Og kos å lese at venninna di har født :)

Det jeg skulle skrive her i full fart (mens jeg egentlig jobber :roll:) er at jeg har en Ergobabysele somjeg tenkte å legge ut på finn.no. Så vi kan godt bli enige om en pris om du vil kjøpe den! Skrev det inne hos Pupsi og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det der inne :) Hvis vi blir enige om en pris og fargen er fin for meg som er litt kresen :sjenert: så gjør jeg det gjerne! Siden vi allerede har Babybjørn som jeg har tenkt å selge, hvis jeg får det til, så vet jeg ikke hvor mye jeg har lyst å legge i den Ergobabyselen. Var derfor det var så greit med en kopi fra Ebay.

Men er åpen for forhandlinger altså :herremann: (Getting ready for business) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan kjøpe en kopi på ebay hvis du vil! Sela er svart og med spedbarnsinnlegg. Vet ikke hva jeg vil ha for den, men vi kan jo snakke om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi gjøre :) Tenk litt på det og så finner vi ut av det. Haster jo ikke, men dersom jeg skal bestille på Ebay så er det greit å få det gjort snart i tilfelle det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to blå eBay-ergoer liggende, så du kan alltids få kjøpe an av dem av meg for en hundrings, hvis de blir borte fra eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Pupsilure :) Det er i såfall blå jeg vil ha av de to fargene du sendte meg.

De kopiene er vel alltids like bra som orginalen eller? :klo: Er bittelitt redd for at babyen skal falle ut eller at noe lignende skjer.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at den ene revnet i stroppen, og det kunne vært skummelt, men sydde da noen ekstra sømmer for å forsterke. Jeg hadde 9 mnd gammel baby oppi, og gikk, og tok knebøy over en times tid, da det skjedde. Den bæreselen har jeg solgt, men fikk reparert den og sydd slik at den ble forsterket. Så nei, kvaliteten er nok ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at jeg kommer til å velge en orginal.. Ser for meg at den blir brukt hver morgen til og fra barnehagen når jeg leverer Lilletassen, og da kommer jeg til å være et nervevrak hvis jeg skal tenke på at hun kanskje faller ut... :sjokkert:

Ser på babyshop sine nettsider at de har mange fine og den grå jeg linket til ovenfor.. Har fått sms om at jeg får 20 % på valgfri vare hos Babyshop, så da får jeg den for ca.700-800 kr.. Velger nok heller det fremfor Ebay når jeg kan slappe av når jeg bruker den :fnise:

Men svart er absolutt flott det altså Pusla. ;) *venter i spenning på pris* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest airam90

Har forresten bestilt 3D ultralyd :danser: Det blir den 19.februar. Ultralydteknikeren/jordmoren mente jeg burde ha såpass tidlig fordi morkaken ligger på forsiden, så da får vi høre på henne da ;) Blir spennende, men jeg husker at jeg gledet meg enda mer med Lilletassen. Nå vet jeg liksom litt mer hva jeg går til. Men moro blir det uansett og kanskje vi kan se om hun ligner på storebror? Og om det fortsatt er jente :sjenert:

Det er jo sååå spennendes med 3D! En liten sniktitt på hvordan dem ser ut :rodmer:

Vi skal den 27, da er vi 26+2 :) Har heldigvis morkaken på bakre del :)

Tror den har flyttet seg godt opp siden jeg sluttet å blø etter jeg hørte på ordinær ul at den hadde flyttet seg pittelitt vekk fra fødekanalen :)

Skal dere ha Ergo sin bæresele? Jeg har lyst på den, men mannen har så god erfaring med Baby Bjørn sin. Jeg er litt skeptisk til den pga stilligen de har beina i.

Ha en fin onsdagskveld :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo! :rodmer:

Men jeg ville vurdert Beco Butterfly II, den er veldig lik, men man slipper spebarnsinnlegget, og man kan feste barnet i selen før man tar selen på seg. Jeg har både Ergo og Beco om du vil låne og prøve begge etter at frøkna er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke Lilletassen! :hoppe: Håper han sover like greit i senga si fremover, skjønner veldig godt at dere er slitne! Tør ikke tenke på for et monster jeg ville blitt hvis jeg hadde fått så lite søvn :fnise:

Gøy med 3D ultralyd :rodmer:

Nå kjente jeg at jeg fikk litt lyst på en liten en til med alt bæreselepratet her, er så koselig å bære et bittelite nurk :hjerte:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bahhhhhh ikke snakk om bæretøy, da blir jeg jo verpesyk jo :fnise: elsker elsker elsker å bære! Nå får jeg bare gjort det når vi er på skogstur og hun ikke orker gå mer :)

Jeg har ikke formsydd da.....men for nyfødt likte jeg sjal best, da kan man ha sjalet på og ta baby in og ut uten å drive knyte og greier. Mei tai for når hun var litt eldre. MEN skulle gjerne hatt en ergo også, mannen min ble bare koko fordi jeg ønsket meg så mye hehe, men next time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo teste denne? Jeg lover deg at det ikke er plass til han i sengen deres når mini kommer, du vil få det mye bedre ved å kjøre på med egen seng nå, og ikke deres seng! Stå på mens du orker og formen tillater det :)

Denne er og et tips :http://www.alexi.no/kid-sleep.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...