Neytiri Skrevet 17. januar 2013 #4101 Del Skrevet 17. januar 2013 Sprinkelseng en uke innen 2års dagen, gikk som smurt, hun tørr ikke gå ut av den førvi er på rommet enda så hun roper, sovet ferdig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. januar 2013 #4102 Del Skrevet 17. januar 2013 Det fungerer så greit med sprinkelseng her at vi drøyer så lenge vi kan. Jeg tror det er ganske vanlig at de går litt ut av senga i starten, som venninna mi sa "det åpner jo seg en verden av muligheter" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 17. januar 2013 #4103 Del Skrevet 17. januar 2013 Sprinkelseng en uke innen 2års dagen, gikk som smurt, hun tørr ikke gå ut av den førvi er på rommet enda så hun roper, sovet ferdig!!! Det gjør Murmel også. Først "Mammaaaaa!" til jeg kommer og så "Feri sova!". Jeg må slå på lyset før han kan gå ut av sengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. januar 2013 #4104 Del Skrevet 17. januar 2013 Haha jepp likt her! Vet om mange som sover bedre også.....man må nesten bare prøve og se. Bumba hadde begynnt å klatre, rart at hun ikke går ut av sinseng nå hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 17. januar 2013 #4105 Del Skrevet 17. januar 2013 Heia Hang in there! Bra du fikk tid for deg selv,det er hardt og frustrerende til tider,og det er krevende! Jeg kunne jo omtrent ikke gå når jeg var gravid,og det tærte på! Men dette mener jeg kun godt..forbered dere godt på at dere skal bli 4,tilrettelegg godt for lilletassen,for det er en utfordring for dere alle nå og fremover.. Btw..T har hatt ikea sin juniorseng i 1år straks,og som marmot sa..jeg fatter ikke at noen orker sprinkelseng,men da tenker jeg på helsen,rygg,løfte opp og ned osv. Men lykke til fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. januar 2013 #4106 Del Skrevet 18. januar 2013 Vi bruker sprinkelseng, skifter ikke før han klatrer ut. Syns det går helt strålende, og merker ikke noe problemer med ryggen pga det. Orker bare ikke at han kommer ut i stua 20 ganger i løpet av kvelden, er rimelig sikker på at han kommer til å gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 18. januar 2013 #4107 Del Skrevet 18. januar 2013 Men det kommer nok før eller siden, og etter å ha diskutert med mange andre, virker det som om det problemet er mye større om man venter lenge enn om man bytter tidlig. Her var det et problem én kveld, og så var det over. Men jeg har jo brukt veldig mye tid på å lære ham at det er godt å legge seg, så han er den enkleste ungen i verden å legge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #4108 Del Skrevet 18. januar 2013 Jeg tror vi kommer til å bytte i løpet av februar/mars, uansett egentlig. Jeg merker det godt i ryggen og magen at jeg ikke klarer å løfte han verken ut eller inn av sengen snart, så derfor må vi bytte før han klatrer ut. Tanten min som har to barn og som jobber som styrer i bhage sa at vi bør beregne en uke og sitte utenfor rommet hans, fordi han vil mest sannsynlig stå opp eller hvertfall prøve seg på noe. Og funker det etter èn natt er jo det supert, men greit å belage seg på verre hvertfall. Ser jeg har blitt belastet for kr.1895 mer enn jeg burde i forbindelse med hotelloppholdet.. Grrr. Ringte de nettopp og regnskapsføreren hadde akkurat tatt helg, så får tlf på mandag håper jeg. Hater når sånne ting skjer! Og jeg har heller ikke fått sykepenger av NAV enda.. De skylder meg for 2.5 uke i oktober, hele november, 50% i desember og nå i januar 100%... Har sendt de mail for de er jo helt håpløse å få tak i på telefon, så håper virkelig det ordner seg pengemessig snart.. På den positive siden har ikke naboen borret i veggen i det hele tatt i dag, så ørene mine har fått hvilt seg i et par timer hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. januar 2013 #4109 Del Skrevet 18. januar 2013 Håper dere får en frisk og avslappende helg Tror kanskje vi bytter seng snart vi og. Hun er litt tung for meg å lempe ut og inn, også må vi jo gjøre det på et tidspunkt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 18. januar 2013 #4110 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Vi har også sprinkelsenga fortsatt, syns egentlig ikke det er noe styr i det hele tatt jeg..Men får se om vi bytter i løpet av våren/sommeren..Men skjønner at det begynner å bli tungt for deg å løfte han ut! Idag har jeg truffet venninnen din forresten, var hos kusina mi isted for å prøve ut litt til bryllupet Hun var veldig hyggelig! Endret 18. januar 2013 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #4111 Del Skrevet 19. januar 2013 Hihi, så morsomt Ja, hun er veldig hyggelig ja Hun kommer hit i morgen. Morsomt at verden plutselig er sååååå liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #4112 Del Skrevet 19. januar 2013 I dag har vi vært hos pappan min og Lilletassen koser seg så utrolig mye med Bestefaren sin. I morgen er det barnebursdag og vi blir ca 6 barn og 11 voksne hvis jeg ikke tar feil... Har hatt veldig mange blodtrykksfall i går og i dag, så det blir ikke altfor mange kaker og styr. Det viktigste er jo å samles og kose oss Og i fjor gjorde jeg mer ut av det med skikkelig gjennomført tema og alt, men i år blir det litt så som så ettersom formen ikke har vært den store det siste halve året. Men vi tar det igjen neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 19. januar 2013 #4113 Del Skrevet 19. januar 2013 Det er jo koselig å ha en anledning til å be venner med barn, tenker jeg. Også velger man jo selv hvor mye man gjør ut av det, Lilletassen er jo ikke kravstor der (enda, hehe, tenker for min del at jeg kan spare kruttet til hun er stor nok til å stille krav ). Alle som kjenner deg forstår jo at det ikke er tida for å styre og stresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #4114 Del Skrevet 19. januar 2013 Tusen takk Pusla Det er sant. Og jeg syns det er så koselig å treffe litt venner og skravle litt, så får det heller spares på kruttet her også Koselig blir det nok uansett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 21. januar 2013 #4115 Del Skrevet 21. januar 2013 Hihi, så morsomt Ja, hun er veldig hyggelig ja Hun kommer hit i morgen. Morsomt at verden plutselig er sååååå liten Ja, verden er veldig liten hehe.. Håper barnebursdagen var vellykket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #4116 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser det er en stund siden jeg har skrevet.. Jeg tror jeg rett og slett har vært for sliten til å gjøre noe som helst egentlig. Barnebursdagen gikk fint og vi koste oss store og små, men på natten begynte Lilletassen å kaste opp og vi sov omtrent ingenting den natten + at jeg holdt han hjemme fra bhagen mandagen etter. Heldigvis ble ingen av de andre syke og jeg tror at det var fordi han også var helt utslitt stakkars. Jeg blir også på samme måte når jeg blir skikkelig sliten og det blir visst flere i familien vår også har jeg funnet ut. Så var vi på tur til Kiel i helgen med et vennepar. Det gikk fint, men jeg tror nok ikke har jeg kan gjøre noe sånt igjen uten at jeg er uthvilt. Jeg bortimot ingenting natt til lørdag og på lørdag begynte jeg å gråte på kjøpesenteret i Kiel fordi jeg var så utslitt og cafeen ikke tok kort, så jeg måtte gå et annet sted og ta ut penger. Glemte å nevne at fredag kveld låste ryggen (korsryggen og bekkenet) seg fullstendig og da Lilletassen og jeg var på rommet fra kl.20 og mannen gikk ut med kameraten vår for å ta noen øl, så klarte jeg ikke å reise meg opp engang..! Så vi var kun på det senteret en times tid, inkl. lunch og så måtte vi gå tilbake til båten så jeg fikk slappe av noen timer. Heldigvis sov vi alle bedre natt til søndag og det går bedre nå. Men så utrolig flaut å lage en scene og begynne å gråte på kjøpesenteret...! Og det foran venneparet vårt og alt.. Venninnen min sa heldigvis bare "det er godt det ikke bare er oss!" , og jeg tror det er først da de skjønte hvor sliten jeg har vært og er. Jeg føler liksom at jeg må presse meg hele tiden fordi det ikke er "noen" som forstår hvor sliten jeg er og jeg klarte ikke å si fra at jeg måtte sitte/ligge til vennene våre. Shame on me. Ellers er det utrolig godt å være mamma til Lilletassen for tiden. Han er fryktelig mammadalt og vil ikke la meg gå noen steder, men til helgen skal vi ha barnevakt fra lørdag til søndag så mannen og jeg får slappet av litt bare vi to. Han reiser til Alpene snart og da er jeg alene med Lilletassen i 4 dager ca. Det skal nok gå fint, men det er greit å få slappe av litt før det ettersom ryggen plutselig streiker og det utnytter fort Lilletassen når han skjønner at jeg ikke klarer å løpe etter. Men han er allikevel god og jeg er superglad for at nettopp jeg er mamman hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. januar 2013 #4117 Del Skrevet 28. januar 2013 Men huffda, ikke kjekt å være så sliten Hvis det er noen trøst begynte jeg å gråte storsenteret foran mamma og pappa når jeg hadde brukket beinet, for jeg var så sliten. Man føler seg ikke så kul men som du nå heldigvis forstår, så er det ikke bare deg og jeg er sikker på at vennene dine skjønner hvordan det er nå for tida. Si fra om det er noe jeg kan gjøre de dagene mannen din er borte da - du får planlegge litt så du ikke blir alene med han hele tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #4118 Del Skrevet 28. januar 2013 Tusen takk Pusla Det kommer nok til å gå bra, for Tassen skal jo være i bhagen tre av dagene, så da får jeg søappet av på dagtid og så skal vi ha søstrene mne på middag den ene dagen. Gleder meg til å ha han alene forsåvidt også, for det er ikke så ofte vi får alenetid, annet enn på morningene, så det blir nok koselig. Jeg merker ryggen samarbeider mer når jeg får ligget i løpet av dagen, men fredag var det ingen liggjng og da låate det seg. Skal på kontroll hos legen på torsdag og da får jeg snakke med henne om det da. Hadde jo ingen bekkenproblemer sist, men så er ting verre denne gangen (bank i bordet, håper jeg ikke får nyresten denne gangen også!) Uff, skjønner godt du gråt du også.. Det er liksom ingenting som hjelper når man er så sliten og da er det lettere for å gråte enn normalt sett. Jeg er følsom ellers også, men ikke så jeg gråter i offentligheten og sånn liksom Men det gikk fint og jeg håper ikke venneparet syns jeg er altfor hormonella De pleier å snappe tø hverandre veldig ofte når vi er sammen og man merket tydelig at de ikke hadde aovet godt den natten heller. Tenker nå i ettertid at en uke på ferie sammen med venner fort kan bli slitsomt når man er forskjellige og vår familie ønsker litt mer alenetid enn de feks. Men det var veldig hyggelig altså, men vi er veldig glad i alenetid alle tre, spes. jeg og Lilletassen, så noen ganger kan en helg bli litt slitsom. Har merket at Lilletassen og jeg er ekstremt like av personlighet, noe mannen bemerker støtt og stadig også, så det blir spennende å se hvordan lillesøster blir.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 28. januar 2013 #4119 Del Skrevet 28. januar 2013 Så gøy å se at dere er like som personer da skal se lillesøster blir mer lik mannen, kanskje. Greit å ha han alene når det er hverdager da, det blir jo ikke så mange timer. Jeg er jo ofte alene med tulla, men er formen dårlig ellernoe sørger jeg alltid for å gjøre litt avtaler. Men ellers så er det jo bare superkoselig med kvalitetstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #4120 Del Skrevet 28. januar 2013 Ja, det er det jeg tenker. Gleder meg til litt kvalitetstid så lenge ikke ryggen streiker igjen. Men snille, gode mannen kom hjem med massasjedings til å ha på stolen, elektrisk, fordi han så hvor mye jeg slet med ryggen i helgen. Gode mannen min Prøvde den i stad og den er helt super!! Koster 1500 kr egentlig, men den var på tilbud, så da brukte han et universalgavekort han fikk til jul. Utrolig deilig! Jeg trenger litt kvalitetstid med søstrene mine også, for nå er det så lenge siden jeg har vært sammen med de alene. Jeg snakker ikke med mamma for tiden og siden de bor hjemme foreløpig (hun eldste føytter om et par uker), så blir det ikke så ofte dessverre. Så koselig å få de hit mens mannen er på tur. Og ikke minst kan jeg styre fjernkontrollen på kvelden når (forhåpentligvis) Tassen sover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå