Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Kynnere skal ikke være regelmessige, er de det ta kontakt med legen! Ro deg ned og se om det blir bedre da. Bra å høre du får jerntilskudd, er ubehagelig å være så svimmel kan jeg tenke meg.

Ingen grunn å tenke hun kommer tidlig? Nå som du er sykemeldt blir det sikkert bedre også :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia!

Sjekket fb din i det siste?

Hmhm

Jeg har netflix,og var på vei til å si det opp,men såfant jeg v at det er mye som T kan se på,så har det enda..:)

For min egen del er det lite av interesse.gamle serier osv,men smak og behag..du kan jo teste det gratis en mnd :)

Ang kynnere,eneste man må gjør er og ta det med ro..hehe,og det er umulig når man har 2-äring.. kynnere er heldigvis ikke farlig,og man kjenner dem mye mer i 2-svangerskap..

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det jeg synes er ekkelt, at de har vært regelmessige noen ganger. Legen mente også det kommer av for mye stress, så nå tar jeg det med ro. :)

I dag er mannen hjemme. Han har influensa symptomer, så håper ikke han blir skikkelig syk.. Tror jeg har bestemt meg for å ta influensavaksinen, for den skal visst være trygg for gravide og babyene. Vanskelig det der! Har legetime 31.jan, så kommer nok til å ta den da.

Tassen sovnet raskt i går og kom først over i vår seng kl.4:45 og så sov han til litt før 7. Nå koser han seg med frokost og Rory racerbil før vi skal i barnehagen :)

Kommer til å signe med opp med en måned gratis netflix etterpå og teste det ut. Synes det er dårlig oversikt på forsiden hva man faktisk får ift viaplay, men har lest litt på nettet og da virker det som de fleste foretrekker netflix.

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en måneds gratis Netflix nå, og syns det er ganske bra. Det er ikke noe særlig nye ting der da, men for min del gjør det ingenting, for jeg har ikke sett så mye på tv-serier før at det gjør noe, så jeg har fortsatt masse jeg kan se. Og det er mye fint for barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå innstallerer jeg appen for en måned gratis med netflix. Spent på å se hva de har :)

Leverte Tassen i bhagen etter mye styr som vanlig her hjemme. Tror han skjønner at jeg ikke skal på jobb of han kan trasse opptil 45 min før vi kommer oss ut døren etter vi har spist frokost. Han gråter når jeg leverer han, så tenker jeg må spørre om en samtale med ped.leder for å høre hvorfor og om det kanskje er fordi han vet at jeg er hjemme og han vil være hjemme sammen med meg. Har lyst å finne på noe med han en dag, kanskje hente tidligere i bhagen, men vet liksom ikke hva det er jeg kan gjøre alene med han.. Gården her kanskje? Tenkte å høre med dere om dere med barn har lyst å ta en tur lørdag 9. Februar på formiddagen, spise litt lunch og så gå på gården. Vi er alene hjemme fra 6-9 nemlig, så hadde vært koselig å finne på noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Netflix, men mest fordi det er mye for Murmel der. Han ordner selv på iPaden, og ser Gråtass, Knerten og Biler kortfilmer om og om igjen. Selv holder jeg på med Life Unexpected nå, den serien er litt søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips Marmot :) Skal se litt gjennom, men foreløpig skjønner jeg hva folk mener med gamle serier. Mye jeg ikke har sett da og mye Tassen sikkert synes er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu det er ikke sikkert hanskjønner du skal være hjemme, med mindre du har sagt det?

Bumba har hatt en period i høst der alt var fel, ville ikke ha på klær osv. Snakket med legen siden vi hadde kontroll på henne, og sykepleieren rådet belønningsystemet, det bruker vi enda og funker utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - Marmot - nå har jeg sett aller første episode av Life Unexpected og har blitt fan, så nå gleder jeg meg til neste episode :danser: Tusen takk for at du introduserte meg for den nydelige serien :klem:

Jeg skal lage belønningssystem til Tassen i kveld eller i morgen. Vi har klistremerker med biler vi kan bruke og så kan han få noe etter 7 ganger han har hørt på oss feks. Eller hvordan gjør du det Neytiri?

Har tenkt på det flere ganger, men så kommer man oppi det og da tror man liksom at det skal fungere helt av seg selv og jeg glemmer litt at han trenger hjelp på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være simpelt! Er du på fb bildene mine mobilopplast er det bilder av belønningsystemet, apa med ballonger,7 stk for hver dag. Begynner søndag for ender på lørdag. Belønningen er noe "lørdagsgodt". På inner når hun trasser at fyller man ikke ballongene er det ingen lørdagsgodt! Jeg har maminert klistermerker, da gjenbrukes systemet hver uke, bruker festmasse bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det nå og det ser mer komplisert ut enn jeg hadde tenkt, for du er så flink og kreativ med sånn... :sjenert: Mener du laminerte klistremerker? I såfall hvordan gjør jeg det?

Tenkte kanskje lage en månedsliste fra og med i dag og sette klistremerker for hver morgen han oppfører seg og går i barnehagen uten krøll.

Kan google litt også og se, for jeg er virkelig ikke kreativ eller flink med sånne ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke komplisert! Tar designark eller farget papir, noen klistermerker, og laminat papir(uten behov for lamineringsmaskin)

Klipp ut curkler for ballonger i ulik farger, laminer, klipp ut lange strimler til bånd på ballong og laminer, ta klistermerker på lamineringspapir og klipp rundt riktig str.......lim på veggen! Hver lørdag tar jeg ned de 7 klistermerkene(apene) og begynner på ny uke.

Måneds system blir for komplisert for sånne små etter min mening, de skal kunne se målet. Designballongen som er rosa og finest er lørdagsgodt ballongen sier Bumba :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan feks gjøre det som en catapilar, 7 cirkler og en større for hode med øyer.......laminer alle og klipp rundt, og laminer forskjellige klistermerker......fest med festmasse på veggen kanskje i sånt form https://www.google.com/search?q=caterpillar+out+of+paper&hl=no&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=devuUPvdH-ml4ATF7IDADQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=320&bih=504#i=12

Klistermerkene kan på den måten rebrukes....eller du kan bytte ut etterhvert....Bumba blir aldri lei apene da hun elsker aper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode forslag Neytiri :klem: Hadde tenkt å sette i gang med det etter jeg hentet han i bhagen, neb så lagde vi taco og koste oss sånn til middag at tiden bare fløy. Han ville jeg skulle fortelle historier og da spilte jeg ulike stemmer osv og han var helt bergtatt! Utrolig gøy at noen blir så fascinert når jeg ikke eier skuespillerevner :fnise:

Vet du hvor jeg kan kjøpe lamineringsgreier? Panduro kanskje? Får spørre der hvordan jeg gjør det, for det har jeg aldri vært borti før. Tror kanskje det kan gjøre ting litt lettere.. Mitt neste store prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det belønningsopplegget til Neytiri hørtes komplisert ut synes jeg også, men så ramler jeg liksom av når ordet laminering blir nevnt :fnise: Vi har også klistremerker liggende her, men har ikke hatt noe stort behov for belønning enda *bank i bordet* Tenkte å bruke det på pottetreninga, men den hadde jeg egentlig glemt :sjenert:

9. februar er vi ledige som der ser ut nå. Med mindre det blir den helga vi skal være sammen med svigerinna mi, så kan vi godt være med på gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg kjøpte lamineringspapiret på clas olsen eller biltema faktisk....ikke dyrt! Det står akkurat hvordan du skal gjøre det, og siden dine ting blir mindre en a4 ark(som lamineringspapiret kommer i) så er det ikke vanskelig at all altså! Du åpner papiret, legger ned det som skal lamineres tar av beskyddspapiret på andre inside av a4arket og klemmer sammen! Klipp ikke for nært kanten!

Viø du kan jeg lage blogginnlegg med min, tenkte gjøre det for har ikke blogget en stund nå :)

Vi har hatt belønningsystem for do/pottetre ing, det ligger instruks på det i bloggen min(ikke her inne da). Det er mer komplisert å se målet med 31 dager så lagde punkter underveis med favoritt figuren hennes der hun skulle få belønning. Etterhvert ble klistermerkene i seg selv belønningen, hun bruker det av og på så jeg lar det stå og hun spør om hun føler hun var ekstra flink :fnise:

Først belønning for å ha sittet ned, så lengre ut for at det kom noen ting, og nå må hun vaske hendene om hun skal få klistermerke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir med 9. jeg også :) Og Goffel da :ler:

Vi tok faktisk i bruk klistremerkebelønning for noen dager siden. Setter bare klistremerker i en kalender, og klistremerkene i seg selv er belønningen, får ingen gave eller noe :roll::fnise: han syns det er kjempegøy!! Bruker det på avkledning. For hvert plagg han tar av seg får han sette et klistremerke i kalenderen. Ved første forsøk, ungen hadde aldri kledd av seg et plagg selv før, klarte han to gensere, bukse, stilongs og sokker :5: Så han ble skikkelig motivert. Får prøve det på dotrening etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt til å begynne med klistremerker nå om ikke så lenge, når det gjelder dotrening! :jepp: Men her blir nok også klistremerkene en belønning i seg selv, ikke noe mer enn det foreløpig. Det er så stas med klistremerker, at jeg syns det får holde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere kan Pusla og Pupsilure :) (hvis ikke svigerinnen din kommer da Pusla)

Får begynne med klistremerkene og så får vi se hvordan det går. Han har ikke vært særlig interessert i det tidligere, men kanskje hvis han får lov til å velge og sette de på selv kan det være han liker det bedre. Har ogaå lyst å begynne med avkledning, for foreløpig tar han kun av og på sko, hals og forsøker å hjelpe til med jakken. Vi er ikke i nærheten av pottetrening i det hele tatt, men vi har både potte og doring som jeg håper han bir mer interessert i etterhvert. Regner med vi kommer til å ha to bleiebarn til sommern.

I natt har jeg sovet dårlig gitt.. Blir deilig å levere. Bhagen så jeg kan ha noen timer på sofaen før det er full rulle i helgwn. God fredag alle sammen :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...