Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For en dag! Vi har brukt over 3 timer til og fra legen og det er flere ganger jeg har blitt såpass dårlig at jeg føler at jeg nesten besvimer. Mannen tok bilen i dag og vi fikk akutt time mens han var på jobb, så vi måtte jo bare dra. Tassen hoster såpass mye nå og har gjort en stund, og med feber i tillegg så vil vi ikke ta noen sjanser. Da vi kom til legen var hun nesten mer bekymret for meg, for hun så at jeg ikke så bra ut. Så hun tok blodprosent og blodtrykk og begge var fine. Så hun vil jeg skal sjekke stoffskifte og litt diverse, for det er hver eneste dag at jeg føler meg svimmel og uggen.

Heldigvis er Lilletassen i grei form og har vært veldig grei med å gjøre etter vi kom oss på bussen, men han var blitt rød på venstre øre og skal begynne på antibiotika i dag. Er han ikke bedre innen lørdag så skal vi ringe legevakten mente legen.

Så god jul.. Kjenner dette er en skikkelig amputert jul i og med at jeg mest sannsynlig må jobbe (spurte sjefen på tirsdag, men han mener at det blir såpass mye å gjøre at han var veldig usikker på å gi meg fri..) Nå er vi begge syke og hjemme fra jobb og bhage, så nå gjenstår det bare at vi må ringe legevakten lørdag og holde oss hjemme fra familien på mandag ( julaften).

Nei, dette var en skikkelig dårlig dag kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg stakkars dere, hva var blodrykket ditt på om jeg kan spørre? ha med deg en flaske saft overalt, det er mest sannsynlig blodtrykksfall(noe gravide kvinner kan være utsatt for), og da hjelper noe søtt fremfor bare vann.

Vettu hva, er du syk så er du syk og da kan du ikke jobbe, så du får heller prøve å fokusere å bli frisk, ikke sikkert du klarer jobbe i julen da, det er ikke akkurat mange dagene.

Husker året jeg ble gravid, doskåla var min venn på juleaften, jeg kunne ikke spise julematen, og ja du vet allerede at jeg sovnet med hodet i maten på nyttårsaften, poenget er I know how you feel :(:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa, ingen god oppkjøring til jul dette :klemmer: Høres ikke bra ut med formen din da, så nå må du først av alt passe på deg selv og familien din og så får jobben komme i annen rekke.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffameg, enig med de andre her, selvsagt skal jobben komme i andre rekke når du er så dårlig. Du gjør allerede en mye viktigere jobb; ruger på en liten Minitass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tror navnet til minien er i boks -Minitassen ;)

Takk Cypress!

I dag var jeg litt lenger på jobb, for det ble litt å gjøre fem minutter før jeg skulle gå. Typisk! Men, jeg fikk fri mandag på julaften mot at jeg jobber delvis hjemmefra oved å sjekke mail og sånn. Så da var det ok allikevel :) Og mannen har fått fri også, så det gjør det litt lettere.

I dag har jeg skikkelig vondt i hodet, men er ikke like svimmel. Ikke vært så flink til å drikke vann idag.

Blodtrykket er forresten på rundt 110/70 hver gang, men var mye lavere da jeg var dehydrert. Bodprosenten i går var på 11.2, så den skulle være fin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god jul alle sammen :klem: Med feber, forkjølelse og oppkast + alt som skal gjøres i dag, så har jeg ikke anledning til å skrive i alle bøkene, men god jul til dere alle!!

Håper vi får feiret en flott jul, men Lilletassen har kastet opp og hatt skikkelig feber de siste dagene, så spørs hvordan dagen i dag blir.. Han spiser ikke særlig og har ikke såist normalt på tre fire dager nå, sovner på sofaen og alt.. Allmenntilstand er bra i nå hvertfall og ingen feber, men den kommer stort sett utpå dagen.

Nei, nå skal vi åpne litt gaver fra svigerfamilien og så er det litt jobbing hjemmefra og gravlund før vi må ordne oss til den store kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God romjulstorsdag :kaffekopp:

Her har julen vært rolig, men koselig. Lilletassen er i bedre form og tilbake i barnehagen i dag og vi voksne på jobb. Han fikk masse fint til jul, vi også forsåvidt, men det beste var å få vært litt sammen med familie og ha fri.

Jeg sliter sånn med blodtrykksfall for tiden, så det er ikke særlig gøy..

Nå sitter jeg på jobb og i barnehagen til Lilletassen var det kun 1 gutt fra før, så da fikk jeg litt dårlig samvittighet.. Neste jul skal han definitivt få ferie og da har jeg lyst å prøve at mannen får fri også. Han har jobbet hver helg i desember nå + hverdagen, så det har vært litt ekstra slitsomt å ha Tassen alene når jeg blir fort dårlig. Heldigvis er ikke kvalmen like ille som tidligere, men jeg håper at blodtrykksfallene gir seg slik at jeg ikke blir ytterligere sykmeldt.

Fortsatt god jul til dere som har ferie (heldiggriser!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ;) Så da kan hvertfall Tassen være hjemme og ha ferie, så bare vi får ordnet ferie til mannen så kanskje vi kunne reist på hytta eller noe.. Ah, det hadde vært deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere får en rolig jul neste år ja :klem:

De blodtrykksfallene høres veldig ubehagelige ut, håper virkelig at det bedrer seg. Er der sånt som kan gå over av seg selv i svangerskapet eller hvordan er det? Jeg har ikke erfaring med dette.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke Pusla... Hmm.. Skal høre med legen/jordmor neste gang jeg har kontroll ;)

Er ikke særlig stas nei og jordmor sa at dersom det ikke bedrer seg ved at jeg drikker masse, så må jeg kanskje trappe ned på jobben.. Og det blir ikke populært vet jeg. Og jeg vet rett og slett ikke om det funker på min type arbeidsplass at jeg jobber 20% feks. Det tror jeg bare blir tull og jeg får ikke noe oversikt i det hele tatt. Så blir spennende å se fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg faktisk ikke Pusla... Hmm.. Skal høre med legen/jordmor neste gang jeg har kontroll ;)

Er ikke særlig stas nei og jordmor sa at dersom det ikke bedrer seg ved at jeg drikker masse, så må jeg kanskje trappe ned på jobben.. Og det blir ikke populært vet jeg. Og jeg vet rett og slett ikke om det funker på min type arbeidsplass at jeg jobber 20% feks. Det tror jeg bare blir tull og jeg får ikke noe oversikt i det hele tatt. Så blir spennende å se fremover..

Huff ja, de får bare bli så sure og sinte dem bare vil. Din helse og babyen kommer først :)

Jeg sliter også veldig med blodtrykksfall, klarer liksom aldri å være forberedt på når det kommer. Klarer du å dusje? Jeg klarer såvidt dusje selvom jeg har lunken vann.

Ikke noe kjekt dette, føler veldig med deg :hug:

Sjefen min ringte forresten her om dagen og spurte om jeg viste om jeg ble sykemeldt ut, slik at hun muligens måtte erstatte meg med å ansette en til. Så det virker som de heller vil jeg skal bli helt sykemeldt slik at de slipper sånn sykemelding frem og tilbake.

Forresten, god jul og godt nyttår! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, det viktigste er babyen og helsen min, men det er ikke lett likevel ;)

De spør meg aldri hvordan jeg har det eller om jeg kjenner spark osv. Men jeg forventer det heller ikke, for mannfolk tenker ikke sånn på det og flere av de har ikke barn så de vet heller ikke hvordan det "skal være".

Jeg får fint dusjet, men ikke lenge og ikke i så veldig varmt vann.. Virker som du har det verre, så godt du er sykmeldt :) Jeg får ta det opp med legen neste gang jeg skal dit. Kanskje jeg bør bestille ny time til kontroll :sjenert:

Nå er det endelig helg og første helgen mannen ikke jobber på en måned :danser: Vi skal være sammen med venner og deres barn hele helgen og vips er det 2 årsdagen til Tassen neste uke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...