Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, for noe irr!! Jeg elsker ham over alt annet, men han har altså noen ting som bare gnager så inni H når de setter inn.

Hva mener dere om at han f.eks. ikke vil komme i min brors bursdag fordi det skal serveres mat som han av prinsipp bare spiser en spesiell dag i året? Blir så skuffa... Eller når man prøver å lage en romantisk aften, og blir sittende å spise fingermaten alene, fordi matvarene tilfeldigvis kommer fra feil land? Guuud.. Det har ingenting med at han ikke liker maten å gjøre, for det vet jeg at han gjør, det er kun av prinsipp. Blir nesten barnslig. Og det er enkelte sanger han nekter å høre på, fordi det ikke er originalartisten som synger dem. Da slår han av radioen, ber deg ti stille og lignende.

Kveldens hjertesukk dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen prinsipper er bra å ha, men det kan jo absolutt gå for langt.

Jeg har aldri møtt noen prinsippfaste mennesker som ikke har store hull i logikken sin. Kan du ikke prøve å dra prinsippene hans så langt at han blir lei av de selv? Det finnes for eksempel folk som er i mot coverlåter, samtidig som de elsker Jimi Hendrix, som jo er kjent for Like a rolling stone som er av Bob Dylan.

Hvis man først skal boikotte mangoer fra Israel kan du sikkert finne et argument for å nekte ham å spise favorittsjokoladen osv. :)

Hvis broren din serverer julemiddag utenfor sesongen kan jeg forstå at han ikke vil spise der, men alt annet synes jeg vitner om en trassunge.

Endret av Glynis
Skrevet

Det er ikke "nesten" barnslig, det er barnslig og hensynsløst.

Hvis han ikke skjønner når du forklarer at det ikke er rimelig å straffe din familie og deg for å demonstrere at maten ikke er bra nok for ham, eller for hellig til å serveres på din brors bursdag, så er det en mulighet å svare med samme mynt.

Skrevet
Noen prinsipper er bra å ha, men det kan jo absolutt gå for langt.

Jeg har aldri møtt noen prinsippfaste mennesker som ikke har store hull i logikken sin. Kan du ikke prøve å dra prinsippene hans så langt at han blir lei av de selv? Det finnes for eksempel folk som er i mot coverlåter, samtidig som de elsker Jimi Hendrix, som jo er kjent for Like a rolling stone som er av Bob Dylan.

Hvis man først skal boikotte mangoer fra Israel kan du sikkert finne et argument for å nekte ham å spise favorittsjokoladen osv. :)

Hvis broren din serverer julemiddag utenfor sesongen kan jeg forstå at han ikke vil spise der, men alt annet synes jeg vitner om en trassunge.

Det er for så vidt noen av prinsippene hans, f.eks. hva riktig land angår, som ikke er så viktige, fordi han har "lært seg å leve med det", som han sier.

Det er faktisk julemiddag han serverer. Men det er pinnekjøtt, og det kan jo spises hele året.

Skrevet
Åh, for noe irr!! Jeg elsker ham over alt annet, men han har altså noen ting som bare gnager så inni H når de setter inn.

Hva mener dere om at han f.eks. ikke vil komme i min brors bursdag fordi det skal serveres mat som han av prinsipp bare spiser en spesiell dag i året? Blir så skuffa... Eller når man prøver å lage en romantisk aften, og blir sittende å spise fingermaten alene, fordi matvarene tilfeldigvis kommer fra feil land? Guuud.. Det har ingenting med at han ikke liker maten å gjøre, for det vet jeg at han gjør, det er kun av prinsipp. Blir nesten barnslig. Og det er enkelte sanger han nekter å høre på, fordi det ikke er originalartisten som synger dem. Da slår han av radioen, ber deg ti stille og lignende.

Kveldens hjertesukk dette.

Han er en mann av prinsipper. På godt og vondt. disse prinsippene fører til at han lykkes i studier og arbeid. At han aldri er utro osv. Kanskje prinsippene er så mye verdt at verdien langt overstiger de skikkelig dumme utslagene som du nevner her.

Skrevet
Det er for så vidt noen av prinsippene hans, f.eks. hva riktig land angår, som ikke er så viktige, fordi han har "lært seg å leve med det", som han sier.

Det er faktisk julemiddag han serverer. Men det er pinnekjøtt, og det kan jo spises hele året.

Det er ting han liker, som han fant ut i ettertid at var fra feil land...

Skrevet

Det er ting han liker, som han fant ut i ettertid at var fra feil land...

Det var meg, trådstarter, som skrev disse.

Skrevet

Jeg mener, kan han ikke komme i bursdag fordi det serveres noe han forbinder med jul, kan han ikke dra på julebord heller. Det serveres ofte julemat der.

Skrevet
Han er en mann av prinsipper. På godt og vondt. disse prinsippene fører til at han lykkes i studier og arbeid. At han aldri er utro osv. Kanskje prinsippene er så mye verdt at verdien langt overstiger de skikkelig dumme utslagene som du nevner her.

På hvilket grunnlag kan du si dette om akkurat han?

Skrevet

Hmmm. På hvilken måte kan prinsipper være bra mht studier og jobb? Det er selvsagt bra å nå sine mål, men det er da ikke bra å være så prinsippfast at det ødelegger mer enn det gagner. Man bør ha evne til å omstille seg og også skifte meninger.

Jeg hadde også en slik kjæreste, kunne ikke spise visse matsorter (ikke pga allergi eller noe sånt)f.eks. Jeg syntes overhodet ikke det var noe hyggelig, måtte ofte spise maten alene eller kaste den.

Det verste var at det ikke gikk an å samarbeide med han eller planlegge noe sammen. Han skulle bestemme alt. Kunne ikke vike.

Skrevet

Det er ikke prinsipper, det er fikse idèer. Har en kompis som teller trappetrinn, ikke kan gå på kumlokk og ikke får sove dersom han vet at det er en kontakt i huset som ikke er skrudd fast i vater. :skratte:

Alle muligheter til å drive kjæresten din til det totale sammenbruddet med andre ord. Om du bare tar igjen med samme mynt!

Skrevet

Uff, så slitsomt... Jeg hadde blitt kraftig lei i lengden

Skrevet
Det er ikke prinsipper, det er fikse idèer. Har en kompis som teller trappetrinn, ikke kan gå på kumlokk og ikke får sove dersom han vet at det er en kontakt i huset som ikke er skrudd fast i vater. :skratte:

Alle muligheter til å drive kjæresten din til det totale sammenbruddet med andre ord. Om du bare tar igjen med samme mynt!

Ja, kunne jo ha gjort det ;)

Fikk akkurat en sms hvor det stod at hvis det var så utrolig viktig for meg, så skulle han da komme og spise maten hos min bror. Nå er jeg sikkert et typisk teit kvinnfolk, men føler det er for sent nå.. Han har vært så steil på dette, og jeg kommer til å få høre det i all fremtid, om hvordan jeg ødela noe av ham.

Skrevet
Ja, kunne jo ha gjort det ;)

Fikk akkurat en sms hvor det stod at hvis det var så utrolig viktig for meg, så skulle han da komme og spise maten hos min bror. Nå er jeg sikkert et typisk teit kvinnfolk, men føler det er for sent nå.. Han har vært så steil på dette, og jeg kommer til å få høre det i all fremtid, om hvordan jeg ødela noe av ham.

Lag en hamburger til ham! Det gjør vi med sære unger når vi har selskap her. :jepp:

Skrevet

Nei, pinnekjøtt SKAL kun spises på juleaften.

Skrevet

Høres ut som han sliter med tvang.

Skrevet
På hvilket grunnlag kan du si dette om akkurat han?

Her prøver jeg seriøst å trøste deg, med at prinsipper betyr ryggrad. Det høres dessverre mer ut som om det betyr vrang i dette tilfellet. Men jeg skal klove deg at ALLE har negative sider, og prøver med dette å trøste deg med at disse negative greiene er småtteri i forhold til hva andre sliter med. Og så prøver jeg å antyde at han har positive sider. Kjærlighet.

Skrevet

Skjønner godt at han ikke vil spise pinnekjøtt utenom julen. Men jeg hadde nok gått likevel, for ikke å være vanskelig.

I tillegg spiser jeg ikke hund - av prinsipp - det smaker jo sikkert som alt annet. Sikkert noen i Kina som synes det er et irriterende prinsipp.

Skrevet

Det høres bare helt teit ut. At man skal ha sine prinsipper i forhold til mat er helt flott - man spiser ikke for andre, men for seg selv. Men samtidig skal man sette pris på god mat, spesielt hvis en liker den. Hvis han bare slår seg vrang å nekter å spise maten du har ordnet til og brukt mye tid på, bare fordi den er fra feil land, da bør du særiøst ta det opp med han. Det er kanskje et lite problem nå, men hvis dere skal være lenge sammen, kommer dere nok til å møte fler sånne småproblemer og disse gneger på forholdet, mer enn en aner. Slike uromomenter er skadelige for forhold!

Skrevet
Høres ut som han sliter med tvang.

Jeg er enig her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...