Gå til innhold

på hvilken hånd har man forlovelsesringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er ikke den ringen jeg skal ha når jeg gifter meg, men en enkel diamantring..

Videoannonse
Annonse
Gjest tyttebær
Skrevet

Her er forlovelsesringen på venstre, og giftering når den tid kommer på høyre!

Men du kommer til å få utallige forskjellige svar! :)

Skrevet

Jeg har min forlovelsesring på høyre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har min på høyre sammen med gifteringen. Men nå har jeg "amerikansk" løsning med tynn giftering+diamantbånd+enstens ring.

Man kan gjøre akkurat som man vil =) Enkelte velger å ha den på høyre for så å flytte over, eller motsatt, men for mange (også meg) er det en størrelsesforskjell på venstre og høyre hand.

Skrevet

Har min forlovelsesring på venstre, og kommer også til å ha gifteringen på venstre..

Hos meg er det også forskjell i størrelse på venstre og høyre hånd..

Skrevet

Det er bare jeg som har forlovelsesring hos oss, og jeg har min på venstre etter engelsk tradisjon.

Gjest tyttebær
Skrevet
Det er bare jeg som har forlovelsesring hos oss, og jeg har min på venstre etter engelsk tradisjon.

Det er slik vi også har det!

Giftering kommer begge til å ha, på høyre hånd! :jepp:

Skrevet

I Norge er det tradisjonelt sett høyre, mens i England er det venstre. Det varierer nok litt fra land til land.

Skrevet

Vi har begge forlovelsesringen på høyre hånden:)

Har lyst til å ha giftering på høyre så usikker på hvordan det blir.. Kan kanskje stramme den inn litt så den passer på venstre..? :)

Skrevet

Begge vi to har forlovelsesringene på høyre ringfinger. Vi skal bruke de samme ringene som gifteringer og de blir da værende på høyre hånd. Når han fridde hadde han begge ringene klare. De er i gult gull og jeg har en diamant i min.

Jeg er fullstendig forelsket i ringen min og ser på den "hele" dagen :)

Skrevet

Jeg var å hentet ringen min i dag (den måtte skrues litt ut) og spurte gullsmeden hva som er vanlig. Han sa høyre, så flytter man den til venster hvis man skal ha ny ring til bryllupet.

Derfor har jeg ringen min på høyre :rødme:

Skrevet

Jeg har min forlovelsesring på høyre hånd sammen med gifteringen min :)

Skrevet

vi har våre på høyre og jeg kommer til å ha gifteringen også på høyre, dvs. "under" forlovelsesringen. forlovelsesringen til mannen min blir også hans giftering og han kommer fortsatt til å ha den på høyre når vi gifter oss.

Skrevet

Jeg har min på venstre. Det føles mest riktig for meg. Og på høyre er det større mulighet for at den blir mer slitt med tanke på at man dunker borti ting og skraper seg opp mer på høyre enn på venstre. Usikker på hvor gifteringen kommer til å være, men det kommer etterhvert:) Kan jo like gjerne være vilkårlig, at man flytter den om man er litt hoven eller slikt. Ikke noe stress egentlig:)

Gjest llll....
Skrevet

bruker samme ring som forlovelsesring og gifering. er enkel og av gull:) har den på venstre nå også flytter vi den til høyre når vi gifter oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...