Gjest Forstår ikke Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hvordan får jeg sanger over til min lille, enkle Mp3-spiller av merke "Zen"? Forstår ikke noe av det. Hvor finner jeg musikk, hvordan gjør jeg det og hvordan får jeg det over til min Mp3? Jeg har allerede kjøpt noen låter fra Telenor.no til min mobil. Kan jeg få de fra mobil og over til Mp3 - hvordan? Jeg har også kjøpt noen sanger som jeg har lagret på min PC, som spilles av i Windows Media Player. Kan de overføres til min Mp3-hvordan? Takker ærbødigst.
Aftensol Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Merket på spilleren din er creative, typen er zen ..... de har et navn bak.. Men uansett: koble til spilleren via usb, finn mappen med sangene, høyeklikk og velg kopier.. Gå inn på spilleren, høyreklikk og velg lim inn... Du får ikke over det som er kjøpt til mobilen, de er sperret...
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Merket på spilleren din er creative, typen er zen ..... de har et navn bak.. Men uansett: koble til spilleren via usb, finn mappen med sangene, høyeklikk og velg kopier.. Gå inn på spilleren, høyreklikk og velg lim inn... Du får ikke over det som er kjøpt til mobilen, de er sperret... Hva er USB: hvordan ser det ut? Er det ledningen som forbinder Mp3 og PC? Om jeg ikke kan overføre de sangene jeg har fra mobilen, (som også er på PC), hva kan jeg overføre da? Kan jeg overføre fra You Tube?
Zealuu Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 USB-porten på PC-en din skal se ca. slik ut, inkludert symbolet. Du skal ha fått med en kabel hvor iallefall den ene siden passer i en slik inngang, og den andre går i spilleren. Den som går i spilleren kan ha litt forskjellige former. Her er en liste over butikker som selger digital musikk uten kundefiendtlige bruksbegrensninger (også kjent som DRM - Digital Rights Management). Hvis du allerede har en del sanger i mp3-format både på PC-en og mobilen, skader det neppe å prøve å kopiere dem over til spilleren din. Hvis de er omfattet av en eller annen form for DRM, er det imidlertid en viss sjanse for at de er "sperret" for overføring til andre typer spillere enn de selgeren ønsker at du skal bruke. I så fall vil jeg fraråde videre handel der. Angående youtube - rent teoretisk, joda, men det er neppe verdt bryet. I første omgang må du ha et program som lar deg laste ned streamede flash-filmer, og videre noe som kan hente ut lydsporet fra nevnte film. Legg så til at lyd ikke er kjent for å ha gode kår når det kjøres gjennom FLV-kvernen, så virker det hele som en nokså dårlig idé. Mitt råd er å la youtube være youtube til du har fått skikk på mp3-spilleren din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå