Gjest Abelone Skrevet 13. august 2003 #1 Skrevet 13. august 2003 Tenk, jeg har gjort en oppdagelse.. eller heller fått bekreftet en antakelse jeg har hatt lenge. Eldre menn, og med dem mener jeg menn i 40-50 års alderen er utrolig opptatt av utseende og vekt på kvinner. Jeg jobber nå bare sammen med menn, og jeg hører jo kommentarene (enda dette er en moderat gjeng...) Flere ganger i uken kommenterer de den eller den som har lagt på seg eller slanket seg, ei som en gang "var i sine velmaktsdager" (tjukk) ol. De flørter vilt om noen er innom kontoret og vasker, kommer med post e.l. bare denne er veldreid og pen... De flørter og skjemter med meg og, men jeg har "tegnet opp streken" for dem; hit men ikke lenger! og det respekterer de.. heldigvis (ellers hadde det blitt mye "kontor-vold") Veldig mye vitser (av tildels nedsettende karakter) som jeg har måttet sette en stopper for. (de skjemmer jo ut kontoret!) Jeg sier bare; mannfolk altså! Slipp dem ut av kjærringas favn, og de sikler etter hvem det måtte være..
Gjest Vega Skrevet 13. august 2003 #2 Skrevet 13. august 2003 Min aller første jobb var på et kontor ved et byggevarefirma - jeg var vikar, og bare sytten år. Jeg ble faktisk småirritert - tonen var var "uskyldig" nok - men ganske fjernt fra hva jeg var vant med - og jeg var vant til ganske mye. Det ble for - tja, platt og flåsete... Kunne aldri tenke meg å fortsette der, - hadde ingenting å snakke om med de kara om i det hele tatt...selv om det faktisk var par av dem som var morsomme, på en ok måte. Mener - de var mer barnslig enn meg - og de var voksne. I det hele tatt...
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2003 #3 Skrevet 14. august 2003 Jeg har også hatt en arbeidsplass med bare menn og meg, men det var aldri noe problem. Jeg tror jeg ble en av dem ganske fort. Nå har jeg aldri hatt tendenser til å pynte meg for dem heller, og den humoren de har, har jeg ikke hatt noe problem med å dele. Vitser på kanten osv ler jeg like hjertelig av som gutta gjør. Kanskje det er derfor.
Gjest Atacand Skrevet 14. august 2003 #4 Skrevet 14. august 2003 Jeg tok igjen med samme mynt jegog da ble de paff.
Gjest gjesta Skrevet 14. august 2003 #5 Skrevet 14. august 2003 På arbeidsplassen min er det stor overvekt av menn, men jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen til MinVersteSide. Menn, som kvinner, er forskjellige. At tonen på arbeidsplassen kan bli annerledes når det ene kjønnet dominerer stemmer nok ja, og jeg syntes det er flott for miljøet sin del at vi har både kvinner og menn der.
Gjest Vega Skrevet 14. august 2003 #6 Skrevet 14. august 2003 Jeg har også jobbet på andre steder der det har vært menn. Det har vært kjempemorsomt. Men da har de ikke brukt ord som i dag er vanlig i barnehagene ... det er forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå