Gå til innhold

morgengave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt usikker på "reglene", men er det vanlig at bruden kjøper morgengave til brudgommen også? I så fall hva skal jeg kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er litt usikker på "reglene", men er det vanlig at bruden kjøper morgengave til brudgommen også? I så fall hva skal jeg kjøpe?

Ja det er vanlig. Enten gir begge eller ingen.

Min fikk en Tagheuer klokke til 18 000. Andre gaver jeg har hørt om:

- fiskestang

- hund (!)

- playstation

- mansjettknapper

- fotoalbum fra livet sammen så langt.

Men har inntrykk av at klokke er en gjenganger. Slik jeg ser det er morgengaven et slags minne for livet.

Skrevet

Min mann fikk sangtimer ( ønsket seg det) og en signert bok av favoritten hans. Mitt tips er nok å se hva han er glad i. F.eks av bøker, dataspill eller annet idrett? Fotballbilletter til England med kompisene er noe han vil elske deg for i alle evighet hehe etter det jeg har hørt:P

Skrevet

Jeg skal gi klokke til min kommende mann.

Han liker godt data/xbox spill, men jeg ville ALDRI gitt det i morgengave. Syns gaven skal være mer spesiell en det.

I tillegg syns jeg han spiller aaaalt for mye, og ville ikke "oppfordret" til mer, ved å gi han et nytt spill.

Skrevet

Jeg var også en av mange som ga klokke til mannen min i morgengave, men det var også noe han ønsket seg veldig mye. I tillegg er det en gave som holder seg veldig lenge og det synes jeg er fint. For ikke å snakke om at det er en gave man kan bruke hver dag. Det viktigste er jo uansett at man finner en gave som passer din mann og ikke minst din økonomi :) Masse lykke til!

Gjest Pippelipp
Skrevet

Vi har ikke fryktelig mange penger til overs og er blitt enige om at vi spanderer på oss to netter på et skikkelig fint hotell med spa etc som morgengave til hverandre. Der han kommer fra er uansett konseptet med morgengave helt ukjent og for meg er det heller ikke så viktig, så vi velger å gjøre det på denne måten.

Skrevet

Jeg har ikke peiling selv på hva jeg skal gi. Klokke fikk han for noen år siden på 3 års dagen vår, så han trenger liksom ikke en til.

Album med bilder av oss fikk han på 5 års dagen vår, så den ideen er brukt.

Han synger ikke og har det fiskeutstyret han trenger.

Jeg er helt tom for ideer. Tenkte på kamera, men han ønsker seg det nå og kommer sikkert til å kjøpe det en gang før vi gifter oss!

Sukk!!!!!

Skrevet

Jeg har lært om morgengave i bøkene om Arn. ... satt i middelalderen... tror de reglene som teller, er de reglene du og din blir enige dere mellom.

Skrevet

Jeg kjøpte speilrefleks kamera til mannen :Nikke: Selv fikk jeg Nintendo Wii og er kjempefornøyd med det :hoppe:

Men nå er ikke vi sånne folk som ønsker oss smykker o.l som er så dyrt at man føler man ikke har råd til å bruke det itilfelle vi er uheldige å mistet dem..

Liker bedre ting vi kan bruke og sette pris på sammen :jepp:

Skrevet

Vi var enige om å ikke kjøpe noe dyrt siden vi hadde brukt så mye penger på brullupet. Så han fikk mansjettknapper av meg (litt på forskudd, slik at han kunne bruke dem i bryllupet) samt et dørskilt med mitt nye etternavn.

Selv fikk jeg en klokke, men det er fordi jeg er en klokkesamler og aldri kan få nok av dem :-)

Skrevet (endret)

Jeg tenkte litt på stjernekikkert jeg :) Litt merkelig kanskje, men har en kjæreste som er så fasinert av universet, og han har ofte nevnt at vi skulle hatt en stjernekikkert. Men jeg synes det er litt dyrt, så vi får se hva det blir til.

Synes det er ganske kult selv egentlig, så da får vi begge noe ut av det.

Endret av LindaM
Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg skal gi til min. Jeg har lyst til å gi han noe, men hva? :klø: Han har alt av spillekonsoller, bruker ikke klokke eller smykker, og bryr seg ikke om sport. :sukk: Det eneste jeg ser for meg kunne vært aktuelt er konsertbilletter til et eller annet band, men det har han fått av meg i bursdagsgave før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...