Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hvordan stiller dette seg? Jeg oppdaget at jeg hadde fått 850 kr. for mye i en butikk. Hadde ca. 700 kr. i kontanter i lommeboken fra før, så jeg stappet pengene jeg fikk igjen fra butikken, og når jeg kom hjem merket jeg at jeg hadde fått altfor mye penger.
Eplefe Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Du kan gå tilbake og si i fra om det, eller du kan la være. Sånn funker det. De fleste som jobber i kassen ender opp med for mye/for lite i kassen ca. hver dag.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Du kan gå tilbake og si i fra om det, eller du kan la være. Sånn funker det. De fleste som jobber i kassen ender opp med for mye/for lite i kassen ca. hver dag. Dvs. at du ikke hadde gått tilbake? Hva hadde dere gjort?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 På min arbeidsplass er det sjeldent differanse i kassa. Og de må alltid finne ut hvorfor det mangler penger. 1 krone er ikke så ille, men 750,- kan være vanskelig å forklare
Zzyzx Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg går alltid tilbake, uansett hva slags beløp det er. På samme måte som at jeg mer enn gjerne tar krangelen dersom en butikk gir meg for lite penger. 1
Eplefe Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Hvis det er langt til butikken ville jeg vurdert fortløpende utifra beløpet. Med 850,- kan du ta gift på at jeg ville gått tilbake med dem. x) 1
Gjest Maxtor Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er ond, så jeg ville beholdt det. =p
Tulipanpiken Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg ville definitivt gått tilbake med dem. Det er ikke dine penger.
Virvel Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Når det er snakk om så mye ville jeg gått tilbake.
Kenneth199 Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Teller alltid pengene jeg får igjen når jeg handler i butikk, får jeg for mye så gir jeg tilbake, samme hva beløpet er. Får jeg for lite så gir jeg beskjed, er varen slått inn to ganger så gir jeg beskjed.
Sofie1 Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 De fleste som jobber i kassen ender opp med for mye/for lite i kassen ca. hver dag. Nei, faktisk ikke! Som regel er det ikke så store differanser. Jeg har selv jobbet i butikk og satt i kassa i en av norges største supermarkeder. Som regel hadde jeg 0 i differanse - eller bare noen kroner. Jeg synes absolutt du skal gå tilbake til butikken og si ifra om at du fikk for mye igjen.
Alison Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Et så stort beløp ville jeg gått tilbake med. Hadde det kun vært noen få kroner ville jeg gitt de tilbake om jeg oppdaget det umiddelbart, men ikke brydd meg mer med om jeg alt hadde kommet hjem. Da ville det sannsynligvis kostet meg mer å levere de tilbake (i form av bilkostnader eller lignende) enn det jeg hadde fått feil igjen.
Marianne Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg ville helt gått tilbake med dem om det dreide seg om så stort beløp. Ellers veldig enig med Alison.
Jenta21 Skrevet 3. oktober 2009 #14 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er irriterende ærlig av meg og hadde gått tilbake. Jeg har gått tilbake for 100 kroner og ville gått tilbake for 850 kroner også. Jeg har hatt flere kassajobber og vet hvor grusomt det er når man har stor differanse, man blir fort mistenkeliggjort (naturligvis) og 850 kroner er ikke verdt nok for meg til at jeg er villig til å sette et annet menneske i den situasjonen.
Eplefe Skrevet 3. oktober 2009 #15 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Alt over en femtilapp går jeg tilbake med, uansett hvor det er, eller ringer til butikken og spør om jeg kan få overført om det er i en annen by (har skjedd minst en gang). Men jeg orker ikke bruke 24 kroner på buss for å levere tilbake en tyvekroning. Kall meg heller uærlig etc., eller lat, eller gjerrig, men sånn er det nå. 8D Edit: da jeg overførte pengene til butikken som ga meg 250,- for mye fikk jeg en gratis hettegenser og en topakning med boksere til kjæresten min, så ærlighet blir faktisk satt pris på! Endret 3. oktober 2009 av Eplefe 1 1
Pupsilure Skrevet 3. oktober 2009 #16 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg husker jeg jobbet på kiwi en kort periode vedsiden av studier. En av mine første dager manglet det rundt 1100 kr. Det var så forferdelig! Jeg følte meg så skyldig, selv om jeg ikke hadde stjålet pengene. Det var bare jeg som hadde brukt kassa. Det ble ganske mye styr for å finne ut av det, og jeg hadde det skikkelig fælt. Plutselig løste det seg, det var er sær feil, som jeg ikke husker hva handlet om. Men det var ganske tilfeldig at vi fant ut av det. Jeg ble skikkelig glad. Så ja, jeg ville gått tilbake, for å unngå at en annet menneske havnet i den situasjonen OG ikke minst, fordi det ikke er mine penger 1
Jade Skrevet 3. oktober 2009 #17 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg hadde gått tilbake med det. Alt annet hadde vært tyveri.
Pasha Skrevet 4. oktober 2009 #18 Skrevet 4. oktober 2009 Hadde gått tilbake ja. Nå er det jo ikke så ofte jeg teller over hva jeg får tilbake (er bare små summer jeg betaler kontant og får da bare småpenger tilbake).. men akkruatt 850 kr bør man jo merke lett
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #19 Skrevet 4. oktober 2009 Butikken klarer seg nok, uansett. Men hva gjør det med DEG hvis du velger å beholde noe du vet ikke er ditt?
Jenta21 Skrevet 4. oktober 2009 #20 Skrevet 4. oktober 2009 Butikken klarer seg nok, uansett. Men hva gjør det med DEG hvis du velger å beholde noe du vet ikke er ditt? Butikken klarer seg definitivt, det er den stakkars butikkansatte som kommer til å være den som sliter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå