Gjest Cynthia Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hadde du da vært villig til å: - Gifte deg bare etter noen måneder? - Flytte for hans skyld? - Få barn? (Ikke at jeg planlegger alt av dette, jeg bare lurer, av ren nysgjerrighet).
Glynis Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Nei, nei og ja. (hvis du mener med siste å få barn generelt og ikke få barn etter få måneder eller få barn for hans skyld!)
attegløyma Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 - Gifte deg bare etter noen måneder? Ikkje gifte meg, men flytte saman, jup (og eg er 34 og har vore sambo ein gong, det er alvorleg for meg) - Flytte for hans skyld? Tja... Kan flytte innnan landet eg bur i no, men ikkje utanfor, sidan det vil øydelegge det eg har flytta hit for å få. - Få barn? Jup, men ikkje etter nåken mnd, meir som nærare eit år...
Malama Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Gifte meg ett er få mnd? Nei, men flytte sammen, ja det gjorde vi offisielt etter 5-6 mnd, i praksis bodde i sammen fra ca 1-2 mnd. Flytte for hans del? Tja.. jeg ble BOENDE en plass jeg hadde tenkt å flytte fra... Jeg er delvis villig til å flytte for hans del, men han er nok like villig til å flytte for min... Få barn? Ja, det har vi gjort, og flere vil vi ha. Men, ikke etter noen få mnd da. (Altså, jeg HAR altså møtt den jeg mener er den rette.)
Marblecake Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Ser ikke poenget i å gifte seg, men hadde vel gjort det hvis kjæresten SKAL gifte seg. Flytte hadde jeg ikke hatt noen problemer med. Jeg vil ikke ha unger, så det er nok en deal breaker. Da hadde hun ikke vært den rette.
Gjest MooCow Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Nei til alt. Man vet ingenting sikkert her i livet, og den rette kan fort vise seg aa vaere noe helt annet.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 - Gifte meg etter få måneder: Nei!! Må kjenne på hverdagen først. - Han vurderte å flytte til andre siden av landet rett før han traff meg, og jeg var rimelig kjapt klar på at hvis han bestemte seg for dette ville jeg flytte med han, men at jeg ikke ville si opp jobben (sku søke om perm) eller selge leiligheten min (sku leies ut) slik at jeg evt hadde noe å komme hjem til hvis det viste seg å ikke fungere. Han bestemte seg dog for å bli her, vi bodde sammen fra et par uker etter at vi møttes, og leiligheten min ble lagt ut for salg fem måneder etter at vi møttes. - Gikk et år fra vi møttes til vi syntes vi var klare for å prøve på en spire. Følte da at forholdet hadde fått prøvd seg i hverdagen, vi hadde fått testet at vi var forenenlig på økonomifronten i både trange og romslige måneder, vi hadde en viss buffer på bok og bodde sånn at vi hadde plass til en liten en...
canya Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Den "rette" finnes ikke, alt er bare tilfeldigheter, finnes ikke noe skjebnesvangert møte "åå, vi 2 er ment for hverandre, det må være skjebnen, vi er sjelevenner".. Om man skulle tilfeldigvis møte en gutt man føler seg bra med og som man ser at fungerer sammen over lengre tid, så ser jeg ingen grunn til å ikke satse på å lage familie og bygge å bo med han. - Har aldri skjønt greia med å haste sånn med å gifte seg.. Ser ikke helt vitsen med å gifte seg i det hele tatt egentlig. - Om ikke noe holder meg tilbake i den byen jeg bor i som er av stor viktighet, så ja da kan jeg flytte. Man kan alltids flytte tilbake om det skulle gå skeis. - Barn må komme etter jeg selv har bodd med gutten i noen år. Endret 3. oktober 2009 av canya
Hoppetaujenta Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Jeg vil påstå at "den rette" finnes, men i veldig mange utgaver. *Gifte meg? Det er jo en del større enn en søndags-piknik, liksom. Nei, jeg ville ikke gjort det etter så kort tid (hvorfor slik bråhast?) Hvis ikke av kjærlighet, snakker vi om oppholdstillatelse her? Snakker vi om å gifte seg av medmennesklighet og hjelpetrang med en utlending som trenger et anker for å få bli i Norge...nei, nei og atter nei. Det er helt utenkelig. *Flytting er ganske stort og omfattende når en kanskje eier hus/leilighet, så nei jeg ville nok latt det gått lang tid og prøvd ut forholdet, før jeg tenkte på slikt på ramme alvor. *Barn? Ikke etter to mnd! Forelskelse gjør blind og midt oppi alt det rosa er det muligens søtt å tenke på en liten baby, men ikke i virkeligheten. Ryker forholdet etter noen mnd, sitter en der med en souvenir som krever mye i uoverskuelig fremtid. Mye har vært gjort i forelskelsens lys. En del av det var riktig uklokt, sett i ettertid. Endret 3. oktober 2009 av Margareth
Noli Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg mener man umulig kan vite om man har møtt "den rette" etter bare noen mndr. Alle kjærester føles som "den rette" de første mnd, hvis ikke hadde man vel ikke vært sammen.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Hadde du da vært villig til å: - Gifte deg bare etter noen måneder? - Flytte for hans skyld? Jeg kunne nok kanskje ha gjort det ja, men ikke etter et par mnd. - Få barn? Jeg vil selvsagt ha barn med "den rette", men ikke etter noen få mnd. Hvis jeg egentlig ikke ville ha barn, men min kjære ville det så vet jeg ikke hva som hadde skjedd. Det er et såpass stort spørmål, så jeg tror egentlig ikke at to stk. med forskjellig svar på dette kan fungere sammen. Hvis man ikke ønsker barn så bør man ikke få det bare for å tilfredsstille en partner, og på samme måte bør en som ønsker barn ikke la være å få barn pga. partnerens ønske. For meg er det et stort ønske å få barn, og jeg kunne ikke vært sammen med en som ikke vil ha barn. Det er selvsagt ingen garanti for at vi kan få barn, så om det ikke går så må jeg selvsagt takle det. Men da har man hvertfall prøvd, og kan vurdere andre løsninger. (Ikke at jeg planlegger alt av dette, jeg bare lurer, av ren nysgjerrighet).
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 Svaret på gifte seg falt vist ut. Nei, jeg kunne ikke ha giftet meg etter et par mnd. Etter så kort tid hadde jeg ikke vært tilstrekkelig trygg på at han faktisk var den rette. Tror ikke jeg ville ha innledet et samboerskap så fort heller.
Cata Skrevet 3. oktober 2009 #14 Skrevet 3. oktober 2009 Hadde du da vært villig til å: - Gifte deg bare etter noen måneder? - Flytte for hans skyld? - Få barn? Nei, jeg ville ikke giftet meg etter bare noen måneder. Har ikke noe stort ønske om å gifte meg uansett, men etter en tid kunne jeg gått med på det hvis han var veldig oppsatt på det. Flyttet kunne jeg gjort, forutsatt at jeg hadde fått jobb i nærheten. Flytte "med" en mann uten å få en grei jobb selv, ville vært uaktuelt. (Forhold kan gå over, lønn er kjekt uansett....) Barn! Helt uaktuelt. Da skulle jeg i tilfelle vært ganske ung, og han skulle fått ta hovedansvaret for barnet. Jeg er ikke den fødte mor og vet det, men klart - hvis det hadde vært et must for ham og han var villig til å ta brorparten av ansvaret så ville jeg ikke nødvendigvis blånektet. Men det ville krevd en god diskusjon i forkant.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #15 Skrevet 3. oktober 2009 Hadde du da vært villig til å: - Gifte deg bare etter noen måneder? - Flytte for hans skyld? - Få barn? (Ikke at jeg planlegger alt av dette, jeg bare lurer, av ren nysgjerrighet). De vakreste ord en mann har sagt til meg var han som ville flytte til meg etter bare å ha kjent meg noen timer. Han var nok mere omtenksom enn så, men det at han ville ha meg i sitt liv, så nære, gjorde meg så godt. Spesielt når jeg hadde opplevd det motsatte med mine forhenværende kjærester. Jeg har tidligere også flyttet til min kjæreste sitt hjemsted, og fått barn med han da men...han var likevel ikke den rette.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. oktober 2009 #16 Skrevet 3. oktober 2009 Hadde du da vært villig til å: - Gifte deg bare etter noen måneder? - Flytte for hans skyld? - Få barn? (Ikke at jeg planlegger alt av dette, jeg bare lurer, av ren nysgjerrighet). Ja, selvsagt. Men ikke til landsbygda/distriktene eller nord. Der går grensen.
Brunhilde Skrevet 3. oktober 2009 #17 Skrevet 3. oktober 2009 [...]Den "rette" finnes ikke, alt er bare tilfeldigheter, finnes ikke noe skjebnesvangert møte "åå, vi 2 er ment for hverandre, det må være skjebnen, vi er sjelevenner".. [...] Selvfølgelig finnes den rette, men kanskje ikke som bare en eneste, det finnes nok mange rette - anhengig av hvor man er i livet. Tilbake til tema: Nei, nei og nei.
canya Skrevet 3. oktober 2009 #18 Skrevet 3. oktober 2009 Selvfølgelig finnes den rette, men kanskje ikke som bare en eneste, det finnes nok mange rette - anhengig av hvor man er i livet. Den rette innebærer at det finnes et fasitsvar, teoretisk sett. Den rette innebærer at det kun finnes en riktig, i ordets betydning. Det blir mer riktig å si at det finnes flere personligheter der ute som matcher med hverandre. "Den rette" er villedende og kan fort bli til en sannhet om folk tror på, og som de da blir knust når det ikke fungerer og tro at de aldri aldri kan møte noen igjen for den rette dumpa dem.
Gjest Emera Skrevet 3. oktober 2009 #19 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Hadde du da vært villig til å: - Gifte deg bare etter noen måneder? - Flytte for hans skyld? - Få barn? (Ikke at jeg planlegger alt av dette, jeg bare lurer, av ren nysgjerrighet). Nei til alle tre. Jeg hverken gifter meg eller flytter sammen med en mann etter noen måneder, dette har jeg det ikke travelt med. Dessuten har jeg barn fra før, som selvsagt kommer foran alt. Hun skal slippe å oppleve at jeg drar en ny mann inn i hennes hverdag etter bare noen måneder. Flytte for hans skyld er ikke aktuelt, også på grunn av datteren. Jeg vil ikke ha flere barn, det er jeg sikker på. Han som er omtalt under streken her er heldigvis enig med meg. Endret 3. oktober 2009 av Emera
Anglofil Skrevet 3. oktober 2009 #20 Skrevet 3. oktober 2009 Ja, ja og ja, - men det kommer mye an på grunnen, min egen situasjon osv. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå