Gjest MikeWaters Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hva tror dere kvinner (og menn) om åpne forhold? Samboer og jeg har diskutert dette litt frem og tilbake, uten at vi har kommet til at vi ønsker å sette dette ut i praksis. Vi har hatt flere 3kanter og parsex, så sjalusi takler vi, men vi har alltid gjort ting sammen. Det virker på en måte tryggere når man er sammen, hva tror folk? OBS! Vi ønsker oss ikke et helt åpent forhold hvor alt er lov, vi har snakket om å ha visse regler og begrensninger. Drømmen er vel et par hvor alle liker hverandre og det ikke er så viktig hvem som møter hvem til enhver tid , men å få 4 til å føle kjemi er vel muligens å tro på Julenissen.
Gjest A. Caron Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Hva tror dere kvinner (og menn) om åpne forhold? Samboer og jeg har diskutert dette litt frem og tilbake, uten at vi har kommet til at vi ønsker å sette dette ut i praksis. Vi har hatt flere 3kanter og parsex, så sjalusi takler vi, men vi har alltid gjort ting sammen. Det virker på en måte tryggere når man er sammen, hva tror folk? OBS! Vi ønsker oss ikke et helt åpent forhold hvor alt er lov, vi har snakket om å ha visse regler og begrensninger. Drømmen er vel et par hvor alle liker hverandre og det ikke er så viktig hvem som møter hvem til enhver tid , men å få 4 til å føle kjemi er vel muligens å tro på Julenissen. Dette har aldri vært noe tema i noen av mine forhold, heller ikke i mitt 16-årige ekteskap. Verken jeg eller kvinnene i mitt liv kunne noengang tenkt oss å dele hverandre med noen. For det første ville sjalusi vært på banen umiddelbart om noen av oss hadde luftet noe slikt. For det andre har jeg ingen tro på at slike kompliserte opplegg vil vare. Er man av type "åpen for andre" vil man vel etterhvert bare utarte denne trafikken, og alt ender til slutt i kaotiske tilstander. Hvorfor gjøre ting mer komplisert enn det åpenbart i dag er å "berge" selv et monogamt forhold?
Tante Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Drømmen er vel et par hvor alle liker hverandre og det ikke er så viktig hvem som møter hvem til enhver tid , men å få 4 til å føle kjemi er vel muligens å tro på Julenissen. Et par er to stykker, ikke 4. Det du vil er altså at 4 stk skal være sammen i et forhold? Jeg ville aldri klart det. Jeg er nok desverre en sjalu person som føler meg usikker når kjæresten min treffer jenter uten meg tilstede og jeg er redd for at han skal finne noen han liker bedre enn meg. Men folk er forskjellige og jeg har venner som har faste elskere som er godkjent av kjæresten. Men tenk dere innmari godt om, for det er ikke mulig å gå tilbake om ting blir ødelagt
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg kjenner til flere utgaver av polyamory forhold (som jeg mistenker det er mer det du tenker på enn åpent forhold slik det normalt blir sett), men helt åpne forhold kjenner jeg ikke noen som er i. De forholdene jeg kjenner til ser ut til å fungere bra, men det krever en enorm åpenhet og trygghet. En positiv ting med slike forhold, er at det er flere til å rote det til, men det er også flere til å megle/finne nye løsninger/vinkle ting på nytt osv. Personlig stiller jeg meg ikke negativ til det, selv om jeg ikke aktivt oppsøker det. Pr dags dato trives jeg greit som singel.
Gjest MooCow Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg og sambis har et aapent forhold, men det blir ikke til at vi gjoer saa mye utav det. Det er nesten som om det ikke er saa fristende naar det er lovlig .. Uansett, for oss fungerer det kjempebra, men saa stoler vi helt paa hverandre og har ingen hemmeligheter. Vi har egentlig ingen regler annet enn at vi forteller hverandre alt. Men vi har jo heller ingen grunn for aa holde ting hemmelig.
Rosalie Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Neitakk. Kunne ikke falt meg inn i måneskinn.
Gjest Pannekaker Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg foretrekker å ha kjæresten min for meg selv. Hadde flydd i taket om han idet hele tatt hadde foreslått noe sånt..
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Høres genialt ut. Men i virkelighetens verden tror jeg slikt går over styr etter kort tid. Hun får mer oppmerksomhet enn den andre jenta, den andre jenta klikker... Du går for langt med den andre jenta og hennes samboer klikker.. et eller annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå