Gå til innhold

familievernskontoret

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_milly_*
Skrevet

vi har fått time hos familievernkontoret, fordi mannen min vil gå fra meg. Ønsker å høre andres opplevelser av dette, hvordan fungerer sånne terapitimer? Hadde satt pris på om dere som har vært på slikt vil dele det med meg? Om dere husker.. skjønner jo at det er veldig individuelt også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min opplevelse av familievernkontoret kunne nok blitt positiv, men vi var selv svært klar over situasjonen og problemene, og syns ikke vi fikk konkrete råd om hva som burde gjøres. Det var mest å atter en gang rippe opp i problemene, men nå for en tredjeperson, og lite tilbakemelding som hjalp oss spesielt.

Nå skal det nevnes at min daværende var sterk motstander av terapien i utgangspunktet, og hadde overhodet ingen kjemi med terapeuten, hvilket ikke gjorde ting lettere.

For oss var det uansett for sent, men jeg tror det kunne hatt potensiale for andre hvor ting ikke var gått så langt, med større velvilje og mer konkrete tips til begge om hva man burde endre på.

Skrevet

å, så trist. Min mann er også skeptisk.. men har hørt flere i omgangskretsen som har fått så god hjelp derfra. Nå er det jo helt sikkert forkjellig fra sted til sted. Terapeuter er jo heller ikke like.. men hvordan er gangen i det da?

Skrevet

Mener å huske dere har krav på ti timer gratis, så må det eventuelt søkes om flere timer.

Det krever jo et hardt sammarbeid fra begge, ellers er det liten vits i.

Hvordan terapeuten er, og hvordan de legger opp løpet vil nok variere noe fra sted til sted, vi var jo ikke så fornøyde siden vi syns vi fikk lite konkrete råd til hva vi skulle gjøre for å endre problemene til noe positivt.

Gjest ts, mily
Skrevet

*dytte* eller kanskje den skulle vært flyttet...?

Skrevet

Jeg var der i forbindelse med samlivsproblemer med min nu mere ex mann! Og min erfaring er at det hele er bare tull. Dersom den ene parten HAR bestemt seg så kan man sitte der og spille spill for galleriet i evighet uten å komme noen vei.

De som jobbet der vi var oppførte seg som zen buddister og stilte teite spørsmål som "hva tenker du når hun sier sånn og sånn..". Min ex satt og jugde som en prins, et praktstykke av skuespill. Og så dro han hjem til sin elskerinne etterpå...Mens jeg slet og jobbet for å "forbedre meg".

Skal ALDRI på et slikt sted igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...