Gjest -gjest-is-back- Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Hei. Jeg er veldig frustrert for tiden og jeg sliter med å konsentrere meg fordi jeg tenker på hvilken legning jeg har. Tenkte på dette i 9 klasse og 10 klasse også, men da jeg begynte på ny skole så har det blitt værre :s Uff, jeg skjønner ikke hvorfor jeg må ha svar på dette nå, men jeg går bare rundt å tenker på det. Jeg er jente, og jeg er ikke feminim, har langt hår, men har tidligere hatt kort hår og ble tatt for å være gutt da jeg var mindre, faktisk helt ut i 10 klasse, men så har jeg aldri fått klipt meg og håret har grodd ut. Jeg går i "gutte" klær. Jeg bruker ikke sminke, og er ikke veldig feminim. Uansett så har jeg begynt på ny skole. Det er greit det, men da kom spørsmålene tilbake. Er jeg lesbisk?, er jeg bifil, eller hetro? Jeg har vel egentlig aldri vært noe inntresert i gutter, og har heller aldri vært betatt eller forlesket i gutter, men jeg har vært betatt av 2 jenter før.Er fortsatt betatt av en jente. Første gangen var i 9 klasse, jeg hadde ikke lagt så mye merke til henne, men så plutselig ble vi bedre kjent å da ble jeg betatt av ho, det har godt over nå, men nå har jeg blitt betatt av en annen jente. Jeg er så frustrert Jeg har noen bifile venner og jeg spurte en av de om jeg kunne snakke med ho, hun sa ja og jeg sa at jeg trodde jeg kanksje var lebisk/bifil, hun sa at det godt kunne hende og når hun tenkte over det så hadde jeg aldri vært noe inntresert i gutter,og hun tenkte at jeg kanskje var lesbisk da jeg nevnte det. Jeg har blitt spurt om legningen min før også. Uff, jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så frustert , det gjør ingen ting om jeg er det, det er bare det at jeg går rundt å tenker på det og prøver å finne ut av det. Jeg har snakket med ungdomstelefonen og jeg har skrevet epost til undommstelefonen. De sa at jeg ikke skulle sette meg i forskjellige båser, og at man aldri ble helt sikker på hva man er, men man blir lei av å gå rundt på tenke på det så man plasserer seg et sted. De sa at jeg godt kunne være lesbisk og synes det var kjempe bra at jeg godtok det hvis det er tilfelle. Er det noen som kan hjelpe meg? Prøve å finne ut hva jeg er, eller har noen tips til meg om at jeg ikke burde gå rundt å lure på det? Jeg kan vel legge til at jeg har mest gutteinnteresser som fotball, data, spill, ting som kan kjøres, sport, tekniske ting osv. Takk for svar
Gjest gninnot Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Tror nok dette er noe du må finne ut av selv. Bare til informasjon, interessene dine trenger ikke å bety noe i forhold til legningen din. Jeg har en homofil kamerat som er akkurat som alle andre gutter jeg kjenner, og ei heterofil venninne som har bare "gutteinteresser". Det er ikke lett det med legning, og spesielt ikke når en føler press fra seg selv til å finne det ut. Vil bare ønske deg lykke til! Dersom problemet går utover søvn eller lignende, kan det være en ide å gå til en psykolog med problemet. De på ungdomstelefonen har ingen psykologisk utdannelse, og en psykolog kan kanskje bidra med mer.
Gjest -gjest-is-back- Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Tror nok dette er noe du må finne ut av selv. Bare til informasjon, interessene dine trenger ikke å bety noe i forhold til legningen din. Jeg har en homofil kamerat som er akkurat som alle andre gutter jeg kjenner, og ei heterofil venninne som har bare "gutteinteresser". Det er ikke lett det med legning, og spesielt ikke når en føler press fra seg selv til å finne det ut. Vil bare ønske deg lykke til! Dersom problemet går utover søvn eller lignende, kan det være en ide å gå til en psykolog med problemet. De på ungdomstelefonen har ingen psykologisk utdannelse, og en psykolog kan kanskje bidra med mer. Takk for svar Grunnen til at jeg skrev om interessene mine var fordi jeg leste et sted at det var mange lesbiske som var maskuline og hadde "gutte" interesser. Heldigvis går det ikke utover søvnen min enda, jeg har en psykolog som jeg kan gå til, men han er så teit i hodet at det går ikke ann. Uff, han har aldri hjulpet meg og så stoler jeg ikke på han siden stemora mi går hos han, vet han har taushetsplikt, men uansett så er han den siste jeg ville snakka med.
Gjest -gjest-is-back- Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Er det noen som kan hjelpe meg? Skal jeg regne meg selv som lesbisk siden jeg har blitt betatt av 2 jenter og aldri av gutter? Og pga utsende mitt osv?
juni Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Det har vel ikke noe med utseende ditt å gjøre?! Heller ikke interessene? Hvis du bare har vært forelsket i jenter, så tyder vel det på at du er lesbisk, men hva synes du om gutter, da? Hvis du gjerne vil definere deg som noe, ville jeg tro du er lesbisk, så får du heller forandre oppfatningen din hvis du senere skulle finne ut av at du foretrekker gutter eller begge deler. Jeg har en kompis som regner seg som homofil, selv om han liker sex med jenter, han blir bare ikke forelsket i jenter og han vil leve med en mann. Jeg er absolutt ingen ekspert på området, har vært opptatt av gutter så lenge jeg kan huske. Men siden det var så få som svarte så gjorde jeg det likevel Lykke til uansett hva du finner ut!
Gjest Gjest_81 Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Hei:) Jeg mener at seksualitet er en flytende greie. Man kan endre preferanser gjennom livet, og plutselig endre retning og mening. Forelskelse handler jo likemye om personen man blir forelsket i. Hvis du har stort behov for å sette en merkelapp på deg selv, synes jeg du kan kalle deg bifil. Kanskje du kan si det med prosent... feks 90% bifil... Tror det er dumt å sette for bastante merkelapper, for man risikerer å ikke tillate seg selv å føle og oppleve det som faller utenfor boksen man har satt seg selv i. Jeg er selv ei bifil dame, og det har jeg vel vært siden jeg var 12-13 år. Jeg vil si at det som karakteriserer min seksualitet er at det IKKE er kjønnet på den andre som bestemmer lysten og følelsene mine... altså at jeg tenner på begge kjønn, og derfor er personligheten og utstråling til den jeg er forelsket i som er avgjørende. Lykke til;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå