Gå til innhold

Goa/India, noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan var det? Lønner det seg å booke hotell på forhånd, eller går det greit å finne det selv når en først kommer ned...?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_julie_*
Skrevet
Og hvordan var det? Lønner det seg å booke hotell på forhånd, eller går det greit å finne det selv når en først kommer ned...?

Det var utrolig bra, anbefales! Eksotisk og annerledes. Men er det luksus du er ute etter, vil jeg heller anbefale Maldivene, Thailand, Mexico, etc. India er et fattig land, og det merkes. Selv var jeg der i november i fjor. Vi bestilte chartertur gjennom Apollo, og var godt fornøyd med det. Det du burde tenke gjennom, er om du vil til Nord- eller Sør-Goa. I nord skjer det mer, men det er også litt mer "kaotiske" tilstander (tenk løshunder, mer kaos på veiene, etc.) I sør er det endeløse, enkelte steder øde strender der du kan finne en plass helt for deg selv.. Vi bodde i sør, og tok heller dagsturer til nord for å gå på markeder etc, og var fornøyd med det. Et tips: lei taxi for en dag til avtalt pris og la sjåføren vise dere rundt!

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer :)

Skrevet
Det var utrolig bra, anbefales! Eksotisk og annerledes. Men er det luksus du er ute etter, vil jeg heller anbefale Maldivene, Thailand, Mexico, etc. India er et fattig land, og det merkes. Selv var jeg der i november i fjor. Vi bestilte chartertur gjennom Apollo, og var godt fornøyd med det. Det du burde tenke gjennom, er om du vil til Nord- eller Sør-Goa. I nord skjer det mer, men det er også litt mer "kaotiske" tilstander (tenk løshunder, mer kaos på veiene, etc.) I sør er det endeløse, enkelte steder øde strender der du kan finne en plass helt for deg selv.. Vi bodde i sør, og tok heller dagsturer til nord for å gå på markeder etc, og var fornøyd med det. Et tips: lei taxi for en dag til avtalt pris og la sjåføren vise dere rundt!

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer :)

Tusen takk for svar!:) Vi er ikke ute etter luksus, men for å oppleve selve goa :) Høres jo bra ut som dere gjor det da :) Men vil det lønne seg å booke hotell før vi reiser ned, eller kan vi finne billige plasser selv når vi først kommer ned? Vi tenkte og kanskje reise litt rundt, og se hvor vi havnet hen.. I desember er vel sesongen godt igang, de skrur vel prisene opp da?

Skrevet

Et spørsmål til :) Visum, må en søke om det på egenhånd eller følger det med hvis en bestiller pakkereise?

Gjest Gjest_julie_*
Skrevet
Tusen takk for svar!:) Vi er ikke ute etter luksus, men for å oppleve selve goa :) Høres jo bra ut som dere gjor det da :) Men vil det lønne seg å booke hotell før vi reiser ned, eller kan vi finne billige plasser selv når vi først kommer ned? Vi tenkte og kanskje reise litt rundt, og se hvor vi havnet hen.. I desember er vel sesongen godt igang, de skrur vel prisene opp da?

Det er jeg ikke sikker på, men kan sikkert være greit å ha bestilt på forhånd, ihvertfall for de første nettene. man blir jo rimelig sliten etter den lange flyreisen.

Her finner du info om visum: http://www.indemb.no/VisaServices.htm

Dette må du ordne selv, og opplegget er nok litt "firkantet". du må komme innom ambassaden mellom 9 og 12 (vi måtte ta noen timer fri fra jobben), og ha med deg 2 passbilder, pass og id-kort. Og det er ofte lang ventetid. Husk også vaksiner før du drar til India, ta kontakt med legekontoret. Så det er endel ting å ordne før du reiser til India - men det er verdt det! Husk å ordne visum i god tid på forhånd, det koster rundt 400 kr tror jeg.

Skrevet
Det er jeg ikke sikker på, men kan sikkert være greit å ha bestilt på forhånd, ihvertfall for de første nettene. man blir jo rimelig sliten etter den lange flyreisen.

Her finner du info om visum: http://www.indemb.no/VisaServices.htm

Dette må du ordne selv, og opplegget er nok litt "firkantet". du må komme innom ambassaden mellom 9 og 12 (vi måtte ta noen timer fri fra jobben), og ha med deg 2 passbilder, pass og id-kort. Og det er ofte lang ventetid. Husk også vaksiner før du drar til India, ta kontakt med legekontoret. Så det er endel ting å ordne før du reiser til India - men det er verdt det! Husk å ordne visum i god tid på forhånd, det koster rundt 400 kr tror jeg.

Takk igjen for hjelp! :briller2:

Skrevet

Du trenger ikke ta deg fri fra jobb/skole for å skaffe deg visum til India. Send alt pr post! Men husk å sende rekommandert. Det tar ikke mer enn noen få dager. Pass på at du får med alt de ber om (passbilder, frankert returkonvolutt for rekommandert sending og alle opplysninger utfylt). Når du er på postkontoret så ikke la de se at du har penger i konvolutten du skal sende, for det er ikke lov å sende penger med rekommandert brev.

Jeg har ikke vært der i desember, men regner med at det er mulig å finne overnatting når du ankommer.

Jeg vil anbefale deg å lese om de forskjellige strendene/stedene så du vet hvor du vil, eller i alle fall hvor du vil starte ferien din, etter hva slags sted du vil på. Skikkelig laidback backpackersted (rimelig)? Eller charterplass (mye dyrere)? Eller noe midt i mellom? Noen av stedene er mer populære enn andre for Inderne som kommer på ferie dit. De kan være hyggelige, men veldig mange av de har ikke sett jenter i bikini før de kommer til Goa for første gang og det er ikke noe hyggelig å ligge på stranda og de tar bilder av deg i smug, noe jeg har opplevd mange ganger. På typiske backpackersteder er det lite av dette. (I India utenom Goa er de konservativt kledd, og skal du noe særlig utenfor Goa bør du kle deg i mer enn singlet og miniskjørt for at de skal behandle deg mer respektabelt.)

Lykke til med planer og tur til India!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...