Gå til innhold

Mistet iphonen i toalettet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Jeg mistet iphonen min i toalettet av alle plasser. Forstå det den som kan :sjenert: Telefonen er helt ny (mindre enn 3. mnd. gammel).

Jeg har ringt banken min der jeg har noen forsikringer + Gjensidige som har blant annet innboforsikringen min og bilforsikring. Jeg fikk selvsagt avslag begge plasser, veldig kjipt.

Jeg ringte så Telenor for å høre med dem hva jeg kunne gjøre i forhold til å kjøpe ny telefon. Han sa først at de kunne sende meg en ny telefon, siden jeg var en god kunde. Men så sa han at han måtte holde linjen litt, så når han snakket igjen sa han at de ikke kunne allikevel. Jeg måtte betale for å avslutte abonnementet mitt + opprette nytt abonnement og kjøpe ny telefon. Så jeg må betale 1600 kr. for å avslutte abonnementet + kjøpe ny telefon til 3000 kr.

Jeg synes det er kjempeuflaks, flaut og samtidig veldig trist, kjøpte telefonen for noen av feriepengene mine. Jeg hadde gledet meg lenge til å få denne telefonen, så blir den ødelagt etter kort tid. Det har aldri skjedd meg før, jeg tar alltid godt vare på tingene mine.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, fordi jeg sitter uten telefon. Jeg trenger den, spesielt i jobbsammenheng.

Hva gjør jeg? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å nevne at jeg betalte 3000 kr. for telefonen da jeg kjøpte den hos Telenor.

Skrevet

Du ringer andre telefonselskaper, sier at du vurderer å si opp abonnementet ditt i Telenor (uten å nevne den uheldige opplevelsen din), og spør om de har et tilbud å gi deg hvis du velger dem. Deretter ringer du tilbake til Telenor, legger frem beste tilbudet du fikk og spør om du fortsatt må betale det de sa du måtte betale sist du ringte hvis du velger å fortsette med dem...

Skrevet

Det er da vel ikke teleselskapet sitt problem at du er klønete og har mista telefonen din i do??? Skjønner nesten ikke at det er mulig å tenke at Telenor skal bidra med noe i denne situasjonen, de er jo ikke ansvarlige på noen måte. Det hadde ikke akkurat vært god økonomi for dem å sende ny telefon (uavhengig av merke/type) hver gang en "god" kunde ringte og klaget sin nød over at han/hun har klart å ødelegge telefonen sin? Man kan jo ikke akkurat gå på GlasMagasinet med restene av tekoppen man var så uheldig å knuse i oppvasken og forlange en ny heller, uansett hvor god kunde man måtte være...

Skjønner at du synes det er kjipt, men "life's a bitch" og sånn er det med den saken!

Skrevet (endret)

Det er din egen skyld og ikke selskapet sin skyld at du mistet en telefon i do. Selvsagt får du ikke igjen penger for det, med mindre du hadde hatt uflaksforsikring.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Derfor er forsikring greit å ha, lærte jeg. ;)

Skrevet

Skjønner dette er kjipt, men er enig med de øvrige her. Det er ikke Telenor sin skyld. Det du muligens kunne gjøre var å kontakte Telenor og be om pris uten abonnement på ny iPhone og se om de gjør et unntak og selger abonnementsløs telefon siden du nettopp har tegnet nytt abonnement. Men det kan jo være det blir dyrere enn den løsningen du fikk skissert.

Uflaksforsikring på mobil hadde kanskje ikke vært så dumt. Det er jo en ganske utsatt gjenstand som er med mange rare plasser. (Men lurer fælt på hvordan du klarte å miste den akkurat i do ;) )

Skrevet

Jeg mistet selv min mobil i do engang, den hoppet ut av hylsteret sitt og falt ned i do. Jeg tørket alle delene og la den til tørk og da den var tørr funket den som vanlig.

Du har vel kastet din du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...