Gå til innhold

sosialen..

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglusa
Skrevet

Jeg har kommet meg så langt ned at jeg faktisk må på sosialen.. Jeg jobber for mye til å gå til nav men får altfor lite for å overleve. Men skal jeg bare møte opp, eller ringe først? Noen papirer jeg skal ha med meg? så slipper jeg å dra så mye fra å tilbake.. det begynner å haste skikklig :(

Fattiglusa..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sosialen er ikke greit å ha med å gjøre skal jeg si deg. Hvis du har noen "verdifulle" eiendeler må du selge de først feks bil. Har du lån, vil de ikke gi deg penger til det, men be deg snakke med banken og få de til å utsette betalingene.

De vil ha lønnsslippene dine, utgifter til boplassen din, mobilregning osv...

Bare å møte opp og snakke med dem, så kan de kanskje hjelpe deg, lykke til.

Gjest Gjest_AnnePanne_*
Skrevet

Ta kontakt med dem for å få en time. Når man ikke er kjent ved avdelingen fra før så ønsker de ett møte med deg for å bli mer kjent med deg og din situasjon.

De trenger ofte

- Kontoutskrift

- Kopi av husleiekontrakt

- Dokumentasjon på de inntektene du har

Kommunen har søknadsskjema som du må fylle ut for at du skal motta stønad. Og de regner ut om de ser at du har behov for støtte til livsopphold. Det er ikke veldig høye satser de beregner med, men det skal være nok til å klare seg.

Bor du alene? da ser regnestykket i min kommune slik ut, bruker fiktive tall for at du skal skjønne:

4500 i husleie

1200 i strøm

200 i innboforsikring

5150 i livsopphold for enslig voksen

11050 kr i mnd trenger du for å klare deg

Vet at det varierer noe mellom kommunene for hvordan de beregner, men slik er det som sagt i min kommune. Hvis du tjener mindre enn 11050 i mnd så vil du ha krav på summen opp til det i supplerende. Tjener du mer så skal du være selvhjulpen.

Håper det var til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...