Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #121 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ante ikke at det fantes så mange fordommer om dette temaet i befolkningen... Det virker nærmest som det er et hat mot pene jenter hos en del her. Jeg har blitt kalt pen en del ganger gjennom livet, men går ikke rundt og føler meg som pen, fordi jeg ikke synes det selv. Så dette er ikke noe jeg tenker på i min omgang med andre i dagliglivet. Men det er skremmende å tenke på at det kan gå en del mennesker å ha forutinntatte meninger om meg bare fordi de finner mitt utseende pent. For meg avslører slike holdninger frykt og mangel på rasjonell tankegang. Slike mennesker vil jeg holde meg langt unna. Skulle faktisk ønske de avslørte holdningene sine med en gang, så jeg slipper å kaste bort tiden på dem. Bare du oppfører deg bra, så tror jeg svært få vil se noe negativt med ditt pene utseende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #122 Del Skrevet 15. oktober 2009 Tja, alkoholen kan vel ha noe med det å gjøre vil jeg tro. Dessuten burde det da kanskje være ditt første spørsmål? Når HAN først tar kontakt med meg? Han vet vel selv at han er gift?! Jeg ba han gå tilbake til sin kone! Makan. Visst er jeg vakker og skjønn, men jeg krever faktisk full oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #123 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har aldri rotet meg borti gifte menn uten giftering. Så noen har vel bedre intuisjon enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hu derre_* Skrevet 15. oktober 2009 #124 Del Skrevet 15. oktober 2009 for å svare på spørsmålet, jeg blir ansett som pen og søt, men de fleste som møter meg trenger tid til å like meg. Hvorfor? Fordi jeg er jævla usikker og blir sarkastisk for å være morsom og for at folk skal tro jeg er selvsikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #125 Del Skrevet 15. oktober 2009 Når HAN først tar kontakt med meg? Han vet vel selv at han er gift?! Jeg ba han gå tilbake til sin kone! Makan. Visst er jeg vakker og skjønn, men jeg krever faktisk full oppmerksomhet. Du må nok basere deg på ditt eget gode vett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #126 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ante ikke at det fantes så mange fordommer om dette temaet i befolkningen... Det virker nærmest som det er et hat mot pene jenter hos en del her. Jeg har blitt kalt pen en del ganger gjennom livet, men går ikke rundt og føler meg som pen, fordi jeg ikke synes det selv. Så dette er ikke noe jeg tenker på i min omgang med andre i dagliglivet. Men det er skremmende å tenke på at det kan gå en del mennesker å ha forutinntatte meninger om meg bare fordi de finner mitt utseende pent. For meg avslører slike holdninger frykt og mangel på rasjonell tankegang. Slike mennesker vil jeg holde meg langt unna. Skulle faktisk ønske de avslørte holdningene sine med en gang, så jeg slipper å kaste bort tiden på dem. Er det virkelig så mange som går å tenker slik da?, eller har folk en god evne til å innbille seg ting? Kasnje det ikke har noe med at man er pen å gjøre i det hele tatt men at man faktisk oppfører seg på en måte som andre ikke liker. Jeg kjenner ingen som mener at en person er mindre verdt fordi vedkommende er pen. Men jeg kjenner personer som selv vet de er veldig pene og har litt problemer med seg selv pga nettopp det. Jeg er ingen søppelhaug selv, så jeg vet hvor skoen trykker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 15. oktober 2009 #127 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har aldri rotet meg borti gifte menn uten giftering. Så noen har vel bedre intuisjon enn andre. Men de med giftering derimot, DET er en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #128 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er det virkelig så mange som går å tenker slik da?, eller har folk en god evne til å innbille seg ting? Kasnje det ikke har noe med at man er pen å gjøre i det hele tatt men at man faktisk oppfører seg på en måte som andre ikke liker. Jeg kjenner ingen som mener at en person er mindre verdt fordi vedkommende er pen. Men jeg kjenner personer som selv vet de er veldig pene og har litt problemer med seg selv pga nettopp det. Jeg er ingen søppelhaug selv, så jeg vet hvor skoen trykker.. Hva mener du med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #129 Del Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har aldri rotet meg borti gifte menn uten giftering. Så noen har vel bedre intuisjon enn andre. Så det er den "pene kvinnens" ansvar hvem som sjekker henne? Enten ved å se på giftering eller bruke sin intuisjon? (kanskje noen av oss er hekser også...vi trollbinder hahah) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 16. oktober 2009 #130 Del Skrevet 16. oktober 2009 Så det er den "pene kvinnens" ansvar hvem som sjekker henne? Enten ved å se på giftering eller bruke sin intuisjon? (kanskje noen av oss er hekser også...vi trollbinder hahah) Nå er det vel alltids ens eget ansvar hva en gjør og hvem man havner i seng med. Har ikke noe med pene jenter og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #131 Del Skrevet 16. oktober 2009 Nå er det vel alltids ens eget ansvar hva en gjør og hvem man havner i seng med. Har ikke noe med pene jenter og gjøre. Pene jenter(kvinner!) er da ikke noe gifte menn kan kaste seg over fordi de ble trollbundet av deres skjønnhet der og da! Men det er kanskje til pass for dem. Så kan DE få dårlig samvittighet - og det kan få ytterligere konsekvenser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 16. oktober 2009 #132 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hva mener du med det? Det går på og ikke strekke til i andre arenaer. Man føler man ikke blir tatt seriøst f.eks. Folk er forskjellig så det at man har et bra utseende betyr ikke at man har dt noe bedre eller mer harmonisk. Utseende har ingenting med følelsene til folk og gjøre. EN annen sak, er jo det at de aller peneste, dollete jentene eller gutta ikke egentlig er så pene utseendemessig men bruker timevis foran speilet for å groome seg opp til dagens reklamestandard. Det vitner jo til en viss grad om en usikkerhet når det viktigste for en selv er bekreftelse fra andre på ens eget utseende, her tror jeg det er mange som gjerne skulle frigjort seg fra den belastningen. De som er litt vel mye opptatt av utseende gjør det ikke fordi de er dumme eller overfaldiske. De gjør det fordi de er usikre. Det er min oppfatning ihvertfall. Sikkert mange som ikke kjenner seg igjen, men de tror jeg lurer seg selv. Et sunt forhold til sitt eget utseende er det faktisk ikke så fryktelig mange som har lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 16. oktober 2009 #133 Del Skrevet 16. oktober 2009 Pene jenter(kvinner!) er da ikke noe gifte menn kan kaste seg over fordi de ble trollbundet av deres skjønnhet der og da! Men det er kanskje til pass for dem. Så kan DE få dårlig samvittighet - og det kan få ytterligere konsekvenser! Nei, men det har jeg vel heller aldri sagt. Nå tror jeg heller ikke de gifte mennene som kaster seg over vakre jenter, får no særlig dårlig samvittighet heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #134 Del Skrevet 16. oktober 2009 Er det virkelig så mange som går å tenker slik da?, eller har folk en god evne til å innbille seg ting? Kasnje det ikke har noe med at man er pen å gjøre i det hele tatt men at man faktisk oppfører seg på en måte som andre ikke liker. Jeg kjenner ingen som mener at en person er mindre verdt fordi vedkommende er pen. Men jeg kjenner personer som selv vet de er veldig pene og har litt problemer med seg selv pga nettopp det. Jeg er ingen søppelhaug selv, så jeg vet hvor skoen trykker.. Det er avslørt i denne tråden at mange her har fordommer mot pene folk. Men det er vel bare noe de pene innbiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #135 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja, det finnes masse fordommer mot pene mennesker. Rett og slett. Vi får alt servert på sølvfat, vi har dårlig personlighet, er innbilske og det er ikke måte på. Nettopp derfor får vi heller ikke sjansen til å bevise at vi er annerledes heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 #136 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Det går på og ikke strekke til i andre arenaer. Man føler man ikke blir tatt seriøst f.eks. Folk er forskjellig så det at man har et bra utseende betyr ikke at man har dt noe bedre eller mer harmonisk. Utseende har ingenting med følelsene til folk og gjøre. EN annen sak, er jo det at de aller peneste, dollete jentene eller gutta ikke egentlig er så pene utseendemessig men bruker timevis foran speilet for å groome seg opp til dagens reklamestandard. Det vitner jo til en viss grad om en usikkerhet når det viktigste for en selv er bekreftelse fra andre på ens eget utseende, her tror jeg det er mange som gjerne skulle frigjort seg fra den belastningen. De som er litt vel mye opptatt av utseende gjør det ikke fordi de er dumme eller overfaldiske. De gjør det fordi de er usikre. Det er min oppfatning ihvertfall. Sikkert mange som ikke kjenner seg igjen, men de tror jeg lurer seg selv. Et sunt forhold til sitt eget utseende er det faktisk ikke så fryktelig mange som har lenger. Det er nok ofte sant. På den annen side så er jo da deres pene utseende kanskje den største "styrken" (fordelen) de har i livet. Menneskelig at man passer på det da - og utnytter fordelene. Ikke nødvendigvis positivt da men ... Endret 16. oktober 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #137 Del Skrevet 16. oktober 2009 Ja, det finnes masse fordommer mot pene mennesker. Rett og slett. Vi får alt servert på sølvfat, vi har dårlig personlighet, er innbilske og det er ikke måte på. Nettopp derfor får vi heller ikke sjansen til å bevise at vi er annerledes heller. Jeg føler ikke trangen til å motbevise noe som helst. Andres fordommer er deres problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #138 Del Skrevet 16. oktober 2009 Nei, men det har jeg vel heller aldri sagt. Nå tror jeg heller ikke de gifte mennene som kaster seg over vakre jenter, får no særlig dårlig samvittighet heller Å jo - spesielt når de selv ikke får den responsen de håpet på og man ber de gå tilbake til sin kone. Vi "pene" har jo også følelser. Hvorfor skal vi synes det er så kjekt med opptatte menn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 16. oktober 2009 #139 Del Skrevet 16. oktober 2009 Med fare for å generalisere lurer jeg på dette. Når jeg sier pene jenter ja da mener jeg jenter øverst på skalaen som du finner kanskje toppen 2-3 av på et middels stort utested. Desverre har jeg inntrykk av at mange av de som oftest forventer at de skal bli behandlet bedre, slippe å stå i kø, bruker utseendet for å få fordeler på jobben, bevisst utnytter naive menn som tror de har sjans for å oppnå økonomiske eller andre fordeler. Har inntrykk av at mange er veldig arrogante også. Hm, vet ikke om jeg er helt enig i denne beskrivelsen. Mitt inntrykk er at de aller peneste jentene ofte er hyggelige og imøtekommende, det er de som ligger litt lenger ned på skalaen, men som gjerne vil være blant de aller peneste som av og til kan ha litt ubehagelig personlighet. Forklaringen er antagelig at de peneste får all den bekreftelsen de trenger, mens de vi her snakker om prøver å bygge seg opp nettopp ved å avvise menn. Du kan være ganske langt ned på skalaen uten at det straffer seg å være ubehagelig når du avviser menn. På byen vil det alltid være nok av gutter som er interessert i å få deg til sengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #140 Del Skrevet 16. oktober 2009 Hm, vet ikke om jeg er helt enig i denne beskrivelsen. Mitt inntrykk er at de aller peneste jentene ofte er hyggelige og imøtekommende, det er de som ligger litt lenger ned på skalaen, men som gjerne vil være blant de aller peneste som av og til kan ha litt ubehagelig personlighet. Det kan du ha rett i. Jeg har også lagt merke til at jenter noen ganger tror gutter prøver å sjekke dem opp også når det ikke er tilfellet. Ganske komisk å se hvordan jenta inntar en avvisende kroppsholdning og innbitt ansiktsuutrykk når gutten bare er alminnelig høflig når han for eksempel spør om veien til et utested, klokkeslettet eller bare vil slå tiden i hjel mens man står i kø. Og dette har jeg observert som jente, så ingen bitterhet her, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå