Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #81 Del Skrevet 4. oktober 2009 Det høres slitsomt ut. Men det spørs på hva det er. Men det er ikke slitsomt at du vil ha litt mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #82 Del Skrevet 4. oktober 2009 Oi, hadde ikke regnet med at noen skulle faktisk skjønne og også være enig! Nå ble jeg positivt overraska! Joda, fact of life dette Litt trist selvfølgelig da, men sånn fungerer altså den biologiske maskinen mennesket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #83 Del Skrevet 4. oktober 2009 Du sa jo i et annet innlegg at du helst ønsker å motta mer enn du gir? Ja, jeg vil jo heller få mer enn mindre. Vil ikke du? Men jeg syns gjensidighet er stikkordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #84 Del Skrevet 4. oktober 2009 Men det er ikke slitsomt at du vil ha litt mer? Ikke for meg hehe Men som sagt, det dreier seg om å gi og få - gjensidighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
canya Skrevet 4. oktober 2009 #85 Del Skrevet 4. oktober 2009 Joda, fact of life dette Litt trist selvfølgelig da, men sånn fungerer altså den biologiske maskinen mennesket. Næh, synes ikke det er så trist jeg da men.. Det er jo selve drivkraften bak det fantastiske samspillet i naturen, inkl. oss. Det er bare vi mennesker som har gjort egoisme om til å bety noe negativt. Uten selviskheten til alle dyr, ja da hadde vi ikke overlevd noen av oss! Lenge leve egoismen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #86 Del Skrevet 4. oktober 2009 Næh, synes ikke det er så trist jeg da men.. Det er jo selve drivkraften bak det fantastiske samspillet i naturen, inkl. oss. Det er bare vi mennesker som har gjort egoisme om til å bety noe negativt. Uten selviskheten til alle dyr, ja da hadde vi ikke overlevd noen av oss! Lenge leve egoismen! Ja, forsåvidt sant. Men problemet er at egoismen fort går over i å bare utnytte andre. Dette er egentlig ikke positivt eller det vi kaller "humant". Det positive er når det blir felles nytte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 4. oktober 2009 #87 Del Skrevet 4. oktober 2009 Nå må vi tenke normalfordeling her Det finnes de som har bedre enn gjennomsnittlig utseende, de som har gjennomsnittlig utseende, og de som har dårligere enn gjennomsnittlig utseende. De som har et gjennomsnittlig utseende sies da å være normalfordelte fordi det er veldig mange av disse. De som har bedre/dårligere er det altså færre av i en befolkning. De med bedre utseende får mye oppmerksomhet og blir fort bortskjemte og kravstore av dette. De med dårligere utseende får lite oppmerksomhet og blir fort bitre og misunnelige av dette. Har vi en felles forståelse nå? Hva skal vi ha en felles forståelse om, de selvfølgelighetene som står først, eller det at pene blir usympatiske og mindre pene blir bitre? Jeg er ikke enig. Jeg kjenner, som alle andre, mennesker i alle dine 3 kategorier, og jeg vil si at om de e snill eller ikke handler om personlighet, ikke utseendet. At en dame som er pen ikke må jobbe så mye for å få oppmerksomhet det er klart, at hun kan velge og vrake gjør ikke henne til en dårlig person for det. Det gjør kanskje at hun setter lista litt høyere, som et hvert menneske ville ha gjort. For meg handler det ikke om å være hyggelig eller ikke. At man er kravstor i forhold til hvilken mann man velger vil ikke si at man er en hurpe for det. Jeg skjønner bare ikke tankegangen. For meg virker det snevert og dømmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #88 Del Skrevet 4. oktober 2009 At man er kravstor i forhold til hvilken mann man velger vil ikke si at man er en hurpe for det. Jeg skjønner bare ikke tankegangen. For meg virker det snevert og dømmende. Nei, men det spørs på hvordan man oppfører seg overfor andre folk. Dette bestemmer om man er en hurpe som du sier, eller ikke. Men det jeg egentlig kommenterte var det du skrev om at du har blitt dårlig behandlet av de som ikke er så vakre etc. Og poenget er jo da at de kanskje føler seg bitre, mindreverdige og misunnelige på deg hvis du får mye oppmerksomhet og de får lite eller ingenting. Helt menneskelig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 4. oktober 2009 #89 Del Skrevet 4. oktober 2009 Nei, men det spørs på hvordan man oppfører seg overfor andre folk. Dette bestemmer om man er en hurpe som du sier, eller ikke. Men det jeg egentlig kommenterte var det du skrev om at du har blitt dårlig behandlet av de som ikke er så vakre etc. Og poenget er jo da at de kanskje føler seg bitre, mindreverdige og misunnelige på deg hvis du får mye oppmerksomhet og de får lite eller ingenting. Helt menneskelig det. Ja, jeg forstår poenget. Jeg får bare ikke utav hodet tankegangen om at man blir usympatisk av å være pen, noe jeg er uenig i. Ellers har vi jo vært enig om mye meg og deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2009 #90 Del Skrevet 4. oktober 2009 Ja, jeg forstår poenget. Jeg får bare ikke utav hodet tankegangen om at man blir usympatisk av å være pen, noe jeg er uenig i. Ellers har vi jo vært enig om mye meg og deg Er man bortskjemt så blir man usympatisk. Men dette har ingen automatisk kobling til utseendet. Samtidig skal man jo være klar over at hvis f.eks jeg prøvde meg på deg og du avviste meg, så ville selvfølgelig jeg syns du var usympatisk Helt naturlig det også hehe Så det er altså øynene som ser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #91 Del Skrevet 5. oktober 2009 Må si meg veldig enig i Angels innlegg tidlig i tråden. Det finnes mange pene kvinner som er bortskjemte og kravstore fordi hele livet deres, fra de har vært barn, ofte har vært preget av oppmerksomhet og bortskjemming, fordi de har vært så søte. De har blitt fortalt at deres verdi er i slik de ser ut, og dermed tror de at det er bare det de har. Disse kvinnene vil bruke utseendet, forbedre og pusse på det, nettopp for å få det de vil ha, fordi det er slik de tror livet er. Deres skjønnhet er ofte bare skin-deep. På den andre enden av skalaen har du kvinner som er naturlig vakre, men som har blitt fortalt at det som er inni er det som teller. De bruker ikke utseendet for å oppnå ting, utseendet har aldri blitt vektlagt, og de er derfor heller ikke bortskjemte. Skjønneten deres kommer innenfra, fordi det er innsida de har lært å utvikle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #92 Del Skrevet 5. oktober 2009 Må si meg veldig enig i Angels innlegg tidlig i tråden. Det finnes mange pene kvinner som er bortskjemte og kravstore fordi hele livet deres, fra de har vært barn, ofte har vært preget av oppmerksomhet og bortskjemming, fordi de har vært så søte. De har blitt fortalt at deres verdi er i slik de ser ut, og dermed tror de at det er bare det de har. Disse kvinnene vil bruke utseendet, forbedre og pusse på det, nettopp for å få det de vil ha, fordi det er slik de tror livet er. Deres skjønnhet er ofte bare skin-deep. På den andre enden av skalaen har du kvinner som er naturlig vakre, men som har blitt fortalt at det som er inni er det som teller. De bruker ikke utseendet for å oppnå ting, utseendet har aldri blitt vektlagt, og de er derfor heller ikke bortskjemte. Skjønneten deres kommer innenfra, fordi det er innsida de har lært å utvikle. Jo, det er nok sant det du skriver her Problemet er bare å vite hvem som er hvem i utgangspunktet. Og selv om man ikke er direkte bortskjemt så kan man allikevel godt være kravstor - f.eks til materielle verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #93 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jo, det er nok sant det du skriver her Problemet er bare å vite hvem som er hvem i utgangspunktet. Og selv om man ikke er direkte bortskjemt så kan man allikevel godt være kravstor - f.eks til materielle verdier. Jeg vil anta at det også i hovedsak gjelder den første gruppen. Folk som har lært seg å sette pris på indre verdier, er ikke så veldig kravstore til materielle verdier heller. De smarte mennene ser forskjellen utrolig fort, om de tar seg bry til å prate med damene. Da ser man om det er glimt og humor og lite selvhøytidelighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #94 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg vil anta at det også i hovedsak gjelder den første gruppen. Folk som har lært seg å sette pris på indre verdier, er ikke så veldig kravstore til materielle verdier heller. De smarte mennene ser forskjellen utrolig fort, om de tar seg bry til å prate med damene. Da ser man om det er glimt og humor og lite selvhøytidelighet... Det er vel kanskje også en god pekepinn hvis hovedinteressen i livet ligger i å shoppe skulle man tro ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #95 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er vel kanskje også en god pekepinn hvis hovedinteressen i livet ligger i å shoppe skulle man tro ..... Men det finner du kanskje ikke ut før du har snakket med kvinnen? Poenget mitt var at det å snakke med noen før man dømmer dem, kan være et lurt triks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #96 Del Skrevet 5. oktober 2009 Men det finner du kanskje ikke ut før du har snakket med kvinnen? Poenget mitt var at det å snakke med noen før man dømmer dem, kan være et lurt triks... Jada, jeg forstår det Ei dame jeg ikke kan snakke med blir ikke mye interessant i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #97 Del Skrevet 5. oktober 2009 Problemet er bare å vite hvem som er hvem i utgangspunktet. Dette skrev du- og det var med bakgrunn i det jeg svarte at du ikke burde forhåndsdømme, men snarere snakke med dama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #98 Del Skrevet 5. oktober 2009 Problemet er bare å vite hvem som er hvem i utgangspunktet. Dette skrev du- og det var med bakgrunn i det jeg svarte at du ikke burde forhåndsdømme, men snarere snakke med dama. Jada, jeg forhåndsdømmer ingen. Prøver så godt jeg kan å ikke gjøre det i hvert fall. Derimot har jeg ikke tid til å bli kjent med alle verdens damer. Ønsker bare å bli kjent med den rette og bruke min tid på henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #99 Del Skrevet 5. oktober 2009 Men hvordan skal du klare det, om du ikke snakker med pene damer, fordi du regner med de er kravstore og bortskjemte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #100 Del Skrevet 5. oktober 2009 Men hvordan skal du klare det, om du ikke snakker med pene damer, fordi du regner med de er kravstore og bortskjemte? En mulighet er vel da å prate med ikke fullt så pene damer eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå