Gå til innhold

Hvorfor har pene jenter som regel utiltrekkende personlighet?

Gjest Gjest_Petter_*

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Det brutal mener - og som jeg bare kan si meg enig i dessverre - er at kvinner utnytter menn som er så naive (ikke sterke nok) at de lar kvinnen få gjøre som hun vil.

Det mener du altså? At naive og snille menn blir offer for kyniske og utnyttende kvinner? Hva med naive og alt for snille damer da? Blir de bare offer for menn som behandler de som dritt? Det er kanskje ikke et valg man tar selv?

Nå har jeg ikke lest alt her, men jeg lurer på hvordan det er å leve i en så enkel verden jeg, enten eller, svart eller hvit... Og jeg blir litt bekymret for menneskesynet her.

Skal jeg være helt ærlig så synes jeg at dere sutrer skikkelig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke lest alt her, men jeg lurer på hvordan det er å leve i en så enkel verden jeg, enten eller, svart eller hvit... Og jeg blir litt bekymret for menneskesynet her.

Det er den type menn som ender opp på KG:

- Dama har dumpet de

- De er bitre og sure

- De tror alle kvinner er som dam asom dumpet de

- De er sinte på seg selv fordi de har oppdaget at de er norske pusekattmenn som ikke evner å drepe en flue engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener du altså? At naive og snille menn blir offer for kyniske og utnyttende kvinner? Hva med naive og alt for snille damer da? Blir de bare offer for menn som behandler de som dritt? Det er kanskje ikke et valg man tar selv?

Man har selvfølgelig valget selv, men det er ikke alltid lett å avsløre utnyttende individer. De er utspekulerte ettersom det er i deres interesse - det er problemet.

Når du treffer en mann, så er du ute etter fordelene fra/med han - ikke sant? Akkurat som han er ute etter fordelene fra/med deg. Dette fungerer bra når begge har fordeler av hverandre. Når derimot bare den ene gir, og den andre bare krever, så funker det ikke. Da er det utnyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den type menn som ender opp på KG:

- Dama har dumpet de

- De er bitre og sure

- De tror alle kvinner er som dam asom dumpet de

- De er sinte på seg selv fordi de har oppdaget at de er norske pusekattmenn som ikke evner å drepe en flue engang

Dette gjelder ikke meg i hvertfall.

Jeg er fullstendig klar over at alle er forskjellige.

Problemet er bare at man ikke automatisk vet hvordan et individ er.

Og jeg er ikke mye pusekattmann, nei :smoke:

Artig uttrykk forresten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Man har selvfølgelig valget selv, men det er ikke alltid lett å avsløre utnyttende individer. De er utspekulerte ettersom det er i deres interesse - det er problemet.

Når du treffer en mann, så er du ute etter fordelene fra/med han - ikke sant? Akkurat som han er ute etter fordelene fra/med deg. Dette fungerer bra når begge har fordeler av hverandre. Når derimot bare den ene gir, og den andre bare krever, så funker det ikke. Da er det utnyttelse.

Hva er det du diskuterer her egentlig? At kvinner utnytter menn, at noen kvinner utnytter menn, at pene damer utnytter menn?

Om det er at noen kvinner utnytter noen menn så skjønner jeg ikke helt vitsen egentlig, for det er så selvfølgelig, på samme måte som at noen menn utnytter kvinner. Eller noen menn og kvinner lar seg utnytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du diskuterer her egentlig? At kvinner utnytter menn, at noen kvinner utnytter menn, at pene damer utnytter menn?

Om det er at noen kvinner utnytter noen menn så skjønner jeg ikke helt vitsen egentlig, for det er så selvfølgelig, på samme måte som at noen menn utnytter kvinner. Eller noen menn og kvinner lar seg utnytte.

Det jeg påpeker er bare det faktum at alle mennesker (kvinne eller mann) bare er ute etter fordelene fra andre. Menn er ute etter fordelene med ei kvinne, og kvinner er ute etter fordelene med en mann. Alle er egoister. Dette er selvfølgelig normalt.

Men det blir jævla slitsomt når man surrer seg borti et individ som bare krever og ikke gir en dritt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Det jeg påpeker er bare det faktum at alle mennesker (kvinne eller mann) bare er ute etter fordelene fra andre. Menn er ute etter fordelene med ei kvinne, og kvinner er ute etter fordelene med en mann. Alle er egoister. Dette er selvfølgelig normalt.

Men det blir jævla slitsomt når man surrer seg borti et individ som bare krever og ikke gir en dritt selv.

Og med det mener du pene damer? Er det ikke det hele diskusjonen handler om, at pene damer oppfører seg sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Og jeg er ikke mye pusekattmann, nei :smoke:

Artig uttrykk forresten :ler:

Jeg lurer litt på hvordan en "ikke pusekattmann" er eller oppfører seg? Kan du forklare meg :)

Endret av Chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det mener du pene damer? Er det ikke det hele diskusjonen handler om, at pene damer oppfører seg sånn?

Jo bedre utseende ei dame har, desto større oppmerksomhet får hun av flere ulike menn. Dermed er sannsynligheten også større for at hun blir bortskjemt og kravstor av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan en "ikke pusekattmann" er eller oppfører seg? Kan du forklare meg :)

Tja, han lar ikke dama få gjøre akkurat som hun selv vil. Med det mener jeg bare at han sørger for at hun holder seg innenfor de felles grensene som paret har blitt enige om.

I tillegg krever han å få like mye som han gir henne. Eller helst få litt mer ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo bedre utseende ei dame har, desto større oppmerksomhet får hun av flere ulike menn. Dermed er sannsynligheten også større for at hun blir bortskjemt og kravstor av dette.

Har du problemer med kvinner som er vant til oppmerksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han lar ikke dama få gjøre akkurat som hun selv vil. Med det mener jeg bare at han sørger for at hun holder seg innenfor de felles grensene som paret har blitt enige om.

I tillegg krever han å få like mye som han gir henne. Eller helst få litt mer ;) hehe

Hva om hun også vil ha litt mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Det høres ut som om du går ut fra at damer må passes på og vite om hvor grensene står. I et voksent forhold så gjør vel begge to det de har lyst til? Jeg er kanskje litt vanskelig nå for jeg skjønner hva du mener på en måte, jeg bare reagerer på måten du sier dette på.

Kreve at den andre gir like mye, sette grenser for forholdet...Uææææ, jeg liker ikke måten du uttrykker deg på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du problemer med kvinner som er vant til oppmerksomhet?

På en måte men det er ikke så enkelt. Uansett så blir slike kvinner fort slitsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chrizzy

Så om jeg er vant med å få mye oppmerksomhet fra menn så er jeg mest sannsynlig et egoistisk og utnyttende vesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvertfall fått vite gjennom alskens tråder og innlegg her at Steinar ikke er den typen mann jeg behøver. Han vil motta mye, og klarer ikke kvinner som er "mer enn bra nok" pene og som får oppmerksomhet.

Selv behøver jeg en mann som kan gi av seg selv og som er sterk og veldig trygg på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du går ut fra at damer må passes på og vite om hvor grensene står. I et voksent forhold så gjør vel begge to det de har lyst til? Jeg er kanskje litt vanskelig nå for jeg skjønner hva du mener på en måte, jeg bare reagerer på måten du sier dette på.

Kreve at den andre gir like mye, sette grenser for forholdet...Uææææ, jeg liker ikke måten du uttrykker deg på her.

Nei, jeg tviler ikke på at du ikke liker det. Og du er ikke akkurat alene her har jeg merket meg.

Men faktum er altså at i et fungerende parforhold, så kan ingen av partene gjøre akkurat det man selv vil. Begge må oppføre seg innenfor de felles grensene som paret har blitt enige om. Ellers blir det bare usikkerhet og rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Nei, jeg tviler ikke på at du ikke liker det. Og du er ikke akkurat alene her har jeg merket meg.

Men faktum er altså at i et fungerende parforhold, så kan ingen av partene gjøre akkurat det man selv vil. Begge må oppføre seg innenfor de felles grensene som paret har blitt enige om. Ellers blir det bare usikkerhet og rot.

Jeg tror det faller helt naturlig for de aller fleste, jeg har aldri satt ned grenser for et forhold. Det har så klart vært ting jeg og partner har reagert på, det tar man etterhvert, slik blir vel ting mer definert med tiden. Uansett, jeg har akdri lagd regler og de som har prøvd å lage regler for meg har nok skremt vettet av meg ganske tidlig. For meg handler det om innlevelse i partnerens følelser, gjøre mot den andre som du vil at den skal gjøre mot deg og slik ting som vi burde ha i oss helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...