lillesol20 Skrevet 13. august 2003 #1 Skrevet 13. august 2003 Er det ikke det de kaller typiske jentefilmer? Driver å bygger opp en samling av DVD`er, noe av dem er jentefilmer som kjæresten min ikke vil se engang. Jeg har: Legally Blonde. Har dere flere titler til meg? Liker ikke Bridget Jones, men er ellers åpen for det meste.
Klips Skrevet 13. august 2003 #2 Skrevet 13. august 2003 Du har jo grinefilmene, da, "Steel magnolias", "Love story" og sånn.
lillesol20 Skrevet 13. august 2003 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2003 Aldri hørt om. Vel, notert! Thanx! :kysse: Flere?
Montezuma Skrevet 14. august 2003 #6 Skrevet 14. august 2003 Jeg har noen gamle jentefilmer fra jeg var ikke fjortis engang: Girls just wanna have fun My chauffeur Salsa Sing (likte dansefilmer, ja...........)
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #7 Skrevet 14. august 2003 Musicaler og dansefilmer er da ikke typiske jentefilmer, vel? Jeg liker dem ivertfall ikke særlig godt. Synes de er kjedelige... Mine forslag: Stepmom Pretty Woman Bryllupsplanleggeren Go A Knights Tale (Heath Ledger, sikle sikle)
Gjest Liten Skrevet 14. august 2003 #9 Skrevet 14. august 2003 Aaaah... dette er min greie! Filmsamlingen min er meget todelt - på den ene siden Woody Allen, Kieslowski, Kubrick, gamle klassikere, kostymedramaer og såkalt "seriøse" filmer; på den andre chick flicks og "feel goood"-filmer. Er ikke så glad i typiske grinefilmer (sånne overtragiske som går på TV Norge støtt), men synes fnisete jentefilmer uten nevneverdig rot i virkeligheten er glimrende til sitt bruk. Anbefalinger fra sistnevnte kategori: Runaway bride You've got mail When harry met Sally (Da han møtte henne) Sweet home Alabama Sleepless in Seattle Kate and Leopold Martha, Meet Frank Daniel And Laurence Fire bryllup og en gravferd The sweetest thing Notting hill Pretty Woman hmmmm... på tide med pysjamaskveld med en venninne foran videoen, tror jeg!
Suzy Skrevet 14. august 2003 #10 Skrevet 14. august 2003 Hm... Rød, Hvit og Blå - trilogi av K. Kieslowski Breakfast Club - best of the 80'ies The Long Kiss Goodnight - tøffeste action i verden!!! Dirty Dancing - ..... Himmel over Berlin/ Lidenskapend Vinger - originalen (av Wim Wenders) som City of Angels er bygd på. Flashdance - mer 80-tall Nå vil jeg bare gå hjem og se på film!!! Suzy
Felicia Skrevet 14. august 2003 #11 Skrevet 14. august 2003 Ååååå jeg elsker Chick-flicks! Alt til sin tid selvsagt, men av og til må man bare samle sine venninner, kle på seg pysjamas, ta fram rødvinen og på med videospilleren Her er noen filmer jeg mener er glem i listene over: Jeg hyl-gråt og gapskratta om hverandre da jeg så 10 things I hate about you (Heath Ledger og Julia Stiles) Og hvorfor har ingen nevnt Dirty dancing ennå? (skandale... :D ) For ikke å glemme John Cusacks store filmer fra 80-tallet: Say anything og Sure thing Jeg vet ikke om det kan regnes som en Chick-Flick, men Lost Boys med en pur-ung Kiefer Sutherland er en sikker vinner Dessuten (sikkert allerede nevnt, men kan ikke nevnes nok ganger): Breakfast Club stort-sett alt med brat-pack er da verdt å se
lillesol20 Skrevet 14. august 2003 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2003 Runaway bride You've got mail When harry met Sally (Da han møtte henne) Sweet home Alabama Sleepless in Seattle Kate and Leopold Martha, Meet Frank Daniel And Laurence Fire bryllup og en gravferd The sweetest thing Notting hill Pretty Woman Jeg har uthevet dem jeg har sett. Takk for tips forresten, en del av dem er definitivt verdt å se igjen... og igjen... og igjen.....
lillesol20 Skrevet 14. august 2003 Forfatter #13 Skrevet 14. august 2003 Jeg hyl-gråt og gapskratta om hverandre da jeg så 10 things I hate about you (Heath Ledger og Julia Stiles) Den er neste film på innkjøpslista. Har ikke sett den, men hører mange sier at den er så bra.
Suzy Skrevet 14. august 2003 #14 Skrevet 14. august 2003 Og hvorfor har ingen nevnt Dirty dancing ennå? (skandale... :D ) Dessuten (sikkert allerede nevnt, men kan ikke nevnes nok ganger): Breakfast Club stort-sett alt med brat-pack er da verdt å se Eh... se innlegget over ditt... Suz
Pusekatt Skrevet 14. august 2003 #15 Skrevet 14. august 2003 My Best Friend's Wedding (Julia Roberts, Cameron Diaz m.fl.). Intriger på høyt nivå!
Felicia Skrevet 14. august 2003 #16 Skrevet 14. august 2003 Eh... se innlegget over ditt... : Åh... jeg brukte litt lang tid på å skrive innlegget mitt... ( :oops: )det var ikke der da jeg begynnte :D Kan jeg si at det er en skandale at ingen har nevnt Jakten på Susan i stedenfor?!?
Klips Skrevet 18. august 2003 #18 Skrevet 18. august 2003 Og når jeg holder på med grinefilmer som er for gamle til at lillesol20 har sett dem: Tornefuglene!!!
Suzy Skrevet 19. august 2003 #19 Skrevet 19. august 2003 Åh... jeg brukte litt lang tid på å skrive innlegget mitt... ( :oops: )det var ikke der da jeg begynnte :D Kan jeg si at det er en skandale at ingen har nevnt Jakten på Susan i stedenfor?!? Det kan du! Suz
Gjest Mae Skrevet 19. august 2003 #20 Skrevet 19. august 2003 Stekte Grønne Tomater hører vel med på listen?! Mae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå