Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 Hvordan oppfører barna deres seg ved matbordet. Sitter de pent og er flinke eller prater de med mat i munnen og griser?
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 jenta mi på 1 1/2 år, spiser pent og sitter rolig om hun er skrubb sulten... Er hun ikke veldig sulten går det litt opp og ned, kommer veldig an på dagsformen hennes..
Gjest imli Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Vår halvannetåring sitter rolig og spiser, men vil vel ikke akkurat påstå han spiser pent Blir en god del søl, men det må man regne med når man har så små barn.
Gjest ts Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har ikke barn, men besøker noen jevnlig som har det og jeg blir helt sliten av måten de oppfører seg når de spiser. Sitter ikke rolig, snakker med mat i munnen, ja de virker rett og slett uoppdragende ved matbordet (ikke ellers). Og jeg får nesten angst for å få barn når jeg er der!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har to barn, en på snart 4 og en på 8 mnd... imli ville antageligvis synes det var grusomt å være på besøk hos oss og mene at barna våre var uoppdragene!! Ikke for å være spydig altså, men jeg blir ofte irritert over folk uten barn som utaler seg om en situasjon som man kanskje ikke helt vet grunnen til.. uoppdragen kan være ett sterkt ord til tider.. fullt mulig du ikke mente det sånn også... UANSETT.. min eldste datter sitter ikke rolig... etter å ha kranglet med henne i 20 min sitter hun å rister ved bordet, tripper, trommer... Sitter hun stille begynner hu å bli trøtt rett og slett.. det største problemet vårt er at hun helst ikke vil spise middag i det hele tatt!Straffer vi henne med ingen middag og gå å legg deg er hun fornøyd med det, og får vi henne til å sitte ved bordet å spise så tar det hele 1 time med mye kjefting og uro! Jeg håper det hele går over med tid!!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har ikke barn, men besøker noen jevnlig som har det og jeg blir helt sliten av måten de oppfører seg når de spiser. Sitter ikke rolig, snakker med mat i munnen, ja de virker rett og slett uoppdragende ved matbordet (ikke ellers). Og jeg får nesten angst for å få barn når jeg er der! Kanskje de har fokusert på andre områder enn bordskikk til nå? Når du får barn, kan du vektlegge bordskikk mer hvis du vil.
Gjest *Mim* Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg syns bordskikk er viktig. Jeg vil ikke ha kjefting ved bordet, griser de får de gå unna. Minsten på 11 måneder mater vi stort sett.
Amom Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har to barn på 3,5 og 5 år, og vi har vektlagt bordskikk veldig. Men - en 1-åring har ikke den gode motorikken og vil grise mat rundt seg i en helt annen grad enn en 3 åring gjør uten at dette har noe å si på oppdragelsen som er gitt. Og for å klare å lære seg å føre gaffelen/skjeen, er de faktisk nødt til å få lov til å grise litt. Med dette mener jeg absolutt ikke at de skal få lov til å kaste maten rundt. Det å prate med mat i munnen prøver vi å få "kontroll" på, men er du liten og har veldig lyst til å fortelle hva du har opplevd i løpet av dagen, da glemmer man seg lett.
Gjest ts Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har to barn, en på snart 4 og en på 8 mnd... imli ville antageligvis synes det var grusomt å være på besøk hos oss og mene at barna våre var uoppdragene!! Ikke for å være spydig altså, men jeg blir ofte irritert over folk uten barn som utaler seg om en situasjon som man kanskje ikke helt vet grunnen til.. uoppdragen kan være ett sterkt ord til tider.. fullt mulig du ikke mente det sånn også... UANSETT.. min eldste datter sitter ikke rolig... etter å ha kranglet med henne i 20 min sitter hun å rister ved bordet, tripper, trommer... Sitter hun stille begynner hu å bli trøtt rett og slett.. det største problemet vårt er at hun helst ikke vil spise middag i det hele tatt!Straffer vi henne med ingen middag og gå å legg deg er hun fornøyd med det, og får vi henne til å sitte ved bordet å spise så tar det hele 1 time med mye kjefting og uro! Jeg håper det hele går over med tid!! Imli har to barn hun, det var jeg som skrev at jeg ikke har barn. Har datteren din vært slik lenge da? Eller er det "bare" trassalderen?
Jade Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Vi er nok ikke så finslige som kongelige, men synes vi har det normalt greitt rundt matbordet, hvor vi spiser fint og er høflige og hyggelige med hverandre. Vi har også noen få enkle matbordregler som vi har hengt opp på en fin lapp på veggen. Da er det lettere å huske, og kjekkere å følge dem.
Gjest imli Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Jeg har to barn, en på snart 4 og en på 8 mnd... imli ville antageligvis synes det var grusomt å være på besøk hos oss og mene at barna våre var uoppdragene!! Ikke for å være spydig altså, men jeg blir ofte irritert over folk uten barn som utaler seg om en situasjon som man kanskje ikke helt vet grunnen til.. uoppdragen kan være ett sterkt ord til tider.. fullt mulig du ikke mente det sånn også... UANSETT.. min eldste datter sitter ikke rolig... etter å ha kranglet med henne i 20 min sitter hun å rister ved bordet, tripper, trommer... Sitter hun stille begynner hu å bli trøtt rett og slett.. det største problemet vårt er at hun helst ikke vil spise middag i det hele tatt!Straffer vi henne med ingen middag og gå å legg deg er hun fornøyd med det, og får vi henne til å sitte ved bordet å spise så tar det hele 1 time med mye kjefting og uro! Jeg håper det hele går over med tid!! Øh...? Tror du sikter til en annen bruker enn jeg her. Jeg har da vitterlig to barn, og har aldri skrevet noe som helst om andres ungers dårlige bordskikk. Endret 3. oktober 2009 av imli
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå