Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betilte meg shampo og balsam på lookfantastic og passet på at beløpet ble på uner 200 kr. Så ble fra lagt til og vips der fikk jeg toll og full pakke. Får nå ikke ut pakken før 157 i toll er betalt. Kunne bare ha gått på frisørsalogen og handlet alikevel ja. Hvordan gjør dere det? Bestiller dere ett og ett produkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var shampoen og balsamen under 200 til sammen eller hver for seg? Hvor mye kostet de? Bestilte du dem i samme bestilling eller i to separate? 200-grensa gjelder for hele bestillingen totalt, ikke pr. produkt.

Frakten er ikke inkludert i den 200-grensa, så det skal ikke ha noe å si! Den blir kun med i beregningen hvis selve produktet koster mer enn 200,-.

Går utifra at det er mva + gebyr til posten, du mener, siden man ikke betaler toll på shampoer o.l.

Endret av Jade
Skrevet

jeg bestilte i samme bestilling. Varene var for akuratt under 200 kr. Jeg sjekket kursen og alt. Frakt er i tillegg.

På hentelappen fra posten står det frtolling.

Skrevet

Men hvor sjekket du kursen, da? På toll.no?

Skrevet
jeg bestilte i samme bestilling. Varene var for akuratt under 200 kr. Jeg sjekket kursen og alt. Frakt er i tillegg.

På hentelappen fra posten står det frtolling.

Det er tollvesenets kurs på innføringstidspunktet som gjelder - sjekk sidene deres.

Man må alltid legge inn en liten sikkerhetsmargin i tilfelle kurssvingning frem til shippingtidspunktet. Det å akkurat bikke over er vel det dyreste man kan gjøre.

Skrevet

Neste gang kjøper du på feelunique eller strawberrynet i stedet - de refunder alle tollavgifter.

Skrevet

Hvis du sjekket kursen på toll.no kan du klage, hvis du brukte en annen valutakalkulator og fikk det til å bli 199,50 er det din egen feil som ikke har satt deg inn i reglene. Hvis man tilpasser seg kursen på toll.no trenger man ikke legge inn noen margin, men hvis du bruker f.eks. Aftenpostens valutakalkulator er det ditt eget ansvar å legge inn en margin i tilfelle Tollvesenets satser er annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...