Hanselot Skrevet 2. oktober 2009 #1 Skrevet 2. oktober 2009 En forening spanderte sydentur på sine medlemmer. Ev. familie måtte betales for av egen lomme. Vi var 2 voksne og 1 barn, hennes billett betalte foreningen for, vår sønn og min betalte vi for selv igjennom foreningen. Vi måtte avbestille turen vår pga passproblemer for vår sønn og etter opplysning fra Star Tour ble halvparten av beløpet refundert, da til denne foreningen siden all betaling gikk via de. Foreningen mener da at de har rett på å få dekket "tapet" som de har hatt ved avbestillingen, dvs halvparten av beløpet som de betalte for min samboer. En side er at alle medlemmene har sympatier for årsakene for avbestillingen som jeg ikke skal gå inn på, men jeg regner med det betyr lite når alt kommer til alt. Lederen/styret står sammen om dette og vil ikke betale tilbake pengene Star Tour refunderte for disse billettene som vi betalte for selv fordi de mener det skal dekke deres utgifter. Uansett siden de da "velger" å beholde både det som ble betalt for meg og min sønn så tjener foreningen på dette, da jeg tviler på de har hatt så mange utgifter ekstra pga dette. Hvilke rettigheter har vi, jeg vurderer å anmelde for tyveri, ev. fins det noen andre måter å nå frem på. Jeg regner med at det å sende en skriftlig henvendelse ikke vil hjelpe stort, men man må kanskje gå den veien? Noen som har erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #2 Skrevet 2. oktober 2009 Det juridiske vet jeg ikke noe om, men når det er deres egen feil at heller ikke hun drar (passproblemer for sønnen kan vel neppe lastes denne foreningen), så synes jeg det er riktig at foreningen får disse pengene. Det som er til overs etter foreningens utgifter til hennes billett, skal dere selvsagt ha.
Blowers daughter Skrevet 2. oktober 2009 #3 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg hadde bedt foreningen skriftlig redegjøre for hvilke utgifter de har hatt som følge av avbestillingen (med kvitteringer), og krevd å få utbetalt alt utover dette.
~MataHari~ Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Ja, det er jo naturlig at dere dekker foreningen sine utgifter i forbindelse med deres avbestilling av denne turen, og foreningen må jo da kunne dokumentere utgiftene de har hatt i forbindelse med dette. Det er jo ikke riktig at foreningen skal tjene på en avbestilling.
Hanselot Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg takker for svar, selv om ingen egentlig kunne svare på det jeg spurte om. Jeg har ikke tenkt noe annet enn at de skal få dekket sine utgifter. Uansett bør det bli penger til overs, og jeg syns ikke noe om at de skal beholde de også. Det er mulig jeg formulerte meg litt feil, men det jeg lurte på var om noen visste eller hadde erfaring med hva man kan gjøre i slike saker, for utfra samtaler på telefon så kommer det nok ikke til å ordne seg bare ved å kommunisere med denne foreningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå