Gå til innhold

stoppe telefonselgere! Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det skal være enkelt å sperre telefonselgere, men hvordan? blir ringt ned på mobilen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk å registrere alle i familien i Brønnøysundregisteret.

Skrevet
Husk å registrere alle i familien i Brønnøysundregisteret.

Det trengs ikke, for dette var snakk om en mobiltelefon. Ønsker man å stoppe salg til en fasttelefon derimot så må man registrere flere familiemedlemmer som er knyttet til det telefonnummeret.

Å være registrert mot telefonsalg er fantastisk! Tok noen måneder før det ble stillt, men nå etter mange år er det bare en eller to stakkarer som prøver seg i året (på mobilen, har ikke fasttelefon lenger). Og de får grei beskjed om å ikke ringe før jeg legger på.

Skrevet

Jeg var så plaget av dette at jeg ringte teleoperatør og ba de slette min oppføring i katalog og på internet.

Etterpå har det vært stille.

• 2 år senere...
Skrevet

GAmmel tråd, men jeg er plaget av telefonselgere (kun ett nummer som driver og ringer), de ringer minst en gang pr dag. Jeg tar ikke telefonen. Jeg har reservert meg mot telefonsalg og adressert reklame i Brønnøysundregistreret for lenge lenge siden....

Er det noe mer jeg kan gjøre? Kan jeg sperre de på selve telefonen?

Skrevet

Hvilket nummer? Slå det opp på telefonterror.no og ring sjefen for bedriften det gjelder, gjerne midt i god middagstid. På en søndag.

• Liker 2
Skrevet

31 01 19 27 Det står ikke noe firmanavn når jeg søker det opp.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe mer jeg kan gjøre? Kan jeg sperre de på selve telefonen?

Hvis du har Android kan du holde inne på nummeret i telefonloggen og velge det nest siste valget. Det heter Add to reject list på engelsk telefon, vet ikke på norsk.

Anonym poster: b076a2912fe4d9b80064c9167478069d

Skrevet

Tror det skal være mulig å gjøre noe lignende på alle slags telefoner. Du kan iallfall lagre nummeret og gi det egen ringelyd, eller ingen ringelyd om det er det som foretrekkes.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid reservering hjelper, og de fortsetter å ringe, selvom det har gått år og dag. Greit, du kan anmelde dem, men jeg skal begynne å gjøre følgende, hvis jeg får en tlf selger (noe jeg forøvrig ikke har fått på mange år) eller fra et eller annet plagsomt redd barna, sos barnebyer, sjømannskirker. Folk ikke tar et nei for et nei, og man kan ikke reserve seg mot dette i og med at det ikke er salg.

Lat som at du er veldig opphisset, snakk dirty til dem, da tror jeg ikke at du hører fra dem igjen, jeg skal begynne å gjøre det hvis jeg får flere telefoner.

Anonym poster: fbe882536c544c2ee48190022a888089

AnonymBruker
Skrevet

Svar de og si at de skal slette nr ditt i deres system, har den du snakker med respekt for andre så gjør han/hun det.

Jeg deltok i en gratis konkurranse på nettet i fjor, ble spurt om div telefonselgere kunne ringe meg, jeg krysset ut NEI, men allikevel ringte noen av de meg. Jeg lagrer alle telefonselgere sine nr under en kontakt som heter "telefonselger", og tar ikke mobil når de ringer. Ber de om å slette meg første gang de ringer men ikke alle bryr seg.

Registrerte meg i brønnøysundsreg. for flere år siden men det er ikke helt sikkert fordi noen ringer uansett.

En gang ble en kollega oppringt i lunsjen av en selger, han lot først som at han var interessert og lot selgeren bable. Så la han fra seg mobilen på bordet og vi hørte at selgeren bablet i ca 20 min før selgeren skjønte greia og la på, hihi!

Anonym poster: 97a48676062ad77ce74321cf2cca0dda

Skrevet

Det er ikke alltid reservering hjelper, og de fortsetter å ringe, selvom det har gått år og dag. Greit, du kan anmelde dem, men jeg skal begynne å gjøre følgende, hvis jeg får en tlf selger (noe jeg forøvrig ikke har fått på mange år) eller fra et eller annet plagsomt redd barna, sos barnebyer, sjømannskirker. Folk ikke tar et nei for et nei, og man kan ikke reserve seg mot dette i og med at det ikke er salg.

Lat som at du er veldig opphisset, snakk dirty til dem, da tror jeg ikke at du hører fra dem igjen, jeg skal begynne å gjøre det hvis jeg får flere telefoner.

Anonym poster: fbe882536c544c2ee48190022a888089

Det stemmer ikke. Alt du trenger å gjøre er å krysse av for at du ikke ønsker å bli oppringt av humanitære organisasjoner når du reserverer deg for tlfsalg i brønnøysundregisteret.

AnonymBruker
Skrevet

Vet det skal være enkelt å sperre telefonselgere, men hvordan? blir ringt ned på mobilen......

Vi er registrerte,men de ringer uansett. En prøvde seg med si at det beklaget han da, men det tok litt tid før de ble oppdatert på dette. Hvor lang tid da, spurte jeg. Ca 3 mnd svarte han.

Da hadde jeg vært reg. i tre år.

Jeg er veldig hyggelig når de ringer, spør hva de heter osv. Så sier jeg at vi er reg. Så når jeg har navnet, skriver jeg en klage til telesenteret han jobber for, og med kopi til de som de skal selge for.

Telenorselgere er verst. Gir seg aldri.....

Anonym poster: ebfebfba6b9d79cafcacd64e6d7174de

Skrevet

Jeg lar det bare ringe. Og ringe. Og ringe.

Tror jeg hadde noen fra et lotteri som ringte med jevne mellomrom i flere år, men nå har de jammen gitt seg de også... :ler:

Gjest Zizzi
Skrevet

Legg fra deg tlf å la tlf selgerne sitte å snakke med seg...

AnonymBruker
Skrevet

En veldedig org. ringte meg. Jeg har sjeldent vært så opphisset. Skrapelodd for kreftsyke barn. Du har lyst til å åpne lommeboken med en gang, ikke sant.

Så spurte jeg om hvor mye som gikk til saken? Alt sammen, svarte han.

Så du starter en tlf med å lyve? Hva lever du av da? Er det sosisialen? De betaler deg vel for at du skal sitte her og lyve også?

Hvem betaler tlf du snakker i nå da? Er det sosialen?

Du skal få et min av meg, til å snakke sant. Hvis ikke melder jeg deg . Klikk. tut,tut

Anonym poster: ebfebfba6b9d79cafcacd64e6d7174de

• 2 måneder senere...
Skrevet

Et lite tips er å ta telefonen å faktisk høre hvem som ringer! Har du et kundeforhold hos firmaet som ringer så har de lov til å ringe deg uansett hvor mye du har registrert deg mot :)

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...