Gå til innhold

Klær til hund?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet

Hei. Jeg har en søt liten blandingstispe som er langhåret dachs og pomeranian.

Egentlig har jeg ikke hatt tanken på å sette klær på hunden inn før enn nå idag.

Idag på morgenen var vi ute en tur, i 3 minusgrader. Det er nesten plussgrader

i forhold til hva det bruker å være her. Altså - hun frøy. Skalv som jeg aldri har sett

før, og klarte ikke å stå rolig, men "trippet" på labbene. (Tror hun frøs på potene).

Kan det være aktuelt å kjøpe noe av klær til henne nå da vinteren kommer, slik

at hun slipper å fryse så fælt? Evt. hvilke(t) type plagg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei. Jeg har en søt liten blandingstispe som er langhåret dachs og pomeranian.

Egentlig har jeg ikke hatt tanken på å sette klær på hunden inn før enn nå idag.

Idag på morgenen var vi ute en tur, i 3 minusgrader. Det er nesten plussgrader

i forhold til hva det bruker å være her. Altså - hun frøy. Skalv som jeg aldri har sett

før, og klarte ikke å stå rolig, men "trippet" på labbene. (Tror hun frøs på potene).

Kan det være aktuelt å kjøpe noe av klær til henne nå da vinteren kommer, slik

at hun slipper å fryse så fælt? Evt. hvilke(t) type plagg?

Hvor gammel er hun? Hvis hun er ung bør det ikke være noe problem å kle på når hun fryser. Men en hund som ikke er vant til det vil nok bruke lang til på å tolerere klær.

Ikke at jeg har greie på hundeklær, men jeg ville valgt noe som isolerer godt men er lite "omfangsrikt". Det bør være minst mulig i veien for hunden, særlig en liten kortbeint hund. Type lett, vindtett dress med tynt ullfór, ikke boblejakke med fuskepels og stor hette. :)

Gjest Gjest_Linn_*
Skrevet

Hun er snart 5 måneder gammel. Takk for svar! :-)

Skrevet

Tror neppe du trenger klär til hunden i disse dager.

At hun i dine öyne frös, betyr ikke at det er så kaldt at hun ikke kan väre ute uten klär.

Husk at hun bare er 5 mnd gammel, midt i en alder hvor alt er litt nytt og spennende og usikkert, i tillegg så plukker hunder fort opp väremåten til sine eiere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...