Gjest Ulla75 Skrevet 13. august 2003 #1 Skrevet 13. august 2003 Er gravid igjen :D, men har allerede begynt å få tanker om fødselen. Forrige gang gikk det veldig fort. Var bare 3 timer på sykehuset og "alle" sier jo at fødsel nr. 2 går enda fortere. Mamma fødte lillesøsteren min på under 1 time fra første tegn til at fødselen var i gang. Noen som har erfaringer? Vi har også flyttet siden sist og har nå lenger vei til sykehuset :cry: Hilsen Ulla
Gjest *nurket* Skrevet 13. august 2003 #2 Skrevet 13. august 2003 Fødsler er så individuelle, at man kan ikke si at andre fødsel går raskere enn første. Vet om flere som hadde lengre og tøffere med fødsler med nummer 2 eller 3, så at man har født før er ingen antydning til at det skal gå raskere. :o Men hvis du er nervøs for at det skal gå raskt, så kan du jo reise til sykhuset så snart du kjenner rier og håpe at de ikke sender deg hjem igjen. :-? 18+3
Dina Skrevet 13. august 2003 #3 Skrevet 13. august 2003 Hei! Deler gjerne min egenopplevde erfaring med deg. Min første ble født på ca. 3 1/2 time, nokså raskt til å være førstegangsfødende, og jeg "rakk" nesten ingen av de tingene jeg hadde planlagt, som f.eks høre på avslappende musikk, massasje, spise nistepakken etc...! Da jeg ventet nummer to var jeg også litt smånervøs for om det kom til å gå veldig raskt, og det gjorde det! Våkna med rier rundt kl. 5 om morgenen, fikk skaffa barnevakt til eldstemann, og kjørte i vill fart til sykeshuset (på rødt lys hele veien..)! Kom inn på sykehuset kl. 06:10, og kl. 06;40 var nurket født! :o Hui hvor det gikk!
Vianne Skrevet 13. august 2003 #4 Skrevet 13. august 2003 Dina69: Akkurat som da jeg fikk mine. Med førstemann gikk det 3,5 time. Med andremann tok det 1,5. Jeg rakk å være på sykehuset i en halvtime.. Nå vet jeg ikke enda om det blir en tredjemann en gang, men da tror jeg at jeg flytter inn på sykehuset litt før termin:)
Dina Skrevet 13. august 2003 #5 Skrevet 13. august 2003 Nå vet jeg ikke enda om det blir en tredjemann en gang, men da tror jeg at jeg flytter inn på sykehuset litt før termin
Ionaa Skrevet 14. august 2003 #7 Skrevet 14. august 2003 Min svigermors tredje fødsel gikk rimelig kjapt. Det tok en halv time fra de reiste hjemmefra til min svoger var ute. Snakk om dårlig tid på gutten Men de siste fødslene hennes gikk betydelig tregere. Selv har jeg ingen erfaring....får i begynnelsen av april
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå