Gjest Angrende synder Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Sist helg lå jeg sammen med en venn. Dama hans var reist bort for to uker. Dette var ikke planlagt, ikke fra min side, men etter flere drinker lå vi der. Kan jeg stole på at han ikke forteller henne noe? Han sa at jeg ikke må røpe dette til noen, så jeg må vel kunne stole på han? Det er andre som vet at han var her, til og med mora hans kom rett inn i stua og sa at dere må slutte. Da satt vi påkledd og ryddig og drakk kaffe. Jeg tror ikke hun sier noe og heller ikke de to andre som vet at han var her. De har spurt meg om vi hadde sex, men det har jeg nektet for. Jeg vil ikke ødelegge forholdet deres og derfor har jeg bestemt meg for å holde avstand til han etter det som skjedde. Det var jo HAN som var utro, siden jeg er singel - men jeg føler skyldfølelse. Det er første gangen jeg har rotet meg i noe så dumt. Det er ingen vits si tl meg at jeg må fortelle henne det, for det gjør jeg ikke. Jeg kjenner heldigvis ikke dama hans så jeg unngår pinlige møter i alle fall. Hvor ofte sprekker en mann og tilstår sine synder? Han virker ikke som typen til det, ryktene jeg hører er at han har seg rett som det er. Og da dukker jo tanken på sykdommer også opp. Jeg har ikke hatt sex på to år, ikke etter at det ble slutt på et tre år langt forhold. Jeg er ikke forelsket, men jeg skulle sett at det aldri hadde skjedd.Ansvaret ligger vel hos han? Jeg er singel, mens han ikke er det...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Ansvare ligger oss begge. Om sexen er frivillig så skal det 2 personer til for og ha sex. Så du er like skyldig som han
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Sist helg lå jeg sammen med en venn. Dama hans var reist bort for to uker. Dette var ikke planlagt, ikke fra min side, men etter flere drinker lå vi der. Kan jeg stole på at han ikke forteller henne noe? Han sa at jeg ikke må røpe dette til noen, så jeg må vel kunne stole på han? Plutselig kan han finne på å lette hjertet sitt, men det er det lite du kan gjøre noe med, så prøv å ikke tenke på det. Du har selvsagt et medansvar for det dere har gjort, men du har ikke begått løftebrudd. At han er verre, betyr jo ikke at det du har gjort er strålende. Og jeg er 100% i glasshus når jeg sier det...
Gjest Ts Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Plutselig kan han finne på å lette hjertet sitt, men det er det lite du kan gjøre noe med, så prøv å ikke tenke på det. Du har selvsagt et medansvar for det dere har gjort, men du har ikke begått løftebrudd. At han er verre, betyr jo ikke at det du har gjort er strålende. Og jeg er 100% i glasshus når jeg sier det... Jeg vet at jeg har et medansvar. Jeg kunne sagt nei, men det er litt sent å tenke på det nå. Jeg føler at det var galt av meg, men jeg tror ikke han kommer til å røpe noe til henne. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver om det, men jeg kan ikke fortelle det til noen heller så det er vel grunnen til at jeg lufter noen tanker her. Jeg er slett ikke stolt av det. Ingenting var planlagt. Vi ble kjent gjennom felles venner for noen år siden, og vi har møttes før uten at vi har gjort noe dumt. Men han har prøvd seg på meg par ganger, men jeg har sagt nei og ledd det bort. Han har ikke kommet med løgner om at han er forelsket i meg eller sånne ting, bare prøvd å forføre meg. Jeg vil ikke kalle siste helga strålende. Når jeg tenker litt, blir det vanskelig å omgås mer og jeg har også gått glipp av muligheten til å bli kjent med henne. Jeg føler meg bare så råtten, men når tida går havner vel dette i minneboka. De som vet at han var her, stoler jeg på og de bryr seg ikke om hva vi har eller ikke har gjort. Jeg har møtt dem, ene jobber jeg sammen med, men jeg har ikke fått noen hint eller spørsmål. Det går rykter om at hun er veldig sjalu, men hun har vel en grunn til det. Jeg tror ikke han kommer til å røpe noe. Han kan miste forholdet og jeg vet at han er glad i henne. Det beste er å glemme det og late som ingenting. Det er så dumt. Hadde jeg vært forelsket i han kunne jeg forstått det litt bedre, men det hele er bare for tåpelig.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #5 Skrevet 2. oktober 2009 Du har ikke noe ansvar for dette. Moralsk sett kanskje, men ingen kan klandre deg. Du tvang ham ikke! HAN derimot... og ja det vil komme frem. 110% sikker på at han sprekker eller at noen forteller henne.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg vil si du er like ansvarlig for det som skjedde som han er - du visste jo utrolig godt at han har kjæreste, så hvorfor i all verden skulle du da legge deg etter ham? Du burde ha holdt deg for god for slikt!
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg håper kjæresten hans får vite om dette - da slipper hun å ha en slik drittsekk. Jeg tror neppe du er bekymret for at han "mister forholdet sitt", er man utro, ønsker man uansett ikke være i forholdet - det eneste du bekymrer deg for, er ubehageligheter for deg selv!
Gjest ts Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Du har ikke noe ansvar for dette. Moralsk sett kanskje, men ingen kan klandre deg. Du tvang ham ikke! HAN derimot... og ja det vil komme frem. 110% sikker på at han sprekker eller at noen forteller henne. Det er ingen som vet om det, så ingen kan fortelle det til henne hvis han selv holder tett, og ingenting tyder på at han synes det er noe å fortelle. Jeg vil si du er like ansvarlig for det som skjedde som han er - du visste jo utrolig godt at han har kjæreste, så hvorfor i all verden skulle du da legge deg etter ham? Du burde ha holdt deg for god for slikt! Jeg har ikke lagt meg etter han. Hvis det er forbudt å prate med menn som har dame eller ta en drink sammen så har jeg lagt meg etter han, men det er ikke slik at jeg har hoppet på han. Jeg håper kjæresten hans får vite om dette - da slipper hun å ha en slik drittsekk. Jeg tror neppe du er bekymret for at han "mister forholdet sitt", er man utro, ønsker man uansett ikke være i forholdet - det eneste du bekymrer deg for, er ubehageligheter for deg selv! Jeg håper hun ikke får vite det. Dette var ikke i nærheten av en romanse. Mange er utro og fortsetter i forholdet En annen ting er at man kan ta lærdom av det som skjedde sånn at det ikke skjer igjen. De ubehagelighetene jeg ser for meg, er faren for at jeg er blitt smittet med en kjønnsykdom. Men jeg angrer på det som skjedde, uten at jeg kan få det ugjort. Jeg har ingen planer om å kontakte han så jeg ser ikke på meg som noen trussel for forholdet deres. Det er han som er en trussel for sitt eget forhold, men jeg ser min egen rolle. Jeg burde sagt nei, men jeg er også bare et menneske med fysisk behov. Når han skrudde på sjarmen, ble det for vanskelig å motstå fristelsen.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Og slik går det når menn mener de har jentevenner...mm yeah right.. De fleste kvinner merker på mannen at noe er galt..hvis han da ikke er gjennomført kynisk og har seg med alt som har puls..da må han være bra kald ja...han vil være litt nervøs..litt stressa..litt fjern...og ha litt vanskelig for å se henne i øynene og hun vil få en liten magefølelse, en liten uro, en liten mistanke....og så begynner hun å spørre...så blir han enda litt mer stressa... Og det er godt mulig han vil si det..etter at han har gått igjennom hele det mannlige spekteret av benektelse og klager..og beskyldninger om hennes manglende tillit,og sykelige sjalusi blabla..så kommer det an på hvor smart hun er..og hvor mye samvittighet og ansvarsfølelse denne karen har... Og så kommer det an på henne om hun legger deg for hat.. De fleste kvinner med litt vett i skallen vet at det er som oftest opp til kvinnen å få mannen i seng..så da får du se hvor uskyldig hun synes du er.. Så en vakker dag blir du en dag å kjenne dette igjen når du har en kjæreste som som du stoler på, og som har jentevenner over : )...What goes around comes around.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 Det er ingen som vet om det, så ingen kan fortelle det til henne hvis han selv holder tett, og ingenting tyder på at han synes det er noe å fortelle. Jeg har ikke lagt meg etter han. Hvis det er forbudt å prate med menn som har dame eller ta en drink sammen så har jeg lagt meg etter han, men det er ikke slik at jeg har hoppet på han. Jeg håper hun ikke får vite det. Dette var ikke i nærheten av en romanse. Mange er utro og fortsetter i forholdet En annen ting er at man kan ta lærdom av det som skjedde sånn at det ikke skjer igjen. De ubehagelighetene jeg ser for meg, er faren for at jeg er blitt smittet med en kjønnsykdom. Men jeg angrer på det som skjedde, uten at jeg kan få det ugjort. Jeg har ingen planer om å kontakte han så jeg ser ikke på meg som noen trussel for forholdet deres. Det er han som er en trussel for sitt eget forhold, men jeg ser min egen rolle. Jeg burde sagt nei, men jeg er også bare et menneske med fysisk behov. Når han skrudde på sjarmen, ble det for vanskelig å motstå fristelsen. Du har da ligget med ham, er ikke det litt mer enn å snakke med ham/ta en drink med ham??? Stakkars deg - kjønnssykdom - jeje, som man reder, ligger man...
Gjest Predikeren Skrevet 2. oktober 2009 #11 Skrevet 2. oktober 2009 Sist helg lå jeg sammen med en venn. Dama hans var reist bort for to uker. Dette var ikke planlagt, ikke fra min side, men etter flere drinker lå vi der. Kan jeg stole på at han ikke forteller henne noe? Han sa at jeg ikke må røpe dette til noen, så jeg må vel kunne stole på han? Det er andre som vet at han var her, til og med mora hans kom rett inn i stua og sa at dere må slutte. Da satt vi påkledd og ryddig og drakk kaffe. Jeg tror ikke hun sier noe og heller ikke de to andre som vet at han var her. De har spurt meg om vi hadde sex, men det har jeg nektet for. Jeg vil ikke ødelegge forholdet deres og derfor har jeg bestemt meg for å holde avstand til han etter det som skjedde. Det var jo HAN som var utro, siden jeg er singel - men jeg føler skyldfølelse. Det er første gangen jeg har rotet meg i noe så dumt. Det er ingen vits si tl meg at jeg må fortelle henne det, for det gjør jeg ikke. Jeg kjenner heldigvis ikke dama hans så jeg unngår pinlige møter i alle fall. Hvor ofte sprekker en mann og tilstår sine synder? Han virker ikke som typen til det, ryktene jeg hører er at han har seg rett som det er. Og da dukker jo tanken på sykdommer også opp. Jeg har ikke hatt sex på to år, ikke etter at det ble slutt på et tre år langt forhold. Jeg er ikke forelsket, men jeg skulle sett at det aldri hadde skjedd.Ansvaret ligger vel hos han? Jeg er singel, mens han ikke er det... Når to partnere, hvorav minst den ene er i et forhold, inngår selv en kortvarig seksuell forbindelse, begår de utroskap. Utroskap er en synd, om så bare i form av begjær. Utroskap er en urett. Den som begår det, bryter den avtalen han eller hun har lovet. Det krenker den uskyldige i forholdets rettigheter, og skader forholdet ved å bryte den avtalen som ligger til grunn for det.
Jade Skrevet 2. oktober 2009 #12 Skrevet 2. oktober 2009 Det er kun han som er i et forhold. Dermed er det kun han som var utro. Men ikke tro at du ikke har gjort noe galt. Jeg skjønner ikke hvordan du greier å ha sex med en som bevisst bedrar dama si (du skriver at han har prøvd seg på deg flere ganger)! Ikke regn med at du er den eneste han har bedratt henne med uten kondom (hallo!?), så jeg ville tatt en tur til legen og fått sjekket meg så fort som mulig hvis jeg var deg! Jeg synes ikke synd på deg om du har fått noe. Vi lever i 2009! Alle vet at man bruker kondom hvis man ikke har en forkjærlighet for kjønnssykdommer. Stakkars dame! Håper for hennes skyld at dere ikke har noen kjønnssykdommer! Hun vet vel ikke at hun bør sjekke seg heller! Sjalu?? Vel, som du selv sa, så har hun jo god grunn til det. Selv om hun ikke vet om utroskapen, så merker hun sikkert at det er et eller annet. Han sier bare at hun er sjalu for å forsvare utroskapen ("hun drev meg til det, hun er så sjalu og fæl med meg, buhuuuuu....!"). Håper hun får greie på det så fort som mulig, så hun slipper å kaste bort livet sitt på en slik drittsekk! *kvalm*
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #13 Skrevet 2. oktober 2009 ...Det er andre som vet at han var her, til og med mora hans kom rett inn i stua og sa at dere må slutte...- Hvor skjedde dette egentlig? Her indikerer at det var hos deg, men hvorfor var mora hans der?? ...Ansvaret ligger vel hos han? Jeg er singel, mens han ikke er det...- Ansvaret for sexen ligger hos dere begge, ansvaret for utroskapen og tillitsbruddet til kjæresten ligger hos han. ...Det går rykter om at hun er veldig sjalu, men hun har vel en grunn til det.... - Tror du virkelig det kan være en grunn til det altså?? ...Hadde jeg vært forelsket i han kunne jeg forstått det litt bedre, men det hele er bare for tåpelig... - Forstått hva? ...Det er ingen som vet om det, så ingen kan fortelle det til henne hvis han selv holder tett, og ingenting tyder på at han synes det er noe å fortelle... - Ordentlig kvalitetsmann med andre ord... ...Mange er utro og fortsetter i forholdet En annen ting er at man kan ta lærdom av det som skjedde sånn at det ikke skjer igjen... - Men bør ikke kjæresten også få mulighet til å være med på å ta avgjørelsen om hun vil være med på å la han lære denne leksen? ...Kan jeg stole på at han ikke forteller henne noe? Han sa at jeg ikke må røpe dette til noen, så jeg må vel kunne stole på han?... - Hvorfor bryr du deg egentlig, ifølge deg selv er det jo han som har gjort noe galt ikke du... ...De ubehagelighetene jeg ser for meg, er faren for at jeg er blitt smittet med en kjønnsykdom...- Så det er DET som bekymrer deg? Eller vil du bare slippe å bekymre deg for at hun kommer å konfronterer deg med hvorfor det skjedde?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #14 Skrevet 2. oktober 2009 Mange er utro og fortsetter i forholdet En annen ting er at man kan ta lærdom av det som skjedde sånn at det ikke skjer igjen. Husk ts, som man reder ligger man...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå