Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2003 #1 Del Skrevet 13. august 2003 Skjønner ikke hva som foregår! Selv om jeg vasker klær på både 60 og 95 grader, så lukter det våte tøyet surt når jeg tar det ut av maskina. Har kjent på glassdøra på maskina mens den vasker, og vannet blir varmt kjennes det ut som. Har byttet både skyllemiddel og pulver (flere ganger) uten at det tar bort lukta. Lukter ikke i maskinen når den er tom. Lukter ikke av vannet som tappes inn. AEG maskin, bare 3 - 4 år gammel. Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2003 #2 Del Skrevet 13. august 2003 Prøv med mindre tøy i maskinen pr vask... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 13. august 2003 #3 Del Skrevet 13. august 2003 Jepp det har jeg og det er skikkelig pyton. Avløpet til vaskemaskinen var tett. Så maskinen fikk ikke pumpet ut vaskevannet skikkelig. Har lagt slangen i skyllekummen nå, og den må jeg rengjøre ganske ofte. Det blir en del lo og skitt som kommer ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 13. august 2003 #4 Del Skrevet 13. august 2003 Det kan bli litt bakteriedannelse i varmen! Prøv å kjør et kort program på 95 - uten klær - jeg gjorde det i forrige uke, og det funket helt fint! Hvis det blir for lenge mellom kokevaskene kan det bli sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 13. august 2003 #5 Del Skrevet 13. august 2003 Det kan bli litt bakteriedannelse i varmen! Prøv å kjør et kort program på 95 - uten klær - jeg gjorde det i forrige uke, og det funket helt fint! Hvis det blir for lenge mellom kokevaskene kan det bli sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 14. august 2003 #6 Del Skrevet 14. august 2003 Har du husket å vaske "losamleren". Vi hadde samme problemet helt til vi kom på at vi ikke hadde vasket "losamleren" på en stund. Den var ganske ekkel gitt.. :-? Men etter at den ble renset og vasket i klorvann lukter vasken sommerfriskt igjen :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #7 Del Skrevet 14. august 2003 Da må jeg spørre om losamleren, eh..hvor er denne hen? Jeg har lett, men finner den ikke. Trodde dette bare var på tørketromler..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #8 Del Skrevet 14. august 2003 Har du husket å vaske "losamleren". : Eh.... losamleren? Mener du ett lite "filter" som skal tømmes for vann? Fant en liten slange nederst på maskina, helt nedme gulvet. Dro ut en lilten "propp" og så kom det vann ut. Skrudde også opp ett lite "lokk" ved slangen, og det kom mere vann og ett kronestykke ut! Skrudde av utløpsslangen (som foreslått lenger opp på siden) og spylte gjennom. Kom masse lo/biter ut med vannet. La deretter slangen i en balje ved neste vask for å sjekke vannet som kom ut. Var plenty av lo/biter i vannet. Skal saumfare bruksanvisning for å se om det finnes en "losamler" noen plass. Takk for alle forslag sålangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 15. august 2003 #9 Del Skrevet 15. august 2003 Hei igjen! På vår vaskemaskin sitter losamleren nede til høyre bak et lite lokk, når vi åpner lokket ser man en stor skrukork. Skrur ut denne som er et type filter og renser det. Men det er jo ikke sikkert det er på samme måten i din maskin. Når vi har renset det, pleier vi også å kjøre maskinen en gang på 95 grader uten klær, men med såpe. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 15. august 2003 #10 Del Skrevet 15. august 2003 Mange gjør den feilen å lukke døren igjen etter å ha tatt ut en vask. Det er feil, døra skal stå på gløtt! Ellers kan det begynne å lukte råttent i trommelen av gammelt vann som ikke får kondensert. Og gummien i døra kan bli vannskadet og etterhvert sprekke. Dette sto i bruksanvisningen til vår vaskemaskin, som vi kjøpte splitter ny i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå