Pupsilure Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har kjøpt noe på eBay som må lades. Laderen som fulgte med er amerikansk, og passer ikke i stikkontakten her. Jeg har kjøpt en enkel liten sak som jeg kan stikke den i, som passer i stikkontakten hjemme, men det funket ikke. Det kan være at noe er galt med den jeg kjøpte. Den kostet meg bare 6-7 kr på ebay, og hadde gratis frakt. Syntes den ikke så helt fin ut, var litt skjev inni. Spurte på Clas Ohlson i dag, og de mente jeg måtte ha en strømkonverterer, siden det er 220 volt i Norge og 110 i USA. Stemmer det? Og hvor får jeg tak i det? De hadde på Clas Ohlson, men jeg gidder ikke å gi 400 kr for den. Kanskje jeg kunne prøvd denne ? Håper noen kan hjelpe meg. Jeg kan veldig lite om sånt
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Spurte på Clas Ohlson i dag, og de mente jeg måtte ha en strømkonverterer, siden det er 220 volt i Norge og 110 i USA. Stemmer det? Og hvor får jeg tak i det? De hadde på Clas Ohlson, men jeg gidder ikke å gi 400 kr for den. Det kommer an på laderen. Mange ladere i dag switcher selv mellom strømnettet i USA og Norge (for eksempel gjør både laptop- og mobilladerne mine det). Det pleier å stå på laderen. Dette står på laptopladeren min: 100-240 V, 50-60 Hz. Den tar alt mellom disse verdiene.
Pupsilure Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Det kommer an på laderen. Mange ladere i dag switcher selv mellom strømnettet i USA og Norge (for eksempel gjør både laptop- og mobilladerne mine det). Det pleier å stå på laderen. Dette står på laptopladeren min: 100-240 V, 50-60 Hz. Den tar alt mellom disse verdiene. Dette står det på min også! Betyr det at jeg da har riktig dings, bare at den er ødelagt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå