Gå til innhold

True Blood

Anbefalte innlegg

Gjest bare bea
Skrevet

Må slå et slag for denne serien og anbefale alle å se på NRK3 kl. 22.30 i kveld. Da er det premiere på den eminente serien True Blood, fra han balle-fyren som produserte Six Feet Under. Verdt å se for alle som ikke synes Hotel Cæcar er dagens høydepunkt O_o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer!!

Skrevet

den er veldig bra!

Skrevet

Jeg ble ikke helt overbevist etter 1. episode, men skal gi det en sjangse til neste uke.

Gjest Reproductivist
Skrevet

Ble bare tull etter første sesong synes jeg fordi den ikke følger bøkene i det hele tatt lenger. Første sesong dro de også ut til å være lenger enn det tar å høre en lydboka den er basert på ved å legge til eller endre på roller og stappe inn en haug med vold og sex som ikke er i boka.

Skrevet

Jeg tror jeg skal gi denne serien en sjangse, første episode var fengende:)

Men hvor har jeg han som spiller Jason fra? Altrå broren til Sookie.

Skrevet
Jeg tror jeg skal gi denne serien en sjangse, første episode var fengende:)

Men hvor har jeg han som spiller Jason fra? Altrå broren til Sookie.

Vinnie - Home and away, den tidligere mannen til Leah, i en ny og mye deiligere utgave ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg likte den. Og vampyren Bill - nam!

Men det som irriterte meg, var huggtennene. Alle vet jo at det er hjørnetennene som er huggtennene. Men i denne serien har de av en eller annen idiotisk grunn valgt tenne på hver side av fortennene være huggtenner. Det ser bare idiotisk ut, og virker amatørmessig. Jeg kan ikke se noen logisk grunn til bevisst å ikke bruke hjørnetennene, så er det en tabbe?

Skrevet
Vinnie - Home and away, den tidligere mannen til Leah, i en ny og mye deiligere utgave ;)

Seffølgelig er det Vinnie ja:) hehe... begynner å bli noen år siden Home and away.

Gjest bea bare
Skrevet

Men det som irriterte meg, var huggtennene. Alle vet jo at det er hjørnetennene som er huggtennene. Men i denne serien har de av en eller annen idiotisk grunn valgt tenne på hver side av fortennene være huggtenner. Det ser bare idiotisk ut, og virker amatørmessig. Jeg kan ikke se noen logisk grunn til bevisst å ikke bruke hjørnetennene, så er det en tabbe?

Husker ikke om det var hjørnetennene eller tennene forut for hjørnetennene som ble brukt som huggtenner i serien. Men hvis det ikke var de tradisjonelle hjørnetennene så passer det forsåvidt med at disse vampyrene tåler fint å se kors. Altså er det snakk om litt utradisjonelle vampyrer :lur:

Skrevet

Alle vet? Vel, nå blir vampyrer og historien rundt dem forklart på omtrent like mange måter som det finnes, serier, filmer og bøker. Det er mye som er forskjellig. For eksempel er det store forskjeller på hvordan man blir vampyr osv. Så det er vel egentlig ingen fasit.

True Blood er en helt genial serie, og vet ikke hvordan jeg skal klare å vente helt til sommeren på mer.

Skrevet
Alle vet? Vel, nå blir vampyrer og historien rundt dem forklart på omtrent like mange måter som det finnes, serier, filmer og bøker. Det er mye som er forskjellig. For eksempel er det store forskjeller på hvordan man blir vampyr osv. Så det er vel egentlig ingen fasit.

True Blood er en helt genial serie, og vet ikke hvordan jeg skal klare å vente helt til sommeren på mer.

>For de som ikke fikk med seg premieren igår:

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/555457

Skrevet

Jeg har snart sett hele første sesong, og er blitt veldig fenget. Mååå se videre :) Nå har jeg ikke lest bøkene da, så jeg har ikke noe å sammenlikne med. Kanskje like greit?

Jeg ble ikke helt overbevist etter 1. episode, men skal gi det en sjangse til neste uke.

Jeg var også litt skeptisk etter første episode, men den tar seg opp.

Skrevet

Jeg var hekta etter første episode og har sett sesong 1 og 2 :sjarmor:

Skrevet

I mer eller mindre samtlige vampyrmyter er det hjørnetennene som er huggtennene. Hjørnetennene våre er de tennene som stikker lengst ned, og disse blir forlenget til huggtenner. Også i dyreriket er det hjørnetennene som er lengst, og er huggtenenr. At hjørnetennene fungerer som hoggtenner er like nedfelt i myten som at vampyrer drikker blod og ikke liker sollys.

Det er mange forskjeller i mytene (tåler/tåler ikke hvitløk, vievann og kors, mister bevisstheten/kan være våken om dagen, osv), men akkurat disse tingene går igjen i alt.

(Og ja, jeg er vampyrnerd, og har lest/sett det jeg kommer over av vampyrsaker :fnise:)

Jeg elsker forøvrig sørstatsopplegget. Det gir skikkelig bra vampyrvibber.

Gjest skorpio
Skrevet

så første episode i går og digga det!

Skrevet
Hele serien ligger og venter på deg for nedlasting på diverse torrent-sider.

Ja, jeg har sett alt som har kommet jeg. Det er sesong tre jeg venter på. ;)

Skrevet

Jeg likte den veldig godt. Det var litt overspilling til tider (da særlig Sookie), men det kan vi leve med.

Jeg bet meg (a-ha-hah) forøvrig også merke i de malplasserte tennene. Kanskje det er gjort slik for at de skulle bli mer synlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...