Gå til innhold

mexico og vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal til mexico i slutten av november og lurer derfor om noen vet hvilke vaksiner jeg bør ta...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på vaksinasjonskontoret eller hos legen. Tryggest ;-) Spørs veldig på hvor du skal og hva du skal gjøre.

(Jeg hadde nok oppdatert alle gamle vaksiner som stivkrampe for eksempel, og i tillegg tatt for hepatitt A og vurdert kanskje for hepatitt B. Evt. også dukoral)

Skrevet
Spør på vaksinasjonskontoret eller hos legen. Tryggest ;-) Spørs veldig på hvor du skal og hva du skal gjøre.

(Jeg hadde nok oppdatert alle gamle vaksiner som stivkrampe for eksempel, og i tillegg tatt for hepatitt A og vurdert kanskje for hepatitt B. Evt. også dukoral)

Ja, sjekk med vaksinasjonskontoet. Selv om jeg syns de tar litt vel mye i (de vil være på den sikre siden). Jeg har feks ikke brukt tabletter for malaria i Mexico, selv om det blir anbefalt noen steder. Det er lite Malaria der. Ang. Dukoral så blir ikke det lenger anbefalt som forebygging av diare, da den viser seg å ha mindre effekt enn antatt (sa vaksinasjonskontordama "mi" ved siste besøk). Den brukes nå mest som vaksinasjon i koleraområder.

God reise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...