Gjest Gjest_meg_* Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg vil så gjerne være brun og beholde brunfargen etter sommeren. og nå som det ikke er mulig å sole seg ute, så ønsker jeg å ta solarium. Men nå vet jeg jo at det ikke er så sunt. og at strålene der er mye sterkere enn sola. Så lurte jeg på om jeg bruker solkrem i solariumet, vil det hjelpe. det beskytter jo endel. Kan jeg da ta sol ubekymret?? Hva tror dere?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg vil så gjerne være brun og beholde brunfargen etter sommeren. og nå som det ikke er mulig å sole seg ute, så ønsker jeg å ta solarium. Men nå vet jeg jo at det ikke er så sunt. og at strålene der er mye sterkere enn sola. Så lurte jeg på om jeg bruker solkrem i solariumet, vil det hjelpe. det beskytter jo endel. Kan jeg da ta sol ubekymret?? Hva tror dere? Å ta solarium er noe av det dummeste du kan finne på å gjøre! Dette vil vises godt på huden og du vil angre deg i ettertid...bare vent å se...jeg går på hudpleiskolen og vi har lært utrolig mye om soling ute/solarium..og du vil ikke tro hvor skadelig det egentlig er! Nå vet ikke jeg hvor gammel du er...du er antageligvis eldre enn 18 år,men jeg sier det fordet: Har du blitt solbrent/skadet ganske kraftig èn eller flere ganger før fylte 18 år,så øker sjansen for å få hudkreft med 80% (!) det gjelder å passe på seg selv og huden sin....Mye rart man kan få som ikke er farlig også,men som er vanskelig å fjerne igjen...feks pigmenteringsflekker ( både brune og hvite) dette er laaaangt fra vakkert,og de som er rammet av det hater det som pesten. Min anbefalling er at du heller kjøper deg en god selvbruningskrem som du påfører etter at du har peelet huden din. DROPP solrium for din egen helses skyld!
Gjest Marlo Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Og om du bare MÅ ta solarium, så undersök skikkelig hva slags solarium de bruker og om det er innenfor den lovlige grensen i det minste. Det finnes så utrolig mange solarium som er langt over hva som er lovlig og som rett og slett kan ödelegge huden din totalt
Poppzy Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg var tennåring på 80-tallet og tok UTROLIG mye solarium den gangen. Var brun hele året. Har ikke tatt det så mye de siste 20 årene. For 2 år siden fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått føflekkreft! Mest sannsynlig pga all solingen i solarium. Har ikke tålmodighet til å ligge å sole meg om sommeren. Gikk for den lettvinte løsningen... Hadde holdt meg langt unna solarium hadde jeg vært deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå