Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb i september. Har ikke tjent penger tidligere i år. Fikk trekktabell og er blitt trukket 36 %. Blir det riktig?

Bruttolønn er 30 K./mnd. Oppstartdato 10. september. Første utbetaling var 1. oktober og jeg fikk da ca 16 300 på konto.

Var det riktig beløp?

Hva er trekktabell og hvorfor blir jeg trukket ut fra den? Skatteetaten sa noe om 7100 på trekktabellen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Gå inn på www.skatteetaten.no. Der finner du tabellene.

Skrevet

Det står på baksiden av den gjenværende delen av skattekortet.

Eller så kan du finne den her:

Tabell 7100

Hvis din lønn er nøyaktig 30000 i mnd, så skal du skatte 9679,- husk at det kan trekkes mye annet fra lønna, som fagforeningskontigent, pensjonstrekk, obligatorisk gruppeliv og andre diverse poster avhengig av arbeidsted til arbeidssted.

Hvis du synes lønna var liten nå, så har du muligens etterbetalt og bare fått lønn for perioden 10.09-30.09?

Skrevet
Begynte i ny jobb i september. Har ikke tjent penger tidligere i år. Fikk trekktabell og er blitt trukket 36 %. Blir det riktig?

Bruttolønn er 30 K./mnd. Oppstartdato 10. september. Første utbetaling var 1. oktober og jeg fikk da ca 16 300 på konto.

Var det riktig beløp?

Hva er trekktabell og hvorfor blir jeg trukket ut fra den? Skatteetaten sa noe om 7100 på trekktabellen...

Hvis du ikke har tjent noe tidligere iår ville jeg heller fått et prosentkort.

Tabellkort blir jo ikke riktig når du kun har inntekt i 4 måneder, iom minstefradrag beregnes pr kalenderår, tabellkort skal ta hensyn til trekkfrie feriepenger osv.

Ta kontakt emd skattekontoret eller logg deg inn på minside.no for å få nytt skattekort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...