Gå til innhold

Treg mage...

Gjest Genro

Anbefalte innlegg

For å ha sagt det: Beklager for et detaljerikt spørsmål...:P

Den siste måneden har jeg plagdes utrolig mye med treg mage. Har hatt utrolig hard avføring og nå har jeg vondt i endetarmåpningen. (Igjen, SORRY).

Jeg har prøvd mye rart, alt fra kulturmelk til ett glass biola hver dag. Jeg spiser en vanlig kost med frokost, lunsj, middag og biola til kvelds (sen middag). Har gjort dette over lengre tid, men den siste måneden har altså dette problemet meldt seg. Jeg er også veldig oppblåst, uten at det egentlig er noe luft. (Iallfall ikke som jeg merker at kommer ut).

Alt i alt, hva kan slike ting skyldes? Jeg er ei jente på 21, så vet dere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du noen medikamenter, hvor treg mage kan være en bivirkning? Drikker du nok? Spiser du mye fiber, som hjelper på fordøyelsen, er det like viktig å få i seg nok vann. Hvis ikke får det motsatt effekt. Se nøye over hva du spiser, så finner du nok svaret. Svisker har ofte veldig god effekt for å få litt fortgang på saker og ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blåbær også være bra, saft for eksempel?

Da får du jo samtidig i deg væske, som nevnt i innlegg over!

Endret av annipanni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blåbær også være bra, saft for eksempel?

Da får du jo samtidig i deg væske, som nevnt i innlegg over!

Blåbær stopper diaré, så det vil jeg ikke anbefale for hard mage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbær er bindende så jeg tror ikke jeg ville prioritert for mye av det ;)

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandring i livssituasjonen med stress, f.eks? Nye matvaner?

Linfrø (1 skje) som får svelle i et glass vann til det danner seg gele utenpå, og så drikkes med væsken, er bra for treg mage. Ta hver dag.

Mosjon/bevegelse, rikelig væske og fiber. Duphalac kjøpes på apoteket, oljedrink som bløtgjør. Svisker.

Hvis det varer og varer, ta kontakt med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar.

Jeg spiser balansert, drikker kanskje 3 l vann pr. dag + biola/melk og det jeg måtte få i meg via maten. Brød, fullkornsfrokostblanding+kulturmelk, og diverse middager er det jeg spiser i løpet av en dag.

Har ikke forandret livsstil nå i det siste, men da jeg opererte foten for 47 uker siden ble jeg mye mer inaktiv enn hva jeg var før. Men dette er jo så lenge siden, så denne "inaktivteten" har vært her lenge. Jeg går sikkert en mil til sammen pr. dag, så syns da ikke det er SÅ ille heller.

Jeg begynner å bli redd for at jeg må besøke en lege. Det kan vel ikke være graviditet? Har jo hatt mensen siden dette begynte men det er liksom den eneste forklaringen jeg finner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbær er bindende så jeg tror ikke jeg ville prioritert for mye av det ;)

Mama mio! var litt redd for det ja..... :sukk:

Ts; hold deg for all del unna alt med blåbær!

Skikkelig dritt da, bokstavlig talt (ikke!) :fnise:

God bedring, det mener jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisker er tingen :) Rett og slett vanlige svisker som fåes kjøpt i dagligvarebutikken. Kiwi kan du også prøve. Virker på noen, men kanskje ikke på alle.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble tvunget i meg svisker da jeg var liten for hard mage! Fytti som jeg hatet svisker... Gjør jeg forsatt! Men det er visst effektivt. Men du må nå få i deg noen stk :)

Og å være oppblåst uten luft på en måte, er ikke helt ukjent. Drikk mye vann, og legg deg i noen gode stillinger på gulvet. For. eks fødestilling, fosterstilling... And wait. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...