Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Jeg vet ikke om dette er riktig sted å poste dette..??)

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre av meg akkurat nå. Føler meg helt håpløs og helt misslykket. Var akkurat på jobb, hvor jeg gjorde en tabbe. Jeg forsto raskt hva som måtte ha skjedd, men det var det at jeg ikke kikket på skjermen for å se hvor mye kunden betalte for. Jeg var så stressa da det var 10 personer, minst, i butikken som trengte hjelp. Da jeg er helt ny (Dette er min 3 eller 4. gang) ringte jeg sjefen for at jeg ikke skulle gjøre mer feil. Hun ble kjempe sinna og sa at dette helt ærlig var en tåpelig feil, at jeg virkelig er dum osv osv. Klarte å rette det opp igjen, og kunden bare smilte av dette. Problemet er at dette er min 2. jobb med en sjef jeg ikke kjenner fra før. Forrige sted var jeg i 3 måneder, med da jeg fikk hverken arbeidskontrakt eller kontakt med sjef eller opplæring valgte jeg å gå. Men nå føler jeg at det kanskje er meg det er noe galt med. At jeg kommer til å kødde det til alle andre steder jeg er også.

For å toppe dette så ble det slutt med kjæresten min gjennom 6 år for to dager siden, så jeg er jo et emosjonelt vrak fra før...

Hva skal jeg gjøre...?? =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal puste rolig og spole litt tilbake.

Det tar tid å lære en ny jobb. Det er sjefens din sitt ansvar å gi deg den opplæringen du trenger og å si fra hvis du ikke gjør jobben din slik du skal. Det SKAL være rom for feil i begynnelsen, spesielt når du klarer å rette dem opp. Jeg vil si det taler til din fordel at du faktisk klarte det!

Du var stressa og sikkert litt sensitiv. Sjefen ble sikkert stressa og var for krass. Det betyr ikke at du er håpløs!

Og selvfølgelig er du ekstra på tuppa når du har hatt et slikt brudd. Går det an å fortelle dette til sjefen din?

Skrevet

Takk for svar. Jeg føler ikke at jeg bør fortelle henne det. Jeg liker virkelig ikke snakke om slikt til folk jeg ikke kjenner så godt, da jeg har brent meg på det flere ganger tidligere.

Jeg får vel bare prøve å glemme det, og se hvordan hun er mot meg neste gang. Om hun er like blid og hyggelig som hun var hele tiden før dette, så skal det nok gå bra :)

Skrevet (endret)
(Jeg vet ikke om dette er riktig sted å poste dette..??)

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre av meg akkurat nå. Føler meg helt håpløs og helt misslykket. Var akkurat på jobb, hvor jeg gjorde en tabbe. Jeg forsto raskt hva som måtte ha skjedd, men det var det at jeg ikke kikket på skjermen for å se hvor mye kunden betalte for. Jeg var så stressa da det var 10 personer, minst, i butikken som trengte hjelp. Da jeg er helt ny (Dette er min 3 eller 4. gang) ringte jeg sjefen for at jeg ikke skulle gjøre mer feil. Hun ble kjempe sinna og sa at dette helt ærlig var en tåpelig feil, at jeg virkelig er dum osv osv. Klarte å rette det opp igjen, og kunden bare smilte av dette. Problemet er at dette er min 2. jobb med en sjef jeg ikke kjenner fra før. Forrige sted var jeg i 3 måneder, med da jeg fikk hverken arbeidskontrakt eller kontakt med sjef eller opplæring valgte jeg å gå. Men nå føler jeg at det kanskje er meg det er noe galt med. At jeg kommer til å kødde det til alle andre steder jeg er også.

For å toppe dette så ble det slutt med kjæresten min gjennom 6 år for to dager siden, så jeg er jo et emosjonelt vrak fra før...

Hva skal jeg gjøre...?? =(

Ærlig talt. En sjef som sier noe slikt og reagerer med sinne mot en ny ansatt på den måten der må da være et komplett sosialt og emosjonelt tilbakestående kasus spør du meg. Det er ingen intelligente mennesker med litt snev av empati som reagerer på en slik måte, så ikke ta det der personlig..

Endret av miss~Audrey
Skrevet

Mulig sjefen sliter med noe på hjemmebane, eller med kroppen sin.

Sjefen glefser av og til til meg også. Blir litt satt ut, men jeg vet sjefen sliter med sykdom, så jeg overser det og fortsetter med mitt og fremdriftsplanen.

Ikke hyggelig og profesjonelt.

Ikke har jeg tenkt å være så mange år her heller. :)

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det var akseptabel oppførsel av sjefen og skjelle ut en ansatt på den måten pga. en feil. Jeg blåser i hvor stor feilen er, så lenge den ansatte ikke har gjort det med vilje, så fortjener personen ikke reprimande på hverken denne måten eller en annen. En feil- er en feil - er en feil.

Ikke ta til deg noe av den utskjellinga, jeg blåser i hva feilen var, en sjef skal ikke oppføre seg på denne måten, hverken mot nye eller gamle ansatte.

Endret av canya
Gjest Gjest_Alexander_*
Skrevet

Alle gjør feil i livet. Stå på:)

Skrevet

Tusen, tusen takk for støttende ord alle sammen :) Hjalp virkelig! Neste dag på jobb, da hun var, smilte sjefen og var like hyggelig som hun vanligvis er og ingen av oss nevnte situasjonen. OG hun gjorde selv en tabbe så hun er ikke så perfekt hun heller:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...