Jade Skrevet 1. oktober 2009 #1 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hva bruker dere på hendene nå når vinteren kommer sakte men sikkert? Det første jeg merker, er at hendene mine blir tørre, og at de sprekker til blods! Var passe fornøyd med Lilleborgs Vaselin Intensive Care bodylotion, men så inneholder den selvsagt i parabener. Jeg ammer, og skal være mye borti babyen vår med disse hendene, så kremen gikk i søpla. Har prøvd flere fuktighetskremer tidligere, men ingen går inn i huden, bare legger seg utenpå og ergrer meg. Jeg får ikke gjort en #"¤% med kremen på, og hva er vitsen når den ikke gjør noe nytte. Noen som har samme problemet med sprukne hender i kulda, og som har funnet sin "Holy Grail" fuktighetskrem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 1. oktober 2009 #2 Del Skrevet 1. oktober 2009 Heia,har prøvd det meste og hater krem på hendene men apotekets Avene til hendene er helt super.Jeg får store åpne sår på hendene men etter jeg beg å bruke den er jeg fin.Lukter godt og blir ikke klissete ;-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #3 Del Skrevet 1. oktober 2009 Hva bruker dere på hendene nå når vinteren kommer sakte men sikkert? Det første jeg merker, er at hendene mine blir tørre, og at de sprekker til blods! Var passe fornøyd med Lilleborgs Vaselin Intensive Care bodylotion, men så inneholder den selvsagt i parabener. Jeg ammer, og skal være mye borti babyen vår med disse hendene, så kremen gikk i søpla. Har prøvd flere fuktighetskremer tidligere, men ingen går inn i huden, bare legger seg utenpå og ergrer meg. Jeg får ikke gjort en #"¤% med kremen på, og hva er vitsen når den ikke gjør noe nytte. Noen som har samme problemet med sprukne hender i kulda, og som har funnet sin "Holy Grail" fuktighetskrem? Det eneste som hjelper meg er Repair fra apoteket. Den er ganske fet og litt klissete til å begynne med, men når huden sprekker er dette den beste kremen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 1. oktober 2009 #4 Del Skrevet 1. oktober 2009 Dr Hauschka sin håndkrem er veldig god. Den er ikke for fet, og trekker raskt inn i huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 1. oktober 2009 #5 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg bruker ikke noen spesiell krem til hendene, men jeg bruker Exomega fra apoteket på hendene når jeg blir tørr, om vinteren. Jeg er atopiker og denne kremen funker finfint til kroppen, så da ble det den til hendene også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pannekaker Skrevet 1. oktober 2009 #6 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg bruker spenol, og det hjelper faktisk veldig for meg. Er mange som har hatt negativ opplevelse med denne om vinteren, men for meg er den kjempefin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #7 Del Skrevet 1. oktober 2009 "Agrosan" fra helsekosten. Beste eg har prøvd!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvaine Skrevet 1. oktober 2009 #8 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg bruker Atrix, og er veldig fornøyd med den. Men om den inneholder parabener eller ikke, aner jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shakeitlikejello Skrevet 1. oktober 2009 #9 Del Skrevet 1. oktober 2009 Avene sin kuldekrem for hender funker bra når hendene mine sprekker om vinteren. Men jeg er ikke sikker på om den er paraben fri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 1. oktober 2009 #10 Del Skrevet 1. oktober 2009 Denne bruker jeg på tørr hud på hender, føtter og legger - eneste jeg har prøvd som faktisk hjelper(men lukter ikke spesielt godt). Har også sett den til salgs på Sunkost-butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 1. oktober 2009 #11 Del Skrevet 1. oktober 2009 AnneMarie Börlind Hand Balm er den beste håndkremen jeg har prøvd. Mange av venninnene mine har lånt av meg og blitt helt frelste selv. Koster rundt hundrelappen på helsekost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstorm Skrevet 1. oktober 2009 #12 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har Shiseidos advenced essential energy hand nourishing cream. Dene er passe fet, trekker godt inn og jeg er fornøyd med den.Jeg vet ikke om denne inneholder parabener etc. (tror jeg skal prøve noen av de økologiske forslagene neste gang jeg skal kjøpe håndkrem) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #13 Del Skrevet 1. oktober 2009 Som allerede nevnt, Avene cold cream. ------------------------ <3 annieaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. oktober 2009 #14 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Jeg har eksemhender som ikke tåler kulde (og jeg ammer ), og bruker Pharmateams Karbamidkrem. Den er fri for konserveringsmidler (parabener), farge og parfyme. Den inneholder parafinolje, men det går vel mer på tette porer, og det tar jeg ikke så fryktelig tungt på hendene. Jeg foretrekker den med 10% karbamid, men den finnes også med 5%. Kjøpes på apoteket, koster rundt hundrelappen for en tube, men jeg fant den med 30% avslag på Apotek1 tidligere i uka, mulig det gjelder ut morgendagen. (Så lenge du ikke skal på samme apotek som jeg var på, for der har de ikke flere igjen. ) Jeg har prøvd mange håndkremer, og de med karbamid er de eneste som duger for min del. Endret 2. oktober 2009 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 2. oktober 2009 #15 Del Skrevet 2. oktober 2009 Hemp hand lotion fra the body shop liker jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 3. oktober 2009 #16 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hva med L'Occitane Shea håndkrem med karitésmør (Shea)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 3. oktober 2009 #17 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hva med L'Occitane Shea håndkrem med karitésmør (Shea)? Denne og A-creme er mine favoritter for skikkelig tørre hender. Om huden sprekker i tillegg pleier jeg å smøre med Eight Hour Cream. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 3. oktober 2009 #18 Del Skrevet 3. oktober 2009 "Helosan" fra apoteket er min favoritt, men jeg ser at den inneholder noe som heter propylparaben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #19 Del Skrevet 4. oktober 2009 Oliva håndkrem i Eco versjonen er den beste jeg har prøvd (..og jeg har prøvd mange!) Det er en grønn tube som finnes på endel apotek, men ikke alle. Eco-versjonen har ikke mineralolje, silikon eller parabener og lukter friskt, men ikke sterkt! Burde prøves Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #20 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hva med L'Occitane Shea håndkrem med karitésmør (Shea)? Jepp. Ingen over, ingen ved siden av. Denne er rett og slett helt suveren på mine hender og gjør dem silkemyke. Utrolig drøy også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå