Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på min første teaterforestilling - i hele mitt liv - og jeg lurer på hvordan man oppfører seg på teater. Mitt inntrykk av teateret det er veldig "stivt", hvis jeg ser på det i forhold til kino. Er det noen spesiell kleskode, spesiell måte man må oppføre seg på? Ja.. jeg vil ikke komme dit som en klovn :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvilket teater det er, om det er på hovedscenen eller på en småscene. Faktisk.

Jeg var på teater i går, Det Norske, på hovedscena, og folk var stort sett casual pluss. Noen i skjørt, noen i bukse, og noen i jeans, men ikke så mange.

Ellers kan man drikke vin i pausen, men man spiser ikke godterier under forestilling.

Under applausen kan man reise seg hvis man er strålende fornøyd og har kost seg.

Skrevet

Det er premiere på hovedscene. Vil det være veldig forskjellig fra en "vanlig dag" på en hovedscene? Nei, jeg har aldri vært på teater som sagt, og jeg føler jeg skal forberede meg litt, så jeg ikke ender opp med å føle meg "utenfor" :)

Skrevet

Da ville jeg pyntet meg. Ikke stivpyntet meg, men noe som du føler deg fin og vel i.

Personlig ville jeg sikkert gått i noe midt på treet, sånn at om det var noen mer, eller noen mindre pyntet enn meg så ville jeg ikke skilt meg ut.

Eksempelvis i går gikk jeg med sorte, smale silkebukser, høye hæler, sort høyhalset genser, innsvinget jakke og store smykker. Hadde det vært premiere hadde jeg tatt på meg en bluse snarere enn genser, forklarer jeg meg ok? Eller bruker jeg bare alt for mange ord? :sjenert:

Så langt jeg vet er det vanligere at premiere er litt mer fest enn ellers.

Så spennende, nå blir jeg nysgjerrig på hvilket stykke du skal se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...