Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjærsten har akkurat kjøpt leilighet sammen, vi har styra med oppussing og flytting i en tre ukers tid. Denne tia har vi krangla så mye! Huff og huff, jeg blir så lei.

Nå skal det sies at vi ellers har et veldig bra forhold, krangler ikke no spesiellt mye og vi gleder oss veldig til å bo sammen i et eget sted :)

Jeg tror rett og slett at flyttinga, stressinga og at vi har vært sammen konstant de siste tre ukene som tærer på både humør og forhold. Pga. flytting har vi hatt omtrent inget sosialt liv utenom hverandre, og dette gjør vel sitt til at vi nå har gått litt "lei" av hverandre.

Noen som har samme erfaring? Må bare få blåst ut litt her.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd det samme selv at den ene/begge parten(e) kan bli irriteret og mye krangling kan oppstå under tid med mye stress, gjerne med flytting. Skal selv innrømme at jeg har hatt kortere lunter i sånne situasjoner, og synes i etterkant at det har vært veldig dumt gjort av meg (og de som har oppført likedans mot meg).

Tror det beste kanskje kan være er at begge tar ett skritt tilbake, ser litt på hele flytte prossesen, gjerne slappe av en kveld, snakke litt sammen om det hele. Hvis dere begge er litt lei så hadde det sikkert vært lurt å tatt en fridag (hvis mulig) og være litt med venner/familie på de forskjellige kantene.

Lykke til med nytts sted :klem:

Skrevet

Jeg er i akkurat samme flyttesituasjon som deg, og kjæresten min og jeg har kranglet en del vi også. Tror det er fordi vi stresset masse med flyttingen, og helst ville bli ferdig så fort som mulig, samt at vi hadde alt annet hverdagslig stress og skole osc. Nå er vi ferdig med det verste flyttestresset, og nå forholdet tilbake til normalt, hehe.. :) Men var ikke noe gøy da vi holdt på og gikk rundt og var konstant irriterte.

Men lykke til med flytting, og jeg vedder på dere kommer tilbake til "normalen" når dere er ferdig med flytting ;)

Skrevet

Åh så godt å høre at dere har hatt det på samme måte! Man blir jo litt stressa av kranglinga selv også vet dere, man vil liksom ikke at krangling skal være det første dere gjør i nye leiligheten. Men nå er vi jo snart ferdig, så håper på at det roer seg :)

Tusen takk for svar!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Åh så godt å høre at dere har hatt det på samme måte! Man blir jo litt stressa av kranglinga selv også vet dere, man vil liksom ikke at krangling skal være det første dere gjør i nye leiligheten. Men nå er vi jo snart ferdig, så håper på at det roer seg :)

Tusen takk for svar!

Du er nok ikke alene nei:o)

Opplevde det samme for 1 års tid siden da jeg flyttet inn til kjæresten min. Jeg stresset fordi jeg ville bli ferdig og han ble stresset av meg. Klart det gikk seg til da jeg var kommet ordentlig innomhus:o)

Nå, når vi begge skulle flytte til vår leilighet pratet vi om det å ikke stresse før vi satte igang...og denne gang klarte vi oss med flytting og oppussing over 4 uker uten en eneste krangel:o)

Med, andre ord...sett dere ned og prat sammen om alle de små irritasjonene dere hver og en har og ikke minst hvor slitne dere er. Og husk at det går seg til;o) Og ikke minst...ta en pause og se dere rundt på hvor fint dere har fått det og hvor fornøyde dere blir...hjelper veeeeldig på humøret:o)

Skrevet
Har opplevd det samme selv at den ene/begge parten(e) kan bli irriteret og mye krangling kan oppstå under tid med mye stress, gjerne med flytting. Skal selv innrømme at jeg har hatt kortere lunter i sånne situasjoner, og synes i etterkant at det har vært veldig dumt gjort av meg (og de som har oppført likedans mot meg).

Tror det beste kanskje kan være er at begge tar ett skritt tilbake, ser litt på hele flytte prossesen, gjerne slappe av en kveld, snakke litt sammen om det hele. Hvis dere begge er litt lei så hadde det sikkert vært lurt å tatt en fridag (hvis mulig) og være litt med venner/familie på de forskjellige kantene.

Lykke til med nytts sted :klem:

Det skal sies sat når vi flytta sammen var vi nesten helt ny for hverandre(kun et år på baken), så vi holdt på å pusse opp leiligheten i noen måneder(var mye vi måtte gjøre med både nytt bad, kjøkken, soverrom, stue osv), og vi krangla ikke i det hele tatt nesten. Vi var så samstemt om hva som skulle være hvor osv osv, at det gjorde sånn at jeg var sikker på at jeg flyttet inn med rett mann.

Men nå!, et par år etter har vi akkurat pussa opp kjøkkenet, og vi har krangla så fillene fyker. Men...

vi flirer av det etterpå, og begge innser at vi er jo tåpelig etter at vi har stått på som verst!

Og vi må sørge for, som uthevet ovenfor, at det er godt med tid hver for oss.

Skrevet

ooooh yes.

flytting er en ting, men oppussing.......:S

jeg blir skikkelig sur av å pusse opp, og vi har totalt ulike måter å gjøre det på = hissighet av en annen verden.

det er jo velkjent fenomen, og jeg blir aldri så barnslig, sur og tverr som når jeg pusser opp og må bo i herligheten underveis.

blir faktisk litt flau over meg selv når jeg hører kommentarene jeg klarer lire av meg..... :gjeiper:

Gjest redstar
Skrevet

Er vist litt "typisk" dette her om jeg kan si det slik:S

Har hørt andre historier om andre par som har kjøpt leilighet/hus og pussa opp... - og i den tiden de pussa opp var det veldig mye krangling, og noen av dem gikk faktisk hver for seg og solgte det dem hadde kjøpt:/

Men det som kansje er viktig å huske på inni alt dette;

Det var jo en grunn for at dere tok det store steget og kjøpte noe sammen :)

Ønsker dere masse lykke til:) Håper det ordner seg:)

Gjest milkyway
Skrevet

vi har ikke nettopp flyttet sammen, men vi har vært syke med influensa en stund begge to, og har havnet litt i tottene på hverandre! Siste krangel ble skikkelig ille, fikk ordna opp så vidt da jeg var på vei hjem til han igjen og han var på vei ut, og han hakke jeg sett siden i forgårs! :kjefte: Mannfolk og kompistid etter krangling!

Pleier ikke være sånn til vanlig, men har vært noen ganger han sover over hos kompiser for å kjøle seg ned, før ble jeg hysterisk, nå vet jeg han kommer hjem uansett for detførste fordi gitaren hans er jo her, og for det andre må han vel savne tannbørsten sin? (også savner han vel forhåpentligvis meg også, jeg savner iallfall han kjempemasse selv om jeg ble dritforbanna da jeg kom hjem og han hadde revet alt tøyet vårt ut på senga fra skapene våre før han dro!)

Litt offtopic, men måtte få blåst litt ut her jeg! :tunge1:

Skrevet (endret)

Har nettopp flyttet med sambo. Merket at tempen kunne bli litt høy noen ganger, ja.

Ikke så rart mtp alt stresset flytting kan medføre. ;)

Endret av TipsyTopsy
Skrevet

Da var det gått fem dager siden jeg skrev her inne, og tro det eller ei men stemningen er helt forandra. Nå har vi liksom fått slått oss til ro, omtrent ferdig med all oppussing og begge har roa seg ned :) Takk for alle svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...