Gå til innhold

kjøpe billig bil....

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Nå vet jeg det finnes en hord av slike tråder, men synes det er vanskelig å få hjelp utifra de...

Vi trenger en ny bil!!Vi har en stasjonsvogn som fungerer utmerket og som jeg sverger til. (suzuki baleno). Nå flytter vi litt avsides og blir derfor avhengig av en bil til. økonomien er litt ustabil akkurat nå og vil derfor ikke legge noe særlig i en bil. Jeg vet også at det er en risiko å kjøpe en såpass billig bil men har man ikke råd så har man det ikke. offentlige tilbudet der oppe er så dårlig at vi hadde måtte jobbe mye mindre ved å være avhengig av buss!!

Jeg vil helst ha en liten bil av praktiske årsaker, og ikke ford da jeg har hatt ett mareritt av en slik en. Ser på biler som har gått under 200000 selv om jeg vet at små biler ikke tåler å gå like langt som større. Nå har jeg vært inne på finn og sett for meg noen biler, jeg skjønner at en naftest er en nødvendighet i denne situasjonen men vil ha noen meninger så jeg kan lete videre med litt mer kunskap!

bil

bil

bil[/

bilurl]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis jeg var deg ville jeg ha funnet en bil som er eu godkjent en stund framover, slik at du ikke får masse ekstra kostnader ved en evt. ny eu kontroll og eventuelle reperasjoner. i tillegg er det en fordel å finne en bil som er i nærområdet, slik at du kan dra å se på den og ta med deg noen bilkyndige, som kan inspisere den litt, gjerne en bilmekaniker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor langt man kan kjøre med EL bilder før batteriet er tomt, men jeg kan garantere at det er billig å kjøre med. Men spørs hvor MYE man skal kjøre frem og tilbake :)

Kan hende dem nye modellene av El biler holder lenge?

Dem koster ikke mye pr km heller, og årsavgiften er LAV.

El bil fåes også i familiebil, 2 seter fremme og baksete med bagasjeplass bakerst, og er SVÆRT økonomisk å kjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig så får du kjøpt mye bra for under 50.000,-. Se etter antall eiere,kjørelengde, årsmodell, velfulgt servicehistorie, EU godkjennelse (ganske nylig), reg.reim skiftet og eventuell rust, skiftet girkasse m.m. Flere ting å sjekke, men en til 2 eiere som har tatt godt vare på bilen er bra. Har selv sett mange bra velholdte biler på nettet i denne prisklassen, men du må være kjapt ute. De beste objektene som legges ut går fort, og kanskje litt budkamp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*

Jeg står litt i denne samme båsen selv, det er ikke så lett å vite hva man som er gode kjøp / kontra "katta i sekken". Merker også at så fort jeg har kommet over et kupp på Finn eller Rubrikk Men hvor liten bil er du ute etter? Mye å spare på å kjøpe en liten bil, spesielt med en liten diesel motor. De er veldig sparsommelige på drivstoffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...