Bex Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Hei På jobb har vi ganske lange e-postadresser, og disse er jo ofte brukernavn på diverse applikasjoner man skal inn på. Er så lei av å taste alle disse bokstavene, og lurer på om noen vet om jeg kan få lagret en type makro/hurtigtast for adressen? I Word kan man jo gjøre det, men kan man gjøre det sånn all over også?
Marblecake Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Hei På jobb har vi ganske lange e-postadresser, og disse er jo ofte brukernavn på diverse applikasjoner man skal inn på. Er så lei av å taste alle disse bokstavene, og lurer på om noen vet om jeg kan få lagret en type makro/hurtigtast for adressen? I Word kan man jo gjøre det, men kan man gjøre det sånn all over også? Skriv første delen av navnet og trykk tab?
Bex Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2009 Det funket ikke her... Men takk for forslaget!
Marblecake Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Det funket ikke her... Men takk for forslaget! Hvilket program er det du / dere bruker da?
Bex Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2009 Hm... Det vet jeg ikke. Har vanlig PC, hvertfall. Innlogging er på forskjellige programmer og applikasjoner (heter det det??) på server som konsernet har i New York, og ingen steder får man opp adressen når man begynner å taste (sånn man får på Facebook og sånn...) Tenkte om det gikk an å legge inn sånn at når jeg trykker ctrl+et eller annet kom den automatisk.
feuerstein Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Tja, en rimelig manuell versjon: Høyreklikk på skrivebordet, opprett en ny fil eller mappe. Kall denne nøyaktig det samme som epostadressen din, trykk enter. Du kan få en advarsel om at filtypen blir ubrukelig blablabla, ikke bry deg. Når du skal hente denne, klikk én gang på filen/mappen slik at den velges, tast F2 for å åpne navnet for redigering, tast ctrl+C for å kopiere. Gå i programmet hvor du skal lime inn, klikk i epostfeltet og tast ctrl+V for å lime. Hver gang du skal hente denne epostadressen er det altså skrivebord, F2 på mappen, ctrl C og V. Hvis du logger inn i flere vinduer samtidig, f.eks. når du begynner for dagen, er det bare å kopiere én gang og så lime inn i vindu etter vindu.
Bex Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2009 Tusen takk! Det funker jo egentlig ganske greit! Begynner jo alltid med tomt skrivebord!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå