Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har et lite dilemma i forhold til aktiviteter til jenta vår på 8 år (tredje klasse). Hun har barnekor i sfo-tiden på mandag og teater på kvelden mandag. På onsdager har hun fotball fra 17-18. Nå har det kommet lapp om korps som vil være i sfo-tiden på tirsdager. Hun har selvsagt lyst til å være med på alt, noe jeg ikke har problemer med å forstå, men jeg er også redd det blir for mye. Samtidig vil denne nye aktiviteten ikke gå ut over noe siden hun allikevel skulle vært på sfo på den tiden. Dersom hun får begynne på denne siste aktiviteten vil hun ha aktivitet to kvelder i uken + to dager i sfo-tiden. Hva tenker folket??
~umulia~ Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Hvor mye orker dere voksne å følge opp? Med 4 aktiviteter og lekser så blir det jo en del ansvar på de foresatte. Jeg syns dere må sette dere ned å tenke "hva orker vi". Hvis dere orker og jenta har lyst syns jeg hun bør få lov, 2 av aktivitetene går jo ikke ut over fritiden og familie tid.
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg følger gjerne opp! Jeg har bare ett barn, så kabalen er nok langt enklere hos meg enn hos mange andre Dessuten vil da tre av fire aktiviteter være her vi bor, så det går ikke bort stort mer tid enn den tiden øvelsen/treningen tar. Som du også sier så går jo den nye aktiviteten ikke utover noe annet enn leketid på sfo. Hun er også veldig flink på skolen, så leksene er heller ikke noe problem. Som dere skjønner har jeg veldig lyst til å si ja, jeg er bare redd for å "overstimulere" henne, hvis dere skjønner.. Tar gjerne flere gode innspill
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Husk bare at korps etterhvert ikke bare vil være i SFO tiden. Jeg har i mange år vært korpsmamma. På våren er det mye mer øving og det er ofte dugnader i forbindelse med loppemarked, julemarked osv for å få penger inn til korpeset eller turer de skal på. Men er dattera di musikkinteressert og ønsker å spille et instrument så er dette en flott inngangsportal for å lære noter og utvikle seg musikalsk. I tillegg så er det ofte veldig godt miljø i korps!! Lykke til!!
Gjest Gjest_Bea_* Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Hvorfor vil hun gå i korps? Bare fordi andre gjør det eller fordi hun vil bli drillpike eller spille kornett?
Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Husk bare at korps etterhvert ikke bare vil være i SFO tiden. Jeg har i mange år vært korpsmamma. På våren er det mye mer øving og det er ofte dugnader i forbindelse med loppemarked, julemarked osv for å få penger inn til korpeset eller turer de skal på. Så lenge hun er i skolekorpset vil det være i sfo-tiden. Og når det gjelder dugnad/loppemarked osv har dette korpset en egen "forening" av frivillige som gjør alt slik, så ikke noe på foreldrene Hvorfor vil hun gå i korps? Bare fordi andre gjør det eller fordi hun vil bli drillpike eller spille kornett? Det ligger nok mest i at hun vil "følge i mammas fotspor" som har spilt i korps i mange mange år, men også det at andre i klassen skal, for ikke å glemme at hele ungen puster og lever musikk. Og hun har sett seg ut kornett, ja
Annie Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg ville latt henne prøve seg, men sagt i fra at om det blir for mye, så må noe kuttes ut. Man vet ikke hva så små ønsker å gjøre i lengden, men det kan være greit at de finner sin greie. Og uten å prøve så finner de den ikke.
kamela Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Synes du skal la henne begynne. Om det blir for mange aktiviteter, vil du sikkert merke at hun blir sliten, og så kan dere kutte ned på det som er minst interessant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå