Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 1. oktober 2009 #1 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg slo opp i går, men kjæresten min gjennom 2,5 år. Forholdet har hatt både sine positive og negative sider, og jeg er fremdeles utrolig glad i han!! Men i det siste har jeg tenkt en del på om jeg bør gjøre det slutt, fordi forholdet ikke har gjort meg lykkelig, men heller gitt meg mange bekymringer.. Likevel.. sitter jeg her med vondt i magen og har lyst å grine hele tiden.. så ufattelig vondt å gå i frå noen man har et så nært forhold til og som man kjenner så godt. Det er vondt å tenke på at eg jeg aldri skal vere nær han igjen.. Trenger bare noen trøstende ord..
Gjest Dulcis Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Stakkar Hva med å se en trist jentefilm og få grått ut? Eller kos deg med noe god mat, ta en laang dusj/bad og doll litt med deg selv, ha et besøk fra en sympatisk venninne, gå deg en lang tur med musikk på øret, eller noe slikt? Gikk selv i den fella at jeg gikk tilbake til eksen min, men fant fort ut at det var et stort feilgrep og gikk fra ham igjen. Så husk hvorfor det ble slutt, og ikke klamre deg fast i de postive sidene ved ham! Lykke til med sorgen
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Stakkar Hva med å se en trist jentefilm og få grått ut? Eller kos deg med noe god mat, ta en laang dusj/bad og doll litt med deg selv, ha et besøk fra en sympatisk venninne, gå deg en lang tur med musikk på øret, eller noe slikt? Gikk selv i den fella at jeg gikk tilbake til eksen min, men fant fort ut at det var et stort feilgrep og gikk fra ham igjen. Så husk hvorfor det ble slutt, og ikke klamre deg fast i de postive sidene ved ham! Lykke til med sorgen Tusen takk skal du ha Kjenner det går bedre etter hvert.. men får et stikk i magen med jevne mellomrom.. noe av det verste var å se at han hadde forandret sivilstatus på facebook.. det var et skikkelig stikk i magen. Jævla facebook altså Håpar eg ikkje går i samme fella.. for er litt fristande innimellom..
Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 1. oktober 2009 #4 Skrevet 1. oktober 2009 Tusen takk skal du ha Kjenner det går bedre etter hvert.. men får et stikk i magen med jevne mellomrom.. noe av det verste var å se at han hadde forandret sivilstatus på facebook.. det var et skikkelig stikk i magen. Jævla facebook altså Håpar eg ikkje går i samme fella.. for er litt fristande innimellom.. Huff, det er ikke no fin situasjon å være i. Men husk hvorfor du gjorde det slutt. Dere var ikke meant to be. Dette går over, det lover jeg deg Hadde han fått en nytt forhold på facebook mener du, eller at han satt statusen til singel? Hater facebook jeg å, kanskje du bare burde slette han fra vennelista di?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #5 Skrevet 1. oktober 2009 Hei på deg Jeg er i samme situasjon som deg. Slutt mellom meg og min samboer i 2 år. Er fremdeles like glad i ham, men som du også skriver så har det vert en del ting som har gjort meg lei / irretert. Det rareste er at vi skal fortsette å være samboere 1-2 mdn. til pga arbeidssituasjon og flytting. Vi vet begge at det er slutt, men vi oppfører oss liksom som om vi fremdeles er sammen. Alt dette sliter veldig på, føles liksom at vi har satt en dato for når det virkelig er slutt Vet ikke egentlig hva jeg ville med dette innlegget, men følte at vi var e samme "båt". All lykke til videre, her har du en STOR klem fra meg
Diap Skrevet 1. oktober 2009 #6 Skrevet 1. oktober 2009 Det var litt rart å komme over denne tråden. Gjorde det slutt med kjæresten over 2,5 år sist mandag... Jeg hadde begynnt å bli litt lei. Jeg er veldig sosial av meg, han er ikke. Jeg er veldig utadvent av meg, han ikke.. Så jeg fikk det følelsen av at nå vil jeg leve litt, for det er det jeg trenger for å være lykkelig. Ha god kontakt med venner, gå ut å ha det gøy å være litt sosial. Med han var det aldri slik, jeg måtte i såfall gå ut alene hver gang og det er jo ikke så gøy det heller. Så jeg ser vi er flere i nesten samme situasjon her. Når du er langt nede må du gå gjennom i hodet ditt hvorfor du gjorde dette. Det er ofte man glemmer når man er lei seg og skikkelig neffår. Det har jeg erfart hvertfall.. Det er virkelig ikke lett å plutselig være helt alene. Vi bodde sammen lenge og kranglet ikke mye på slutten heller.. Så ensomheten føles stor, derfor prøver jeg å finne på noe ofte for å få tingene på lit avstand. Det anbefales :-) Håper det går bra med deg, vi er flere her til støtte
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 1. oktober 2009 #7 Skrevet 1. oktober 2009 Han forandret sivilstatusen sin til "singel" på facebook ganske raskt. sikkert mest for å gi meg et stikk i magen.. og det var veldig vondt å se!! men vi er ikke uvenner.han sier at han ikke er sint på meg. selv om han ikke var enig i at vi burde gjøre det slutt.. (noe han egentlig burde være enig i). nå kjenner jeg at det går bedre og bedre for hver time som går.. men får av og til skikkelig vondt og lurer på hva jeg har gjort.. godt å få støtte både her inne og fra familie og venner! God natt
Gjest Cynthia Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Been there, done that. Å legge lokk på så store deler av et liv, gjør kjempevondt. Jeg er ganske ung, så jeg føler at exen har vært vært en stor del av det voksne livet mitt, og nå skal vi bare gå videre. For meg var det definitivt en rett ting å gjøre, for vi passet ikke sammen. Ikke egentlig. Det var mange uenigheter, jeg sluttet å være tiltrukket av ham seksuelt, og han var sjalu fordi jeg hadde guttevenner og fikk oppmerksomhet av kollegaer/på byen. Det igjen skyldtes vel at vi ikke hadde verdens beste kommunikasjon, og at vi var for ulike. Han var skikkelig asosial, så jeg tror ikke han forstod at det gikk an å bli likt av andre gutter, uten at det lå noe bak fra min side. Men klart, det gjør, og gjorde kjempevondt. Etter at jeg flyttet ut, er det jo tross alt stort sett ham jeg har bodd sammen med. Han har sett meg på godt og vondt, og vi har mange minner sammen. Han klarer ikke å slippe tak, og kommer ofte med kommentarer som gjør at jeg forstår at han vil prøve igjen. Det er vanskelig, for jeg vet at jeg har såret ham. Vet ikke hva annet jeg kan si, enn at det går over etter hvert.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #9 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg slo opp i går, men kjæresten min gjennom 2,5 år. Forholdet har hatt både sine positive og negative sider, og jeg er fremdeles utrolig glad i han!! Men i det siste har jeg tenkt en del på om jeg bør gjøre det slutt, fordi forholdet ikke har gjort meg lykkelig, men heller gitt meg mange bekymringer.. Likevel.. sitter jeg her med vondt i magen og har lyst å grine hele tiden.. så ufattelig vondt å gå i frå noen man har et så nært forhold til og som man kjenner så godt. Det er vondt å tenke på at eg jeg aldri skal vere nær han igjen.. Trenger bare noen trøstende ord.. Du har faktisk valgt det selv. Jeg må vel inrømme at jeg har mer sympati med den som blir dumpet en den som dumper.
Gjest redstar Skrevet 2. oktober 2009 #10 Skrevet 2. oktober 2009 HUff ja kjærlighetssorg er det verste som fins, enten det er ditt valg eller ikke... Jeg har hatt mine tøffe perioder å det jeg gjør da er enten og ta kontakt med mine beste venninder å lage en skikkelig jentekveld med an haug med alkohol(ja ok kansje ikke det smarteste det da men det letter iallfall på steminingen) å kos deg skikkelig.. du har lov til å syns sund på deg selv, du har lov til å bruke tiden på deg selv og det du vil bruke den på. Det er du som teller, og det er deg det handler om. Ja det er kansje vanskelig og tungt nå.. å savnet kommer.. men som jeg sier: Et hjerte kan knuses... - men det fortsetter å banke! Det er jo en grunn får at du har gjort det slutt, og du vet med tiden at du har gjort det rette valget, - det er jo ikke så kjekt å bruke masse tid på noe som du egentli ikke ser noe fremtid i, det er jo ditt liv det handler om og du har tatt denne avgjørelsen fordi du vet at det er det beste, og da er det det:) Ta tiden til hjelp, sjem deg selv ut og ikke minst; nyt deg selv! Ønsker deg masse lykke til, u can do this
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Om en griner etter å ha dumpet noen, hva helvete dumpet en dem for da? :klø: det er rett og slett umoderne å snakke sammen...
Gjest MooCow Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Du har faktisk valgt det selv. Jeg må vel inrømme at jeg har mer sympati med den som blir dumpet en den som dumper. Selv om man vet at det er riktig aa bryte kan det da vaere trist og vanskelig aa maatte saare noen man har delt mye med, og fremdeles er glad i?!
Gjest MooCow Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 Om en griner etter å ha dumpet noen, hva helvete dumpet en dem for da? :klø: det er rett og slett umoderne å snakke sammen... Fordi det ikke er noe goey aa maatte saare noen kanskje?
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2009 #14 Skrevet 3. oktober 2009 Fordi det ikke er noe goey aa maatte saare noen kanskje? Om det er et reelt problem er slår en opp av feil grunn.
Cannavaro Skrevet 3. oktober 2009 #15 Skrevet 3. oktober 2009 "ikke er noe gøy å såre noen" - Helt feil måte å uttrykke seg på da.....kan man ikke heller si "det er trist å såre noen" - høres bedre ut i min bok. "Gøy" er tåpelig og barnslig i denne sammenhengen, og heller "trist å såre noen" er mer forklarende og forteller mer konkret hvordan vedkommende føler det når man bryter med noen. Da blir det kanskje lettere for BG å forstå også....men jeg tviler.
Gjest MooCow Skrevet 3. oktober 2009 #16 Skrevet 3. oktober 2009 "ikke er noe gøy å såre noen" - Helt feil måte å uttrykke seg på da.....kan man ikke heller si "det er trist å såre noen" - høres bedre ut i min bok. "Gøy" er tåpelig og barnslig i denne sammenhengen, og heller "trist å såre noen" er mer forklarende og forteller mer konkret hvordan vedkommende føler det når man bryter med noen. Da blir det kanskje lettere for BG å forstå også....men jeg tviler. Beklager saa meget at jeg ikke er flinkere til aa uttrykke meg. Men du forstod jo hva jeg mente saa hva er egentlig problemet.
Cannavaro Skrevet 3. oktober 2009 #17 Skrevet 3. oktober 2009 Beklager saa meget at jeg ikke er flinkere til aa uttrykke meg. Men du forstod jo hva jeg mente saa hva er egentlig problemet. Nettopp fordi "trist å såre noen" beskriver bedre situasjonen til TS (gråtkvalt og klump i magen fordi hun brøt med samboeren....) og er lettere å se i sammenhengen når andre svarer på hvordan TS reagerer emosjonelt. Det var en avsporing bare, gidder ikke tillegge dette mer vekt nå. Har sagt hva jeg mener om uttrykket "ikke noe gøy" - en svada floskel som ikke beskriver nøyaktig, men som oftest kommer fra barnemunn (og har en bedre mening da).
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 3. oktober 2009 #18 Skrevet 3. oktober 2009 Det er trist å slå opp fordi jeg virkelig ville at det skulle fungere!!! men når ting ikke går slik som man skulle ønske, og det blir krangling og slike ting, er det ikke lett å vere i et forhold selv om man fremdeles er veldig glad i den personen!! Jeg har virkelig prøvd å få det til å fungere, men til slutt ga jeg opp. Og jeg ønsker av hele mitt hjerte at ting var annerledes!! Er ingen som sier at det ikke er trist å vere den som må ende forholdet!! når man har vert sammen såpass lenge er det sårt uansett grunn og uansett hvilken måte det blir slutt på!! makan..
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #19 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg slo opp i går, men kjæresten min gjennom 2,5 år. Forholdet har hatt både sine positive og negative sider, og jeg er fremdeles utrolig glad i han!! Men i det siste har jeg tenkt en del på om jeg bør gjøre det slutt, fordi forholdet ikke har gjort meg lykkelig, men heller gitt meg mange bekymringer.. Likevel.. sitter jeg her med vondt i magen og har lyst å grine hele tiden.. så ufattelig vondt å gå i frå noen man har et så nært forhold til og som man kjenner så godt. Det er vondt å tenke på at eg jeg aldri skal vere nær han igjen.. Trenger bare noen trøstende ord.. Men hvorfor har han gitt deg mange bekymringer? Er du sjalu eller er han ikke så snill eller noe sånn?
Becka Skrevet 4. oktober 2009 #20 Skrevet 4. oktober 2009 Om en griner etter å ha dumpet noen, hva helvete dumpet en dem for da? :klø: det er rett og slett umoderne å snakke sammen... Den dagen du skal dumpe noen du har vært sammen med i lang tid, fordi det ikke funker av en eller annen grunn, så vet du det. Det betyr ikke at det er mindre vondt av den grunn! Det kreves faktisk ufattelig med styrke å gjøre noe sånt. Det er nok mange som burde gjort det slutt, men som ikke klarer det, de klamrer seg fast, selvom de vet det ikke lenger funker. Jeg har også sympati med den som blir dumpet, men jeg kan skrive under på at det å dumpe er ikke lett alltid! En må jo ta affære..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå